Az alábbi menüből válassz egy vezetési stílust!




Az Autodoktor Fehér & F. B.T. a pontos és megbízható segítség már 1993 óta!
A mi ügyfeleink nem okoznak balesetet és nem is részesei ilyeneknek!

Androidos felhasználóknak: a Válassz egyet opciónál az Adobe Flash alkalmazásra van szükség.





Vezetéstechnikai - közúti profi  - kezd?/haladó.
- következ?
id?pont: csak egyéni jelentkezéseket tudunk fogadni 2018.11.18-tól.
Jelentkezés: center@autodoktor.eu vagy a +36209341409-es telefonszámon.
 
Vezetéstechnika


2050-re a közúti halálos balesetek száma az EU területén 0 - NULLA - kell legyen!
Mi már nagyon régen ezen munkálkodunk!
Autódoktor MIN-MAX rendszer és vezetéstechnika ©  > >  27 éve tart a folyamat...

Önvezet? autók is lesznek majd az utakon, de addig is marad a vezet? ember a volánnál!
A SAE (Society of Automotive Engineers) International 2014-ben egy szabvány formájában definiálta az autonóm gépjárm?vek terminológiáját, illetve megfogalmazta azok szintjeit az automatizáltságnál (1-5 között).
A 3-as szint már magas automatizálási fokot jelent, a vezet?nek például bizonyos feltételek mellett nem kell a forgalomra figyelnie, és például olvashat vagy tévét nézhet. A 3-as SAE szint? autók azonban csak lassú haladás során vagy közlekedési dugóban lehetnek automatapilóta üzemmódban. A vezet?nek kötelez? a vezet?ülésben ülnie, hogy szükség esetén bármikor vissza vegye a gépkocsi irányítását. Japánban 2019-ben az Audi már árul(t) 3-as SAE típusú járm?veket, a Honda 2020 közepére ígéri az értékesítés megkezdését.

Jelenleg: mennyibe is kerül egy kisebb koccanás utáni javítás? Nagyobb karambol? Totálkár?
A fentiekkel mindig megjelen? komoly értékvesztés? Egy liter üzemanyag? Egy tank hajtólötty©?
Kisebb személyi sérülés? Kórház? Tolókocsi? Temetés? Ügyvéd? Egyéb szabálysértési vagy büntet? eljárás? Fogház? Börtön?


Segíthetünk?

I. Közúti professzionális autó vezetéstechnika.
II. Autódoktor MIN-MAX© rendszerben a speciális vezetéstechnika és vezetési stílus.

Akkor még mindig itt található 2020 májusában is egy amúgy látszólag nagyon egyszer? feladat: gépjárm?vel gyorsan, mégis kevés üzemanyaggal - hajtólöttyel ©, elektromos árammal - és kevés pótalkatrésszel, minimális javítási és fenntartási költséggel

1 - 100 - 1000 - 10000 - 25000 - 50000 - 100000 - 150000 - 1000000 - 2000000 - 3000000 - 4000000 - 5000000 - 10000000 -

kilométert KARAMBOL-, BALESET- és SÉRÜLÉSMENTESEN  az utakon  szépen és nyugodtan megtenni.


Így leírva egészen egyszer?, a gyakorlati megvalósításhoz tán mi is kellünk, azaz kellenénk: naponta miért is van annyi kisebb-nagyobb baleset? ?k is azt gondolták, hogy mindent tudnak...

Hihetetlen sok néha akár az egy is, leginkább akkor, amikor Téged vagy valamelyik közeli hozzátartozódat érint.  Ráadásul  ha meg szervizelni vagy javítani - akár a nem várt esemény, akár egyéb miatt  - kell a gépet, akkor meg hú, jajj, jujujj, de drága.
Az id?söd? járm?vezet?k közül jelenleg és gyakorlatilag végül is nincs senki, aki megúszná a kocsijának az összetörését (mert nem keres minket), ez a szomorú valóság.


Mennyibe kerül egy lökhárító vagy egy lámpatest cseréje? Ne is beszéljünk egy nagy karambol esetén megjelen? összegekr?l vagy az orvosi ellátás költségeir?l...

Lehet, kicsit megmosolyogtató az a bizonyos els? 1000 méter, viszont aki egy új autóval vág neki és kezd? jogosítvánnyal, ráadásul a felel?sséggel el?ször egyedül, ekkor már nem is olyan vicces a kérdés felvetése. Gondolj csak bele, amikor Te voltál ilyen szituációban. A többi táv megtételéhez nálunk természetesen nem csak a szerencse segít. Nálad?
A tízezer - százezer és a 101 ezer - egymillió km megtétele között olykor fényévnyi a távolság, igen sok olyan járm?vezet? van a világon, aki a 100 ezer km közelébe sem jut, nemhogy a többihez.

Az autók küls? mérete és teljesítménye is számít, ezért a kisebb, közepes és nagyobb kategóriákban egymástól jelent?sen különböz? vezetéstechnikai gyakorlati alkalmazások léteznek.

Egy cselekedetben van azonosság: a kormánykereket normális esetben a kanyarodáshoz - a korábbi haladási irányból való kitéréshez - mindig el kell forgatni! Na de hogy mennyire és f?leg melyik irányba is kell azt a kormányt elforgatni (ez néha nem is olyan egyszer? feladat)? Ez a forgatás (elmozdítás) viszont sok mindent?l függ. A sima kanyarodáshoz vagy irányváltoztatáshoz ugye az a válasz, hogy amelyik irányba menni szeretnénk, abba az irányba kell a kormányt tekerni. Ez igaz is lehetne, viszont rossz hírünk van: bizonyos körülmények között ez nem így van, ez viszont egy igen fontos man?ver.

Szintén a kormányzáshoz tartozik: az elektrohidraulikus - ezek közül a  nem állandóan m?köd? szivattyús - kormánym?veknél az indító er? egy kicsit mindig nagyobb, mint a hagyományos sima vagy hidraulikus (szervós) szerkezet?eknél.

Fékezéskor (lassításhoz) nem mindig a fékpedál megnyomása a cél, mond ez valamit Neked?

I. kérdés: bal könyökkel a bal els? ajtó kárpit fels? részén hanyagul könyököl? és a bal kézfejével egy hüvelykujjal a kormánykerékhez "kapcsolódó" vezet? a vezetéstechnikai alkalmazások terén spiccen van?

II. kérdés: aki mobiltelefont a bal- vagy jobb kezével a füléhez tartva a maradék egy kezével igyekszik kormányozni, irányjelzést alkalmazni és nem automata váltós autónál sebességet váltani, az hol áll éppen a biztonságos vezetésben?

10 - 20 - 30 - 40 - 50 - 60 -70 - 80 - 90 - 100 - 130 -150 - 180 - 200 - 230 - 250 km/ó sebességnél?

A speciális kurzus elvégzése után akár Autódoktor Min-Max © stílus szerint is vezetheted a hagyományos vagy hibrid er?forrásokkal felszerelt járm?vedet. Az egyedi és igen speciális vezetéstechnika elsajátítása viszont nem megy egyik pillanatról a másikra, nem elég két óra gyakorlás hozzá, sajnos még 2020 második negyedévében is ez az igazság. Indulásnak talán elég a szintfelméréskor eltöltött 2 óra és az ezután kapott írásos instrukciók alapján a rossz beidegz?désekb?l adódó stílusátformálás megkezdése.
Jelenleg kiket is várunk? Olyan járm?vezet?ket, akik szeretnének kevés költséggel - mégis hatékonyan - és balesetmentesen járm?vet vezetni, 17 éves kortól 90 éves korig lehet jelentkezni.

Természetesen ebbe a témakörbe tartozik pl. a vezetéstechnikai gépjárm? fogyasztás csökkentés is, ha ez nálad is számít egyáltalán.
Úgy néz ki, hogy többeknél számít már, mert egyre többen érzik úgy, hogy sokba kerül az üzemanyag a járm?vükbe és mivel saját maguk nem képesek az üzemanyag (hajtóanyag) jelent?s megtakarítását hozó vezetéstechnikai megoldások alkalmazására (kifejlesztésére), ezért profi(k)hoz fordulnak.
Egy 4000-10000 (vagy e fölötti) eurós havi jövedelem mellett egy egyszer? 150-200 eurós havi hajtólötty felhasználás akár el is törpülhet. Egy 500-1500 eurós havi jövedelem esetén? 2014. tavasz-nyár környékén a rekord magasságú üzemanyag (hajtólötty
©) áraknál?

Mindig lesznek olyan emberek, akiknek nem számít az egyre drágább hajtólötty.

Ki meddig bírja? Semmi sem számít?? Személyes és a járm?re vonatkozó hatókör © kérdés???

Vezetéstechnikai szempontból a legrosszabb megoldás: amikor egy járm?vezet? kiesik a gyakorlatból a félre tett és ezért a nem, vagy az igen ritkán használt járm?ve miatt. Ez igazából nem hoz megtakarítást, mert el?bb-utóbb balesetben lesz része az ilyen típusú járm?vezet?nek és ez meg jóval többe kerül, mintha a járm?vet normál használatban esemény mentesen vezette volna.
Pénteki - vagy hétvégi - autósok, tán mond ez valamit Neked?

A vezetés gyakorlása - pl. autós iskolák oktatóival - egy alacsonyabb lépcs?fokon történ? hosszabb-rövidebb ideig való tartózkodást jelent csak (ha valaki onnan akarja kezdeni a továbblépést), ráadásul nem igazán hatékony módszer.

Egyenes és sík úton, útszakaszon úgy néz ki, hogy mindenki tud autót vezetni: ezt a " tényt " a járm?ben ülve és azzal haladva persze csak úgy hiszi magáról a járm? vezet?je, legyen n? (hölgy) vagy férfi (úr) , ezért itt szoktak er?s gyorsításba kezdeni, hogy valahogy tartani tudják a tempót.

A férfiak - a fiatalabbak is - pláne nagyon oda vannak a vezetési tudásukkal, a nagy  egyter? luxus terepjárók vezet?i meg egyenesen az ?rb?l jött fels?bbrend? lényeknek képzelik magukat. Autót ugyan véletlenül sem tudnak jól vezetni, de ez nem nagyon zavarja ?ket...

A hétköznapi valóságban persze igen gyakran dimbes-dombos és kanyarokkal, enyhébb vagy nagyobb ívekkel teli utakon járunk, a nem megfelel? vezetési tudás ezeken a helyeken szokott csak kiderülni. A komolyabb forgalomban való közlekedésben is igen hamar kiderül a vezet?r?l, hogy mit (miket) nem tud.

A békés és nyugodt állapot addig tart az autós személynél, amíg nem történik meg vele valami rendkívüli esemény (pl. egy vészfékezés, kicsi vagy nagy megcsúszás, kifarolás, árokban landolás, megpördülés, átfordulás, vagy sajnos egy nem várt karambol). Ekkor a járm?vezet? vagy tudomásul veszi a jelenlegi korlátait - mind a vezetett járm?vére, mind a személyes tudásszintjére vonatkozóan -, vagy sem. Jobbik esetben óvatosabbá válik, rosszabbik esetben meg elfelejti a figyelmeztetést, még rosszabb esetben kórház, rokkantság, halál..., totálkár az anyagi oldalon.
Nagyobb balesetnél igen mélyen bevés?dik az emlékekbe az esemény, nyomorékként pláne, ha meg meghal az illet?, az utána maradottak nem tudják soha elfelejteni azt a napot, pillanatot, helyszínt. Az utak melletti temérdek koszorú, virágcsokor egy-egy emberi tragédiára emlékeztet.

Miért is kell idáig eljutni? Nem kell, ez azért nem törvényszer?!

Ne hidd magadról, hogy veled ilyen-olyan esemény soha-soha nem fog megtörténni! Természetesen ha ebben a hitben maradsz, az is egy álláspont, amit tiszteletben tartunk. Emlékezz akkor, ha - akár a legkisebb koccanás, karcolás formájában is - mégis kés?bb történik valami útközben, vagy akár parkolásnál, amikor ott sem vagy a járm?vednél ...

Akkor mi lehet a jó megoldás?

El?ször is egy pontosan 2 órás gyakorlati és természetesen vezetés közbeni - a jelenlegi vezetési tudást elemz? - szintfelmérés!

Hol?

Jelenleg Magyarországon, bárhol az ország területén!  Szintfelmérésre jelentkezem! Itt: center@autodoktor.eu

Aki teljesen biztos a dolgában: Autódoktor Fehér vezetéstechnikai tréningre jelentkezem!  Itt: autodoktor@autodoktor.eu

Árak:
- alap szintfelmérés, 2 óra saját autóval: 17500 Ft + ÁFA
- közúti vezetéstechnikai trénig, 2 óra saját autóval: 23000 Ft + ÁFA
- továbbképzés - 2 órás - korábban vezetéstechnikai tréningen részt vettek számára saját autóval: 16000 Ft + ÁFA
- nagyméret? és a mi lakóautónkkal a fentiek: + 9000 Ft + ÁFA

Mi mennyiben fáj, ha mégis megtörténik a baj???

Kedvcsinálónak:

Egy igen egyszer? kérdés: mikor van els?bbségünk? A Te válaszod: . . . . .  A mi válaszunk: amikor biztosan és visszavonhatatlanul megadták!

Mostanában a STOP tábla vagy a piros lámpa egyeseknek nem jelent semmit, szándékosan nem állnak meg e jelzéseknél!!!

Szerintünk most meg pláne igen fontos kérdés, hogy mi is van a jelenlegi járm? vezetési tudással bizonyos utakon, esetekben, helyzetekben (ez nem teszt, mozgó járm?vel élesben folyik minden), például:

- biztonsági öv (rosszul leírva biztonságiöv) bekapcsolása mennyi ideig is tart? Utas is bekapcsolja? Mind?  Szólsz neki, hogy kapcsolja (kapcsolják) be?
- agresszív járm?vezet?vel szemb?l, hátulról találkozva a közúti közlekedésben?
- amikor lassan, gyorsan utolér valaki?
- ha Te érsz utol valakit lassan vagy éppen gyorsan?
- kis autóból nagyba (vagy nagyból kicsibe) vezet?ként átülve?
- 60 KW alatti motorteljesítmény? autó után 80 KW vagy e fölötti autót vezetve (akár 150-300 KW felettit)?
- hosszabb ideig tartó utazáskor (sok 100 km) a második óra vége felé?
- forszírozott menetnél, padlógáznál?
- hazai és általad ismert vagy még nem használt utakon, esetenként pénteken és hétvégén?
- hosszabb konvojt (kígyót) utolérve?
- 2-3 kisebb-nagyobb járm?vet tartalmazó konvoj megel?zésekor?
- általában az el?zési man?ver megkezdésekor és el?tte a helyzet felmérésekor?
- külföldi és számodra teljesen ismeretlen környezetben?
- nagyvárosi zsúfolt forgalomban?
- 60 fok alatti kanyarnál, kanyarban?
- 60-90 fokos kanyarban?
- visszahajló kanyar esetén?
- hegyi szerpentinen, hágón? A másik oldalon lefelé? Télen? Nyáron?
- az ideális ív(ek) megtalálása, használata terén?
- nagyobb tömeg? járm?vel (kisbusz, nagyobb busz, kamion, teherautó) közlekedve?
- az el?bbi felsorolásban található nagy test? és tömeg? - ráadásul hosszú - járm?vek megközelítése esetén: szemb?l vagy megel?zésükkor?
- autópályán, autóúton a csökkentett (2 m széles) sávokban?
- nagy (permanens vagy lökésszer?) oldalszélben?
90-100 km\ó sebesség? széllökéseknél?
- er?s, viharos vagy változó irányú széllökések esetén?
- lakott területen belüli vagy kívül található körforgalmakban és ezek megközelítésekor és kihajtáskor?
- hajnali, nappali vagy a kés? esti nagy ködben? Amikor vak sötét is van már?
- porviharban?
- gyengén vizes, nyálkás úton? Falevelekkel borított útszakaszon?
- szemerkél? es?ben, felh?szakadásban, kisebb-nagyobb jéges?ben?
- villámlással, dörgéssel kísért szakadó es?ben, nagy viharban, viharciklonban?
- amikor fák, villanyoszlopok d?lnek az útra?
- váltakozó, er?s oldalszélben?
- tengelyig vagy az ajtók oldaldíszlécéig ér? nagy vízben, sárban?
- sárral borított úton? Sárfürd? után megszáradt kerekekkel?
- egy vagy több nyomvályús útburkolaton?
- nyomvályú gerincén?
- ónos es?ben?
- jeges, jégbordás útfelületen?
- pár centis hóban?
- nagy hóban, hófúvásban?
- alul jeges, felül hóval borított (ezért a jeget nem látható) útfelületen?
- éjjel?
- éjszaka és párolgó útfelületen?
- vakító napsütésben, kánikulában?
- hibás h?t?rendszer? autóval (magyarul: eljutsz hazáig vagy a telephelyig)?
- ellenfényben ( napkeltekor, napnyugtakor )?
- autóúton, autópályán?
- autópályára, autóútra fel- és levezet? ívelt szakaszon?
- az el?bbinél, ha még emelkedik vagy lejt is a szakasz?
- gyorsító sávban?
- kanyarban kigyorsításkor?
- nagy sebesség? besoroláskor?
- kritikus (egyáltalán nem várt) vészhelyzetben?
- a megérzés (el?relátás) terén?
- részegen (ittasan) járm?vet vezet? partnerrel vagy biciklissel, gyalogossal való találkozáskor? Naplementekor vagy szürkületben? Éjjel?
- sötétben kivilágítatlan lovaskocsi hátulról-szemb?l való megközelítésekor, kivilágítatlan biciklis vagy motoros esetén?
- futóm?vet, felniket kímél?en ( kátyúkat, gödröket kikerül?en )?
- vészfékezés alkalmazásakor ABS fékrendszer nélküli autóban (ha egyáltalán sikerül ...)? ABS fékrendszerrel felszerelt járm?vel?
- traffipaxokat (fix telepítés?eket, állókat, mozgókat) kikerül?en, kivéd?en?
- üzemanyag (hajtóanyag), más néven hajtólötty megtakarítást eredményez?en? Hibrid járm?vel?

Akkor minden rendben van? Biztos?? Most 2020 második negyedévében is???

Ez is fontos talán: 20 liter hajtólöttyel 270-300 km megtétele sikerül-e egy 800 köbcentiméternél nagyobb henger?rtartalmú benzines autóval vegyes használatban? Dízellel??
Ez húsba vágó kérdés mostanában..., vagy mégsem?

Itt is teljesen jó minden?

Gépjárm? - autó, motorkerékpár, stb. - átlagfogyasztás (A: mértékegysége l/100 km) kiszámítása 100 km-re vonatkozóan.

A = Ha*100 / S, ahol Ha az elhasznált hajtólötty (hajtóanyag) literben, S a megtett út hossza kilométerben.

Gyermekek (gyerekek), gyerekülések (gyermekülések) elhelyezése az autóban.

A téma azért fontos, mert a különféle korcsoportokban a kicsik biztonságos elhelyezése kissé nehézkes tud lenni, ha e témakörben nincs meg a kell? szül?i (vagy nagyszül?i) tudás.
A gyerekülés(ek) - mint biztonsági eszköz - az egyik, ezek helyének kiválasztása a második, rögzítésük és a biztonsági öv (ek) használata a harmadik témakör.

A 150 cm-s testmagasság a dönt?, ez alatt mindenki gyermeknek számít.
12 éves kor és 150 cm alatti gyermek csak a hátsó ülésen elhelyezett biztonsági gyermekülésben szállítható.


Akkor röviden nézzük meg, hogy mir?l is van szó az Autódoktor vezetéstechnikában:

I. El?ször a speciális vezetéstechnika arról szól, hogy a járm? vezet?je a balesetmentes, karambolmentes, törésmentes, ütközésmentes, karcolásmentes, mindig épségben vezetéstechnika (egyébként a valóságban éppen meglév? vezet?i tudásszintjének  különböz? fokozatai alapján a jogosítvány megszerzésének (vagy a rendszerünkbe lépés) id?pontjától számítva a leggyorsabban és a károsult/károkozó kategóriák szerint a lehet? legkevesebb - nálunk természetesen ez a szám a nulla - káreseménnyel jusson el a legutolsóig, azaz a mindig épségben fokozatig.

A karcolásmentes és a mindig épségben kategóriáknál már nincs szükség kárfelvételr?l gondolkodni, egyéb javítással, vagy rendszeres havi kiadásokat jelent? vagyonbiztosítás (hétköznapi nevén Casco) költségekkel meg végképp nem kell számolni.

Jogos kérdés: az álmok mezején járunk?

Szerintünk - és ezt határozottan állítjuk sok-sok járm?vet vezet?vel és használóval egyetértésben - nem.

Ezek közül bármelyik megtanulható, persze csak akkor, ha a tanulási - a tudásszintben a továbblépési - szándék onnan induló akarattal is párosul.

Persze ha valaki a saját kárán akar tanulni, az is egy megoldás, viszont garantáltan egy nagyobb vagyonba kerül: idegesség, nem várt, nem tervezett futkosás akárhová - jobbik esetben csak-csak kimarad a ment?, a kórház és megkockáztatjuk: egy zsák vagy a pléhtepsi a fed?vel -, azután valamilyen autós szervezet, ahol majd történik valami a szeretett, más esetben sima használati eszközzel, az AUTÓVAL, az értékvesztés (értékcsökkenés) pedig szépen a nyakunkon marad és apasztja az amúgy is naponta folyamatosan csökken? valós járm?értéket.

Bizonyára sok-sok autós társunk van még most is, aki úgy gondolja, hogy - a jó magyar virtus szerint - neki nem számít semmi, vele nem történik meg semmi rossz, se karambol, se baleset ...
A piacgazdaságban a felesleges kiadásoknak nincs helye, az okosan befektetett id? és pénz (a tudás megszerzésére fordítva) viszont kamatostul térül meg.

Nem biztos, hogy csak úgy jön magától a pénz, azaz nem lesz mit feleslegesen kiadni, ez mind a magán autókat használókra, mind a céges autókat vezet?kre is vonatkozik. A tulajdonos esetleg mégsem fej?stehén...


Az nT - nem TUDOM - vezetéstechnika azt jelenti, hogy a járm? vezet?je sem az autója kezelésével, sem a közlekedési szabályok gyakorlati alkalmazásával nincs tisztában.

Az nT' - nem TÖR?DÖM - vezetéstechnika azt jelenti, hogy a járm? vezet?je semmiféle veszélyérzettel nem rendelkezik haladása közben az adott útszakaszon, a járm?ve tulajdonságaival sincs teljesen tisztában, sokszor az alkohol vagy újabban a kábítószer is b?ven benne van a pakliban.

A másokat megnyomorító vagy mások halálát okozó viselkedést semmi sem menti!
Ha csak a vétkes hal meg, az is borzasztó, de amikor a családtagjait vagy a barátait is a sírba rántja...!

Tessék nyugodtan gondolkodni, a sírban végtelen az id?, egy tolókocsiban meg kissé hosszabbnak t?nnek a percek, az órák, a napok, az évek ...

Amikor valaki csak van, de pl. nincs önálló cselekv?képessége...

Az élet nem áll meg, amikor megsérülsz vagy netalántán meghalsz, csak éppen másoknak megy tovább!

Hívtak már fel telefonon minket, hogy az autópályán a szembe oldalról váratlanul átjöv? - pl. kamion – járm? esetén mi a teend?: azaz meg tudjuk-e tanítani úgy a hölgyet vagy urat autót vezetni, hogy ebb?l a szituációból is eseménymentesen jöjjön ki. Telefonon, e-mailben ez sajnos momentán nem fog menni, ehhez látni kell a mostani járm?vezet?i tudásszintet is, de a válaszunk az, hogy igen.

Elméletet csak vezetés közben tanítunk.

Mindent megel?z egy szintfelmérés!

Szintfelmérésre jelentkezem: center@autodoktor.eu

Olcsóbb egy rövid - 2 órás - szintfelmérés, mint akár egy egyszer?bb kárügyintézés, majd a javítás!


II. Másodszor a magas szint? (Autódoktor Fehér) vezetéstechnika arról szól, hogy a vezetett járm? élettartamát - részegységeiben és egészében is - milyen vezetési módszerekkel lehet meghosszabbítani vagy legalább is az elméletit elérni. Élettartam növel? vezetéstechnika, vezetési stílus az, amikor mégsem kopnak el olyan gyorsan a fékalkatrészek, a kuplung, a gumiabroncsok, amikor gyorsan, de mégis kevés üzemanyaggal megy az autó, amikor eld?l, hogy mennyi motorolajat fog " enni ” az autó motorja, és amikor a járm?típusnak megfelel? kezelési technika kialakul.

Ezt hívjuk AUTÓDOKTOR MIN-MAX © stílusnak.

Alap is lehet: a gumiabroncsokra is lehet vigyázni, ezt viszont tényleg kevesen tudják alkalmazni a valós vezetési tudásukban. Ehhez hozzátesszük, hogy a professzionális vezetéstechnika alkalmazása mellett szükséges lehet a járm? paramétereinek megfelel? gumik és ezek min?ségének a pontos kiválasztása, továbbá egyéb, de rettenetesen fontos igen pici apróságra is szükség van. Mi is lehet ez a pici apróság ?

Kicsit idegesít? tud lenni, hogy megint tankolni kell menni, pedig a járm? vezet?je szerint még ennek nincs - nem lenne - itt az ideje. Ez az egyik nagy stresszt okozó helyzet. A másik: garanciális autó vagy nem, valami miatt szakembert kell keresni ( szervizt, szerel?t ), vagy saját maga akarja megbuherálni a szerkezetet.

A nem gyári el?írások szerinti "karbantartások" és a tankolások ideje korán történ? el?fordulása tipikusan a nem megfelel? vezetéstechnika következménye.

Egy példa a hibás járm?kezelésre:

A hibás vezetéstechnika és a nem megfelel? bal láb használat igen komoly anyagi megterhelést jelenthet (és jelentett is) a járm? tulajdonosának, amelyikben ez az alkatrész volt. Kukkantsd meg az Archív videók között a va005 filmet, igen jól látszik a repedés a magas h?hatás miatt.

A lendkerék az élettartamának még a felét sem érte el, mert az egyébként is nagyobb teljesítménnyel rendelkez? járm? vezet?je általában a bal pedálon pihentette a bal lábát. Amikor meg már csúszott is a kuplung, még mindig megpróbált vele járni. Az eredmény látszik: a h?hatás miatt - csúszó kuplungtárcsa/lendkerék/kuplungszerkezet - a lendkerék két helyen is megrepedt, ezért cserélni kellett a másik két alkatrésszel együtt. Lendkereket igen ritkán kell cserélni...

Minimális költség, nincs felesleges kiadás, maximális élettartam mind az egészre, mind a részegységekre, alkatrészekre vonatkozóan, azaz Autódoktor Fehér Min-Max © stílusnak is nevezzük.

Tudjuk, mindenki nagyon tud autót vezetni, de ha mégsem...!?

Akkor persze Autódoktor Fehér vezetéstechnikai tréningre jelentkezem: autodoktor@autodoktor.eu

Kérdés: egy kisebb káreseménynél megsérült lökhárító vagy sárvéd? - az összes id?ráfordítást is figyelembe véve - javítása vagy a célirányos vezetéstechnika tanulása az olcsóbb és jobb megoldás (a sérült járm? értékcsökkenését is figyelembe véve még érdekesebb az összehasonlítás)?

Többek szilárd véleménye (meggy?z?dése): a jogosítvány megléte már elég is a biztonságos járm?vezetéshez, a vezetéstechnika hibátlan, minden rendben.

A XXI. században sajnos ez nem így van!

Még a nagyvárosokban járm?vezet?i vizsgát tev?k sem tartoznak a biztonságosan jó tudású járm?vezet?k közé, az egyéb vizsgautakon vizsgázókról nem is beszélve.
Biztosan találkoztál már olyan járm?vel, aminek a mozgásából lehet következtetni a benne ül? és a járm?vet vezet? bizonytalankodására. Ez abszolút balesetveszélyt jelent ott és akkor, mert a bizonytalankodó járm?vezet?re a többi közelben lév? járm?vet vezet? vigyáz, ami vagy sikerül vagy nem. Ha egy ilyen szituációban két vagy három gyakorlatlan pilóta találkozik, akkor szokott bekövetkezni a kisebb vagy nagyobb bajjal járó esemény (nem akarunk rosszmájúak lenni, de pl. három vagy kett? gyakorlatlan hölgy vezet? vagy több kezd? vezet? vagy több 70 éves vagy azon túli pilóta).

Feltételezzük, hogy többeken jártatok már autóval Párizsban. Ott jól érvényesül a tudás, az el?relátás, a helyezkedési képesség, a sávváltás magasiskolája, ilyesmik.
Aki még nem járt ott, annak csak ajánlani tudjuk, a hazai körforgalmak mérete, telítettsége sehol sincs az ottaniakhoz képest. KRESZ táblából meg ott szinte alig van pár darab, a körforgalmaknál meg egy sincs.

Az agresszivitást nem illik összekeverni a jó helyezkedési képességgel, a megfelel? el?relátással!

A Forma1 (F1) módosított szabályai is azért születtek, mert a régi rendszer szerint mindenre és mindig telik, meg az élettartam sem volt fontos tényez?. Igen, csakhogy most már az új rendszer szerint itt is kiemelt szerepet kapott az élettartam és ezért igen érdekes dolgok alakultak ki a sok pénz? csapatoknál is.

A hétköznapi életben is hasonló dolgokkal találkozunk: meddig elég a hajtóanyag (üzemanyag) a gépben, meddig jók a gumik, meddig bírja a fék, ilyesmik, kedvenc témánk a féklámpák élettartama, csak éppen kicsiben tesszük ugyanazt, mint a csúcs F1-n.

Az egyszer?bb vezetéstechnikai dolgok közül csak egy kis ízelít? olvasható az alábbiakban:

A. Útvonal megtervezése, út- és látásviszonyok értékelése:

Az út- és látásviszonyok t?lünk függetlenek, az útvonalat viszont mi állíthatjuk össze.

Az útviszonyok a következ?k lehetnek:
- száraz, poros, nedves, vizes, vízátfolyásos, havas, hóátfúvásos, hókásás, latyakos, jeges, jégbordás, faleveles, egyéb anyaggal (pl. sárral) szennyezett.

A látásviszonyok a következ?k lehetnek:

Nagyon jók: nappali fényviszonyok sz?rt napfénnyel, ha hó-, es?-, pára- vagy ködmentes a leveg?.
Kevésbé jók: nappali fényviszonyok er?s napfénnyel vagy naplementekor, napfelkeltekor.
Rosszak: reggeli és esti szürkületben, kissé csapadékos vagy ködös leveg?ben.
Nagyon rosszak: éjjel közvilágítás nélkül, szakadó hóesésben vagy es?ben, nagy ködben.
Nulla látótávolság: éjjel s?r? ködben.

Egyáltalán nem mindegy, hogy ezek közül milyen körülmények között akarunk haladni ( természetesen, hogy milyen sebességgel !!!! ) és megállni!

Ha rövid távon autózunk, és szerencsénk van, akkor a fentiek közül csak az egyikkel találkozunk, a meteorológiai el?rejelzés megnézése, meghallgatása azért soha nem árt.
Ha hosszú távon autózunk, akkor szinte biztos, hogy a fentiek közül többféle út- és látásviszony nehezíti az el?rehaladást.

Az ismert útvonalakon gyorsabban, jobban haladunk, itt a veszélyt a nem várt táblaáthelyezések, a váratlan útfelbontások és egyéb akadályok megjelenése okozza.

A nem ismert útvonalakon való haladás több veszélyt rejt magában:
- biztosan gyorsabban mennek azok, akik ismerik az adott útvonalat.
- életkor és gyakorlatfügg? ugyan, de mindenképpen hosszabb reakcióid?t okoz a megszokottnál több bejöv? információ feldolgozása.

Néha az az útvonal a rövidebb – mármint id?ben -, ami nem a legrövidebb, mármint hosszban. A GPS sokat segít, de nem mindenható eszköz. Amikor egy útlezárás vagy baleset miatt már harmadszorra ugyanarra a kerül? körre vezet, akkor csak-csak el kell gondolkodni a jó kivezet? útról.

A problémát még az is fokozza, hogy nem egyforma vezet?i tudásszinttel rendelkez?k próbálnak meg egymáshoz viszonyítva nem azonos sebességgel haladni.

Egyáltalán nem mindegy az, hogy a kit?zött célt mellékúton, f?úton, autóúton, autópályán vagy községben, faluban, városban haladva akarjuk elérni.

B. Térlátás kialakítása, meglév? fejlesztése.

Az ember általában 180 foknál nagyobb látószöggel rendelkezik, azaz a füle mögé is lát. A haladási sebesség viszont ezt er?sen sz?kíti, pluszban sokan még az el?ttük lév? területet sem látják át teljesen. Ezért igen fontos a biztonságos járm?vezetéshez a jelenlegi térlátás felmérése, majd a szükséges és megfelel? korrekció elvégzése. Nagy hiba, ha valaki csak a kocsi orra elé figyel és lát.

C. Biztonságos követési és mögöttes távolság kialakítása.

Ez egyike a legbonyolultabb közúti vezetési man?vereknek.
Sajnos nem egyedül vagyunk ma már az utakon, még éjjel sem.

A lakott területen belüli vagy kívüli kisebb-nagyobb konvojban haladáskor van szükség pl. a megfelel? követési és mögöttes távolság kiválasztására és esetleges kikényszerítésére. A kikényszerítés abban rejlik, hogy nem hagyjuk magunkra jönni a mögöttünk haladó járm?vet. Néha - még a gyakorlott vezet?knek is - ez nem is olyan egyszer? man?versort takar.

Autóúton, autópályán a nagyobb haladási sebesség miatt pláne fontos a konvojos - RÖVIDEBB VAGY HOSSZABB, MIND A PÁRHUZAMOS SÁVOKBAN, MIND AZ EZEKBEN VALÓ KITERJEDÉSEKBEN - haladáskor a man?verképesség.

Az éppen aktuális id?járás szerinti (pl. ködben, havazásban, ónos es?ben, szemerkél? es?ben, felh?szakadásban, nagy viharban) haladáskor is nagy jelent?sége van ennek a témának.

A hogyanja és mikéntje kizárólag több lépcs?s gondolat- és man?versorral alakítható ki.

D. Hajtólötty © - tankolási id?közök kérdésköre.

Az autó jó. Ez a kiindulási pont, azaz el?re pontosan ki lehet számolni, hogy adott vezetéstechnika alkalmazásakor mennyit fog fogyasztani adott km megtételéhez a járm?. Rövidebb utak megtételéhez ( 200-250 km) elég, ha 20 literrel indulunk neki az útnak. A teli tank általában csak télen indokolt, mert egy hófúvásban való elakadás sem szárítja ki a tankot.
A telet leszámítva teli tankkal csak hosszabb útra indulunk, a tölt?állomások függvényében lehet variálni a tankolási mennyiséget, mind a megállási (pihen? id?), mind a megtenni kívánt úthossz függvényében.
Az átlagsebesség autópályán sem megy feljebb 110-130 km/óra értéknél, mert a nagy sebesség? autózáskor hamarabb kifogy a nafta, nyáron meg pláne sok a Stau (torlódás az útjavítás, terelés, sávsz?kítés miatt), ezeknél mindenhol 80 km/ó (vagy csak 60 km/ó) a korlátozás.

E. Öreg mondás: Aki tudja, csinálja, aki nem tudja, tanítja.
Mi csináljuk ..., erre talán a ránk bízott autók m?szaki állapota és megbízhatósága a bizonyíték. Persze a sajátjaink se kutya...
Egy nagyon egyszer? kérdés, amit saját magadnak tegyél fel:

Lehet, hogy a Nap mégsem nekem kel fel minden nap?




Mostani akció << Twitter Speciális termékek. '93-tól az Autódoktor Fehér & F. B.T. a gyors segítség! Nem akciós: 1. Know-how átvételi lehet?ség járm? fenntartók és szervizek részére. Folyamatban a mikro-, kis- és középvállalkozások eszköz- és informatikai támogatási programja Pest megyében, a támogatási kérelmeket 2019.02.20. 08 órától várják. Know-how átvétele is támogatott. Gyorsuló tempóban cserél?dnek a bels? égés? er?forrásokkal hajtott gépjárm?vek. Ebben a gyorsan változó helyzetben tudunk s...


Tovább a teljes hírhez »

Közlekedsz? Bizonyítottan már 1993-tól az Autodoktor Fehér & F. B.T. a balesetmentes haza- és célhoz érésért a legjobb segítség!  Twitter A járm?veket vezet? emberek magatartására és a vezetés közbeni viselkedésére ható rengeteg tényez? közül az egyik az ID?JÁRÁS (hideg-meleg frontok, szél, légnyomás változás, vihar, tornádó)  és az ehhez igen szorosan kapcsolódó HOLDFÁZIS. Újhold: 05.22. - péntek - 19 óra 39 perckor volt. Telihold: 06.05. - péntek - 21 óra 12 perckor. - - Er?sen melegszik a F...


Tovább a teljes hírhez »

Aktuális dolgokban is az Autódoktor Fehér & F. B.T. a biztos, gyors és pontos segítség már 1993 óta! KORONAVÍRUS!!!!! Amennyiben valaki id?sebb 65 évesnél, vagy fiatalabb ugyan, de valamilyen krónikus betegsége van, vagy az immunrendszere gyenge, vagy semmi baja sincs..., na akkor NEM SZABAD MOST MÉG MEGFERT?Z?DNI!! TILOS e vírust tömegesen (nagy s?r?ségben) belélegezni. Fert?zött kézzel a szemhez, orrhoz, szájhoz nyúlni egyet jelent a vírus alaptulajdonságához való igazodással, az él? gazdaszervezetbe ...


Tovább a teljes hírhez »

Verseny és szellem, vezetési szemlélet. Kanyartechnika, járm? csúszáshatár, vészfékezés: itt végképp az Autodoktor Fehér & F. B.T. a segítség már 1993 óta! Twitter 1. Hungaroring, F1 pálya  Autós, motoros nyílt nap: a 2012. évt?l a Hungaroring Sport Zrt. szervezésében kerül sor az ilyen rendezvényekre.  Sok járm?vezet? mondja: azért nem jön ki a versenypályára, mert nincs elég gyors autója hozzá. Nem gyors autó kell, hanem megbízható, a Hungaroringen az F1 pályán els? sorban a vezetéstechnika...


Tovább a teljes hírhez »

Értékesítés (járm?vek, alkatrészek, gumik, egyéb): 1993 óta itt aztán pláne az Autódoktor Fehér & F. B.T. a precíz segítség! Twitter Know-how, új és professzionális autós termékek, alkatrészek: a Speciális termékek alatt. Új járm?vek: csak rendelésre. Segítünk a választásban is, mert ez mostanában már igen fontos kérdés. Használt járm?vek: A kocsi 2020.01.20-án ELKELT! HONDA Jazz Comfort 2017. novemberi.  Több kép: Autódoktor Fehér Az els? és magánszemély tulajdonostól: 2017 novemberi, úja...


Tovább a teljes hírhez »

A hazai járm?vek rendszámtábláin látható jelzések és a szmogriadó. Az Autodoktor Fehér & F. B.T. segítsége is jól jön már 1993 óta! Twitter 1. Az els?n és a menetirány szerinti jobb oldalon: - a régieken az országjelzés H jele és a piros-fehér-zöld színek, az újabbakon ez utóbbi helyett az EU kék logója.  2. A hátsón és középen esetenként még 2019 év végéig lehetett jelzéseket látni: a./  a m?szaki vizsga és a vizsgamatrica (felül és kör alakú) színeinek kapcsolata: - sötét zöld: a 2018. évben...


Tovább a teljes hírhez »

Exkluzív egyedi ritkaságok: 1993 óta az Autódoktor Fehér & F. B.T. a biztos segítség! Twitter I. Eredeti és Dél-Afrikából 1982 januárjában hozott 1981-s nyomtatású 1982-es plusz egy hónapos South Africa lapozható fali naptár eladó.      Tartalom: 13 db színes nagyméret? panoráma fotó eredeti színekkel (fedlap + 12 hónap), a természetben a hónapok szerinti id?járással látható különböz? helyszínek fotóival. Olyan kép is van, ami ma már nem létez? természeti tájat mutat (keleti parton egy l...


Tovább a teljes hírhez »

Korábbi aktualitások (2004 a kezd? dátum). Már régt?l is - 1993 óta - az Autodoktor Fehér & F. B.T. a segítség! Twitter - - A húsvét a keresztény világ legnagyobb ünnepe! 2020-ban a Covid-19 világjárvány miatt a locsolkodás, festett és hímes tojások ajándékozása elmaradt.Viszont az E-LOCSOLÁS m?ködött..., akár Magyarország vagy a világ összes hölgyét is meg tudom így locsolni ...   ITT- - ?sz és tavasz: a hajnali, kés? esti köd, nyálkás, vizes, t?leveles, faleveles utak. Tessék óvatosan közlek...


Tovább a teljes hírhez »