Verseny és szellem, vezetési szemlélet.
Kanyartechnika, járm? csúszáshatár, vészfékezés: itt végképp az
Autodoktor Fehér & F. B.T. a segítség már 1993 óta!



Twitter



1. Hungaroring, F1 pálya 

Autós, motoros nyílt nap: a 2012. évt?l a Hungaroring Sport Zrt. szervezésében kerül sor az ilyen rendezvényekre. 

Sok járm?vezet? mondja: azért nem jön ki a versenypályára, mert nincs elég gyors autója hozzá. Nem gyors autó kell, hanem megbízható, a Hungaroringen az F1 pályán els? sorban a vezetéstechnikai tudás számít. Autóknál a két kategória biztosítja a nagyobb sebességkülönbségb?l adódó esetleges kényes helyzetek elkerülését.
Megjegyezzük, hogy MEGFELEL? VEZETÉSTECHNIKAI TUDÁSSAL rendelkez? vezet? esetén a célegyenes végén a visszafordító kanyarnál egy mezei kisautó is tud 130-150/óra sebesség elérése után nem vészfékezéssel a pályán maradni.

Tessék kipróbálni, itt nincs akkora veszély, mint a közutakon.

Szívesen segítünk a tudás megszerzésében.


2. Gyorsulás:

Biztosan kerültél már olyan helyzetbe, hogy:
- minden áron le akartak tolni az útról vagy a sávodból,
- vagy éppen fordítva állt a dolog,
- vagy két autó áll a piros lámpánál az els? sorban és szabad a tér, netán még keresi is a versenyhelyzetet a pilóta,
- vagy egyszer?en meg akarja mutatni a márka - az éppen vezetett típus - pilótája, hogy ? jobban tud autót vezetni (vagy jobb az autója...)?!?

Gyakorlatilag az összes hazai autópályán, autóúton, egyéb úton folyik a játék jelenleg is. A kis haszon járm?vek fiatal(abb) pilótái különösen hajlamosak (más pénzén) túlhajszolni az egyenes szakaszokon a vezetett gépüket, a kanyarokban viszont a magasabb kasznihoz már er?sen hiányzó vezetéstechnikai tudásszint már jól látszik.

A páros versenyeket is erre találták ki, ha elkülönített pályán történik, semmi vész. A hétköznapi forgalomban viszont - mert ugye itt alakul ki nap mint nap a "helyzet" - eléggé veszélyes tud lenni eme hadm?velet. Tudjuk, az élvezet?!?

Nem nagyon szeretünk olyan autós társakkal találkozni, akik:
- majd ? megmutatja, hogy irgum-burgum, csak az övé a tér, az id?, az út, a bels? sávból kanyarodik jobbra "kis ívben", a pár centi is el?ny, s?t csak az számít, ennek ellenére reméljük, hogy mindenki elérte a kit?zött célját és a hibás indexeket is "megjavítják" holnapra!

Ennél aztán nincs is rosszabb stílusú járm?vezet?: aki úgy vált sávot, és vág eléd, hogy nincs szándékmutatás, csak a mozgásából következtethetsz a várható man?vereire és a bevágás után még el is kanyarodik, vagy lelassít az "el?zési" man?ver után és fitogtatja a nem is tudjuk mijét, vagy éppen pár centire jön mögötted.

Hol is lehet legálisan és minimális veszély mellett mindezt saját autóval megtenni ?

Gyorsulás rövid fix távon és elkülönített pályán:

- aki szereti a rövid távú párbajt, annak ajánljuk ezt a formát: 
egy nem semmi ízelít?.
  Igazából ebben a versenyformációban mindig lesz egy gyorsabb autó és a reflexek mellett ez persze els? sorban pénz kérdése.

Kanyartechnika 
Járm? csúszáshatár


A legnagyobb vezetési élményt a hétköznapi úthasználatok alkalmával néha csak az jelenti, hogy az el?ttünk igen s?r?n fékez? - és láthatóan bizonytalan vezet?vel haladó - járm?vet a nagy szembe forgalom miatt pl. egy kanyar el?tt vagy a kétsávos körforgalomban tudjuk csak elhagyni (lehet bármilyen más jól belátható er?sen ívelt útszakasz is a tetthely).  Kedvenc hely lehet még egy derékszög? vagy visszahajló kanyar is.

Érdemes azért megjegyezni, hogy az ilyen man?verekhez jó tapadású gumiszett, jó térlátás és kiváló vezetéstechnikai tudás kell, a megbízható járm? is komoly el?feltétel.

Az elhagyott járm? vezet?je ilyenkor sok mindenen elgondolkodik, csak egy nem jut az eszébe: ? is egy autós az úton és az egyenes útszakaszok száma nem végtelen.

Persze olyan eset is van, amikor Te mész elöl, természetesen jönnek is utánad, meg kanyar vagy körforgalom jön.
Kimondottan jó érzés - nemde? - 20 méteres szakaszon és az utána jöv? egyenesen 50-100 méteres el?nyt kovácsolni. Az is felemel? élmény, amikor a kanyarba jó tempóval
- fékhasználat nélkül - beérve az utánad esetleg még gyorsabban jöv? kis híján kirepül az ívb?l...

Amit az ívelt szakaszokról tudni kell(ene) a gyakorlatban is:

1.  Kanyarban nem illik fékezni (ha nem muszáj, akkor még ABS fékes járm?vel sem)!
2.
  Az ívelt részben kinyomott kuplunggal sem illik haladni.
3.  A profik a kanyar el?tt elintézik a visszaváltást, a visszaváltásokat.
4.  A legprofibbak tudják, hogy hol van az érint? egyeneshez tartozó pont, befelé és kifelé is.
5. 
A gázadás pontja igen meghatározó a kivezetéskor.
6.  A hátsókerék meghajtású járm? vezetéstechnikai szempontból nem azonos a fronthajtású géppel.
7.  A fékezés megkezdése és intenzitása szintén sokat számít.
8.  Az ABS fékkel szerelt járm? sem mindenható a vészhelyzetekben.
9.  A kanyartechnikai tudás ?sszel és télen derül ki sok-sok járm?vezet?r?l: havas, latyakos, jeges kanyarokban a pedálkezelés és a kormányforgatás szinkronja vagy rosszabb esetben ennek teljes hiánya.

Az Alpok hegyi autópályáin, egyéb útjain is igen szembet?n?, hogy a még oly' jó autóval rendelkez? járm?vezet?k is csak keresgetik az ideális íveket.

Elképeszt? - azért, mert valakinek nem éppen vadi új járgánya van, meg pl. nem német vagy osztrák felségjel? a rendszáma - az a vezet?i viselkedési forma, amiket él?ben tapasztalunk az európai utakon az aktuális országbéli pilótáktól.


Járm? csúszáshatár 

Kinek itt, kinek ott van. A cél az, hogy soha ne csússzon meg egyik kerék sem
, a gyorsasági autózáskor is ez a feladat, ekkor a leggyorsabb az autó. Az általunk javasolt autózás nem a raliversenyzésr?l szól, ott lehet " bródszájdolni ".

Az igazi az, amikor éppen nem csúszik meg még az autó: se oldalra, se el?re, se hátra. 
Abban is nagy különbség van, ha véletlenül mégis megcsúszik a járm?nek az eleje vagy a hátulja: nagyon nem mindegy, hogy egy-két cm-t, vagy fél métert, vagy métereket csúszik a kocsi. Arról most nem is beszélünk, ha pl, elrepül a járm?...


Mostani akció << Twitter Speciális termékek. '93-tól az Autódoktor Fehér & F. B.T. a gyors segítség! Nem akciós: 1. Know-how átvételi lehet?ség járm? fenntartók és szervizek részére. Folyamatban a mikro-, kis- és középvállalkozások eszköz- és informatikai támogatási programja Pest megyében, a támogatási kérelmeket 2019.02.20. 08 órától várják. Know-how átvétele is támogatott. Gyorsuló tempóban cserél?dnek a bels? égés? er?forrásokkal hajtott gépjárm?vek. Ebben a gyorsan változó helyzetben tudunk s...


Tovább a teljes hírhez »

Közlekedsz? Bizonyítottan már 1993-tól az Autodoktor Fehér & F. B.T. a balesetmentes haza- és célhoz érésért a legjobb segítség!  Twitter A járm?veket vezet? emberek magatartására és a vezetés közbeni viselkedésére ható rengeteg tényez? közül az egyik az ID?JÁRÁS (hideg-meleg frontok, szél, légnyomás változás, vihar, tornádó)  és az ehhez igen szorosan kapcsolódó HOLDFÁZIS. Újhold: 05.22. - péntek - 19 óra 39 perckor volt. Telihold: 06.05. - péntek - 21 óra 12 perckor. - - Er?sen melegszik a F...


Tovább a teljes hírhez »

Aktuális dolgokban is az Autódoktor Fehér & F. B.T. a biztos, gyors és pontos segítség már 1993 óta! KORONAVÍRUS!!!!! Amennyiben valaki id?sebb 65 évesnél, vagy fiatalabb ugyan, de valamilyen krónikus betegsége van, vagy az immunrendszere gyenge, vagy semmi baja sincs..., na akkor NEM SZABAD MOST MÉG MEGFERT?Z?DNI!! TILOS e vírust tömegesen (nagy s?r?ségben) belélegezni. Fert?zött kézzel a szemhez, orrhoz, szájhoz nyúlni egyet jelent a vírus alaptulajdonságához való igazodással, az él? gazdaszervezetbe ...


Tovább a teljes hírhez »

Verseny és szellem, vezetési szemlélet. Kanyartechnika, járm? csúszáshatár, vészfékezés: itt végképp az Autodoktor Fehér & F. B.T. a segítség már 1993 óta! Twitter 1. Hungaroring, F1 pálya  Autós, motoros nyílt nap: a 2012. évt?l a Hungaroring Sport Zrt. szervezésében kerül sor az ilyen rendezvényekre.  Sok járm?vezet? mondja: azért nem jön ki a versenypályára, mert nincs elég gyors autója hozzá. Nem gyors autó kell, hanem megbízható, a Hungaroringen az F1 pályán els? sorban a vezetéstechnika...


Tovább a teljes hírhez »

Értékesítés (járm?vek, alkatrészek, gumik, egyéb): 1993 óta itt aztán pláne az Autódoktor Fehér & F. B.T. a precíz segítség! Twitter Know-how, új és professzionális autós termékek, alkatrészek: a Speciális termékek alatt. Új járm?vek: csak rendelésre. Segítünk a választásban is, mert ez mostanában már igen fontos kérdés. Használt járm?vek: A kocsi 2020.01.20-án ELKELT! HONDA Jazz Comfort 2017. novemberi.  Több kép: Autódoktor Fehér Az els? és magánszemély tulajdonostól: 2017 novemberi, úja...


Tovább a teljes hírhez »

A hazai járm?vek rendszámtábláin látható jelzések és a szmogriadó. Az Autodoktor Fehér & F. B.T. segítsége is jól jön már 1993 óta! Twitter 1. Az els?n és a menetirány szerinti jobb oldalon: - a régieken az országjelzés H jele és a piros-fehér-zöld színek, az újabbakon ez utóbbi helyett az EU kék logója.  2. A hátsón és középen esetenként még 2019 év végéig lehetett jelzéseket látni: a./  a m?szaki vizsga és a vizsgamatrica (felül és kör alakú) színeinek kapcsolata: - sötét zöld: a 2018. évben...


Tovább a teljes hírhez »

Exkluzív egyedi ritkaságok: 1993 óta az Autódoktor Fehér & F. B.T. a biztos segítség! Twitter I. Eredeti és Dél-Afrikából 1982 januárjában hozott 1981-s nyomtatású 1982-es plusz egy hónapos South Africa lapozható fali naptár eladó.      Tartalom: 13 db színes nagyméret? panoráma fotó eredeti színekkel (fedlap + 12 hónap), a természetben a hónapok szerinti id?járással látható különböz? helyszínek fotóival. Olyan kép is van, ami ma már nem létez? természeti tájat mutat (keleti parton egy l...


Tovább a teljes hírhez »

Korábbi aktualitások (2004 a kezd? dátum). Már régt?l is - 1993 óta - az Autodoktor Fehér & F. B.T. a segítség! Twitter - - A húsvét a keresztény világ legnagyobb ünnepe! 2020-ban a Covid-19 világjárvány miatt a locsolkodás, festett és hímes tojások ajándékozása elmaradt.Viszont az E-LOCSOLÁS m?ködött..., akár Magyarország vagy a világ összes hölgyét is meg tudom így locsolni ...   ITT- - ?sz és tavasz: a hajnali, kés? esti köd, nyálkás, vizes, t?leveles, faleveles utak. Tessék óvatosan közlek...


Tovább a teljes hírhez »