Hajtólötty © = üzemanyag, hajtóanyag (hajtó lötty)
1993 óta az Autodoktor Fehér & F. B.T. a min?ségi rangsorával segít!




Twitter




Már 2004-ben is igen nagy sikere volt az alábbi lehet?ségnek: Hajtólötty min?ségi rangsor    (csak e-mailben válaszolunk...)


Kérdés:

MIKOR TANKOLJUNK  HAGYOMÁNYOS  ÜZEMANYAGOT?

Válasz:
- a./ amikor kifogyóban a hajtólötty,
- b./ amikor a MOL árképzése szerint mi mégis jobban járunk, mint az eladók.
- -

Az EU területén belül az üzemanyagok címke jelzései
:
2018.10.12-tól csak ezeket fogjuk látni a tölt?állomásokon, szöveg nélkül.





2020.01.01-t?l Magyarországon az E10 jel? benzin lesz kapható az E5 helyett.
- - - - - - - -

Nyersolaj futam...

2013 elején ismét 400 Ft fölé ment az E95 és a dízel hajtólötty is, s?t április elején is 430 feletti az ár, hol a benzin, hol a dízel a drágább. A folyamat nyáron és ?sz elején is kitartott, viszont a dízel tartósan drágább maradt. Október végére 1 liter E95-s benzin ára 400 Ft alá ment, decemberre ismét fölé került.
2014 eleje további pici csökkenést hozott. A forint gyengülése az ár emelkedését, a nyersolaj árának csökkenése az ár esését segíti. Az orosz-ukrán válság is hat az árakra. Irakban komoly gondok vannak, emiatt június elején a nyersolaj ára meredek emelkedést mutatott, 100-110 USD a hordónkénti ár a tengerentúlon, illetve Európában. A dollár augusztus vége óta viszont er?södésnek indult, emiatt lefelé megy az olajár (az orosz-ukrán konfliktusban az USA -EU tengely meghúzta a nagy olajfegyver ravaszát): szeptember közepén 92-96 az érték, október elején 90-92, okt. közepén meg 86-88, november közepén 74-78, december elején 64-68, a végén 56-59 (!). Egyenes következményként 370-390 Ft lett 2014 októberben 1 liter hajtólötty, majd 340-360.
2015 elején 53-51. 335-345, majd 47-49, 48-48 (!), 330-340. Persze az lenne az igazi, ha Európában is hasonlóan alacsonyak lennének a hajtólötty árak, mint Észak-Amerikában. Február elején megint 54-51, közepén 61-51, március közepén és vége felé 57-47. Április elején 57-51, májusban 64-54, június elején 65-60, július végén 55-48, aug. elején 45-49, aug. vége felé 38-40. szept. eleje-közepe 40-44, októberben és novemberben is kb. ennyi..., igazából stagnál. Decemberben már 40 USD alá ment az ár, a hónap közepén 35-37. Az USD-EUR árfolyam közel járt a paritáshoz.
2016 34.54 - 35.71 jan.06., a Brent az olcsóbb, a 6 nagy olajcég leállította a kereskedésüket Európában. Jan.11.: 32-33, majd egy napra rá 30 USD alá ment az ár.... Január végére minden fajta álhírek miatt 33-32. Február 3-án egy nap alatt 8 % emelkedés... Március elején 37 - 40, a harmadik harmadban 40 - 41. Közben megint a Brent a drágább, áprilisban is folytatódik az igen enyhe emelkedés, a vége felé 47-45. Május elején 45-44, a közepén 48-47, majd 45-43. Június közepén 50-49, a vége felé 49-47. Július eleje 50-48, majd 49-47, a harmadik harmadban 45-44. Augusztus elején 42-39, a végén 49.7-47.3. Szeptember elején 47-43, a közepén 48-46, a végén 49-48. Egyezség született a kitermelés csökkentésér?l szept. 29-én (Irán és Irak nélkül), okt. els? hetének végén már 52-50, a harmadik héten 53-51, a végén 50-49. November elején is folytatódik a csökkenés, 45-47, a hónap közepén 44-45, majd a hó vége felé emelkedéssel 48-49. December elején folytatódik az emelkedés, 55-52, majd enyhe csökkenéssel 54-51.
2017 Az els? héten 57-54. Január 10-én 55-52, 20-án 54-51, 27-én 56-54. Február 06-án 57-54, 17-én 56-53. Március elején 56-54, 9-én 53-50, 28-án 50-48. Április 8-án 55-52, 21-én 53-50, 30-án 52-49. Május elején 51-48, május 7-én 49-46. Június elején 49-47, a közepén 48-46, majd 47-45. Júliusban 48-46, a közepén 49-47. Augusztus 1.: hirtelen 51-50, majd 52-47. Szeptember elején változatlan, majd a 2. héten 54-50, a 3. héten 56-51, a záró napokon 59-52.
Októbert?l stabilan 10 % feletti az árdifferencia, Európa ennyivel drágább olajügyben. Október elején 56-50, 12-én 57-51, 24-én 57-52, 28-án 60-54, 31-én 61-54. November 4-én 62-56, 10-én 64-57, 19-én 63-56, 24-én 63-58, 30-án 63-57. December 12-én 65-58.
2018 Január 5-én 68-62, 16-án 70-64, 24-én 70-65, 31-én 69-65. Február 16-án 64-61, 26-án 67-64. Március 19-én 66-62, 26-án 70-66. Április 5-én 68-64, 13-án 72-67, 28-án 75-68. Május 15-én 78-71. Június 5-én 75-65, 27-én 76-71. Július 03-án 79-74, 17-én 72-68, 25-én 73-69. Augusztus 07-én 74-69, 09-én 72-67, 13-án 73-68, 28-án 76-69. Szeptember 03-án 77-70, 13-án 79-70, 29-én 83-73, október 3-án 85-75, 24-én 76-65. Ez már eléggé jelent?s nyersolaj ár csökkenés. November 07-én 72-62, 12-én 70-60, 26-án 59-50. December 03-án 59-51, dec 31-én 53-44.
2019 Január 03-án 55-47, 06-án 56-49, 15-én 59-51, 21-én 63-54, február 7-én szintén ennyi. 02.20-án 66-56, március 10-én kisebb ingadozások után szintén ennyi, 19-én 68-59. Április elsején (nem vicc) 69-60, 04.08-án 70-63. Emelkedik... 04.23-án 74-66. Csökken, 05.23-án 71-61. Zuhan, 05.24-én 68-58. 06.19-én 62-54. Enyhén emelkedik, 06.21-én 65-57. Július elsején 67-57, 30-án 65-56. Lassan csökkent, majd enyhe emelkedéssel augusztus 29-én 60-56. Szeptember 11-én 62-57, 16-án egy nagy ugrással 69-63, 24-én 65-59. Október 15-én 59-54. November 10-én 63-57, 29-én 64-58. December 8-án 64-55, 22-én 66-60, 27-én 68-62.
2020 Január 5-én 69-63, 20-án 66-60, 22-én 65-58. Február 5-én 54-50, 14-én 57-51, 21-én 60-54, 29-én 50-45. Március 8-án óriásit esett a k?olaj ára, mert Oroszország és Szaúd-Arábia nem tudott megegyezni kvóta ügyben. Március 10-én 34-31. A kitört COVID-19 pandémia miatt drasztikusan visszaes? kereslet hatása: 03.20-án 27-22, 03.30-án 25-21. 04.07-én 32-25, 14-én 32-22. A repül?gépek több mint 95 %-a a földön áll. Ilyen még nem volt!!! 2020.04.20-án a WTI negatív árba fordult, - 37 is volt, 21-én 16 USD, a Brent 25 körül áll. 04.28-án 20-13. Május 3-án 25-20, 11-én 28-25, 15-én 31-28, 21-én 36-34. 29-én 35-35 (!).
- - - - - - - -
Az iráni atomegyezmény megkötése után ismét exportálhat k?olajat Irán, ezzel egyáltalán nem csökkent a világpiaci nyersolaj túlkínálat, ami 2016 februárban még nagyobbá vált. Ezen egyezmény olajpiaci részét rúgta fel az USA, indulás 2018.08.06. kezdettel, december végéig a napi 2.4 millió hordóból 1 millióval kevesebbet adhat csak el Irán.
A palaolaj kitermelés beindult, nem csökken, s?t, az amerikai piac nem fog olajimportra szorulni. A korábbi 132 termel? kút 2017-ben már 308-ra növekedett(!). A palagáz kitermelés is nagy jöv? el?tt áll.

- - - - - - - -
2011.07.01: az etanolra az addigi 0 Ft helyett 12 Ft/l jövedéki adó lett kivetve. Az E85 etanol részarányára a jövedéki adó így 40000 Ft lett 1000 literenként. Az E85 jövedéki adója 2012.01.01. dátummal ismét emelkedett, 70000 Ft 1000 literre az etanol részarányára Az etanolra marad 2018-ig a mostani kedvezményes jövedéki adó (2013.03.20.).vonatkozóan.Valamennyi üzemanyag esetén 2012.01.01. kezdettel végár emelkedés történt, mivel ett?l az id?ponttól kezdve 27 % lett az ÁFA kulcs.
- - - - - - - -
Egy liter benzin árában 2009.12.31-g 109, a gázolajéban 90,5 forint volt a jövedéki adótartalom, 2010. január 01-l 120, illetve 97,35 forintra emelkedett. 2010.01.01. napján és azóta is folyamatosan drágult a gépi guruláshoz felhasználható folyékony energia ( benzin, gázolaj, gáz), pedig korábban "csak" 75-85 USD körül volt egy hordó nyersolaj. Igazából valami egyáltalán nem stimmel a hazai hajtólötty (hajtóanyag, üzemanyag) árakkal, mert a környez? országokhoz képest idehaza a legdrágább az E 95 benzin és a gázolaj. Az ÁFA kulcs mondjuk itthon 25 % 2009.07.01. majd 27 % 2012.01.01. hatállyal.
2016.10.01.: az alacsony nyersolaj ára (negyedéves szinten 50 USD alatti az átlagár) miatt jövedéki adó emelés volt Magyarországon.

Azt, hogy hol tankoljak, szerintünk az üzemanyag min?sége dönti el, nem az ára. A forró (vagy simán meleg) leveg? oxigén tartalma kisebb, mint a hidegé. A kánikulában (melegebb id?ben is) el?fordulhat, hogy a megszokott üzemanyag (hajtóanyag - hajtólötty) ellenére csilingel a benzines motor.
Több megoldás van ilyenkor:
- pár százalékban magasabb oktánszámú hajtólöttyöt kell tankolni a megszokott mellé. Számlás fizetéskor a két pisztoly használata kissé nehézkes: tankolás, besétálás a kasszához és fizetés el?ször, vissza séta, másikból újra töltés, besétálás, újbóli fizetés.
- csak profi felhasználóknak való módszer, ezt kizárólag üzembentartói vagy szerviz szerz?déssel rendelkez? ügyfeleink vehetik igénybe (a káros öngyulladás kiküszöbölése mellett további el?ny a kisebb tankolási számla is!)
- - - - - - - -
Újabb fejlesztés? üzemanyagok (hajtólöttyök): 
E 10: 10 % etanol, 90 % 95-ös (98-as) benzin. E85: 85 % etanol, 15 % 95-s (98-as) benzin. Az E 85 <1 ppm értékkel rendelkezik. Biodízel: 95 % gázolaj, 5 % növényi eredet? olaj. Hidrogén.
- - - - - - - -
Egy kis E85 (etanol) vélemény és tapasztalat (2010.03.31.):
Miket nem produkál az élet: injektoros, 4 hengeres 16 szelepes benzines motorral, eredeti gyári motor-elektronikával és az ehhez tartozó üzemanyag ellátó rendszerrel (azaz semmi átalakítás a gépen) az E85 használata:
- nekem a végsebesség felment 215-e, enyhe lejt?n 220-a, nagyobbnál meg ...
már 800 f/percnél is megy simán a gép 5. fokozatban, ergo a fogyi normál használat mellett semmivel nem n? (inkább csökkent még télen    is), mert kevesebbet fordul a f?tengely a leggyorsabban elért legmagasabb fokozatot használva,
- olyat gyorsul a gép, hogy bátran bemegyek a szuper autók mellé még emelked?n is,
- kisebb a motor h?terhelése,
- üzemanyag sz?r?: kb. 1 éves etanolos használat után cseréltem ki. A régit szétvágva, a sz?r?betétet belülr?l megnézve az derült ki, hogy 120 e. km megtétele után elég cserélni (a gyári csereperiódus 60 vagy 80 e. km),
- a motor síri csendes,
- a váltó zaját így már lehet hallani 5-10-15-30-40 km/ó értékig,
- síszálláson nem használtam sok etanolt, azaz E85-t.
A hajtólötty-leveg? arány E95 esetén 1:13.8 (1.0 lambda értéken 1:14.7)
A szerviz intervallumot megemeltem 20 e. km-e a korábbi 15 ezres értékr?l.
Kiegészítés: azért, hogy ne kelljen semmiféle elektronikus kütyü, a speciális egyensúly fenntartásával oldottam meg a tankoláskori adatokat. A küls? h?mérséklet az alap.
A Ford T modellje a múlt század elején is ment alkohollal..., úgyhogy senki nem találta fel a spanyol viaszkot..., Ford Biopower Focus is van már.
Kis számtan: 218 Ft/l az E85, 326 Ft/l az E95, 108 Ft/l a különbség, na ne már, hogy ne érje meg tankonként az akár 3500, de simán 2800 Ft-s jelenlegi megtakarítás! (semmi kütyü, aminél a megtérülési id?t kellene bogarászni, meg ugye az autó élettartama...)
Beruházás, ha nincs véletlenül: egy benzines kanna, amire emlékeztet?ül E85 van felírva vastag zöld filccel.
Fogyasztás (2010. májusban): 1201 km 87,2 literrel, azaz 7,26 literre jött ki 100 km-re vonatkoztatva. Ehhez még hozzátesszük, hogy egy 1.8-as benzines motorral felszerelt 1143 kg saját tömeg? 4 ajtós sedan autóról van szó. Jelenleg 206660 km a futásteljesítménye. (2016.07.21.)
Azóta az etanol  megint 320 Ft lett, az E95 meg 415 Ft (2014. május eleje). Az árdifferencia miatt viszont még mindig sokat lehet takarékoskodni, télen kevesebbet ugyan, mint nyáron, de lehet.
Sajnos közben teljesen elt?nt az etanol a kutakról..., viszont talán többen észre sem vették, hogy gyakorlatilag minden szabványos benzinbe kerül etanol, 2019-ben max 7 %-ig tartalmazzák. Törvényileg is szabályozottá vált az etanol-tartalom (biokomponens). 2020. január elsejét?l az  E5 benzin kikerült a kínálatból, ehelyett lett az E10 benzin (max. 10 % etanol tartalom).
- - - - - - - -
Elektromos hajtás: a villanyszámlát tessék nézni, az akkumulátorok töltése hazánkban általában telephelyen, nyilvános tölt?pontokon (itt már csak néhány helyen ingyenes a töltés, de már az ELM? oszlopain fizet?sé váltak) vagy otthon történhet. Budapesten van már több tölt?hely, lassan indul a tölt?fejek fejlesztése-kiépítése (2014. év eleji hír). 2015-ben 114 tölt?hely volt Magyarországon, komoly fejlesztésekkel 2100 elektromos tölt?oszlop lesz 5 éven belül. Külön kormányzati támogatással 2017-ben a 10000-nél nagyobb lélekszámú helységek pályázhattak elektromos tölt?k kiépítésre, telepítésére. 2019-ben Németországban jelent?sen megemelték az elektromos autókra adott állami támogatás összegét.

Jelenleg is kapható több tisztán elektromos és hibrid hajtású autótípus Magyarországon is. A hírnökök legels? példányai 10 évesek b?ven elmúltak már. Az ár? 30000 EUR az olcsóbbak. A Tesla alapmodelljei 100000 EUR induló árral rendelkeznek. Az olcsóbb 3-as meg nem az igazi... 1.5 milliós támogatáa jár Magyarországon tisztán villanyautó vásárlásához.

A 2007-s ?szi frankfurti autószalonon volt egy új hibridautó is (elektromos-hagyományos hajtású), aminek a fogyasztását 2.8 literre ígérik. Igaz, az elektromos résszel egy feltöltéssel 38 km - normál 20 C°- n az oda-vissza miatt annyi mint 19 km - a hatótávolság, azaz a használat szempontjából városi autóról van szó, mert az 1.6-s motor tartós használatakor nem annyi a fogyasztás, mint a jól hangzó kicsi érték.
Forrás: Napi Online 2008.11.19.
A BMW, a világ legnagyobb luxusautó-gyártója úgy döntött: itt az ideje a tervezgetés és ígérgetés helyett bejelentésekkel el?állni. Ennek jegyében közölte, hogy 2010 elején megkezdi a Mini tisztán elektromos meghajtású változatának gyártását. A tesztek 2009 tavaszán kezd?dnek. Mindezt hol máshol, mint a kaliforniai Beverly Hillsben nyilatkozta újságíróknak Friedrich Eichiner, BMW fejlesztésért felel?s igazgatósági tagja.
Az els? 500 Mini Cooper E-t New York-i, New Jersey-i és kaliforniai autósoknak adják oda próbára 2013 márciusban. Ugyanakkor a cég végs? elektromos autója különbözhet a ma ismert Minit?l, ami, ugye, arra szolgál, hogy a tulajdonos mindenki tudomására hozhassa környezettudatos voltát. Az autó tervezett végsebessége 150 kilométer/óra körül alakulhat és fékezésér?l az villanymotor gondoskodhat, ami azzal jár, hogy amit leszáll a gázpedálról a vezet?, durván lassulni kezd a járgány.
Az elektromos autó lítium-ion akkumulátorait a járm?höz adott, a tulajdonos garázsában felállítható tölt?állomással két óra alatt fel lehet tölteni, míg normál hálózat használata esetén 10 órára van ehhez szükség. A hatótáv körülbelül 250 kilométer. A házi "benzinkút" ára benne van a várhatóan havi 850 dolláros (körülbelül 180 ezer forint) lízingdíjban.
Az elektromos meghajtási rendszert a kaliforniai A.C. Propulsion Inc. szállítja, amely részt vett a villanymotoros Tesla utcai versenyautók fejlesztésének korábbi szakaszában is. A Propulsion egyel?re ?rzi függetlenségét, de együtt kíván m?ködni az autógyártókkal motorelemek szállításában.
- - - - - - - -
LPG, CNG: az alumínium alkatrészek, a hézagolók és a hidrot?kék néha nehezen viselik az átalakítást.
LNG: a cseppfolyós földgáz is belép a sorba.
A CNG jövedéki adót kapott 2015.01.01. kezdettel.
Ha eredend?en olyan motorral, alkatrészekkel épített autóba kerül bele utólag a gázszett, amit erre az üzemmódra is terveztek - három ilyen márka képviselteti magát itthon -, akkor természetesen nincs ilyen gond.
Teljesítmény csökkenés, kisebb csomagtér viszont van, 20-30 %-s üzemanyagra jutó költségmegtakarítással párosulva. A beszerelési költségek és a szett ára egyszeri beruházás, de nem kis tétel. Itt is ki kell számolni, hogy mennyi km -t megy valaki egy év alatt és ennek függvényében kiszámolható a valóságos megtakarítás kezdete.
Néha hátrányt jelenthet az is, hogy mélygarázsba, parkoló házba nem lehet gázüzem? járm?vel behajtani.
Külföldön már kapható tisztán gázüzem? motorral szerelt járm?. Budapesten gázüzem? buszok (CNG) is vannak már (2014).
Megjelent a piacon - egyel?re csak a dél-koreai saját hazain - az els? LPG hibrid autó, ami megkapta a Super Low Emissions Vehicle, SULEV környezetvédelmi besorolást. Az autó közel 99 KW összteljesítménnyel rendelkezik, amib?l a villanymotor 15 KW-os.
- - - - - - - -
Hidrogén: van már ilyen hajtású személygépkocsiból több darab a világon, igaz, igen drágák, ezért még egy darabig nem jelennek meg a napi kínálatban. Jelenleg kúthálózat sincs.
A BMW a 100 darabból álló új típusú, gyártású és hidrogén hajtású autóflottáját kiadta tesztelésre (Hydrogen 7).
Haszonjárm?ben - városi buszokban - már üzemszer?en használnak ilyen hajtóanyagú motorokat, pl. Németországban vagy Szingapúrban.
2008.06.16. A Honda is beszállt a hidrogén hajtású autók eladásába: ez év júliusától Dél-Kaliforniába ad lízingbe pár darabot, Japánban a negyedik negyedévt?l fog szintén lízingformában értékesíteni ezekb?l a kocsikból. A gyári terv az, hogy 2011 végéig 200 db lízingkonstrukciós eladás ( bérbe adás ) jön létre, havi 600 dolláros áron. 2016-ban olyan Honda is készült hidrogén hajtással, ami akár házi generátorként használható egy külön egységgel a 220 V biztosítására.

Sajnos van egy rossz hír is: 2019 június 10-én felrobbant egy hidrogén kút Norvégiában. Amíg nem derül ki az ok, addig az összes ilyen kutat bezárták az országban.
- - - - - - - -
Jó min?ség? üzemanyagot (hajtóanyagot) itthon is lehet venni, a számlán látszik, mennyi is az a ppm.
- - - - - - - -
Ismét aktuális: jobban oda kell figyelni, hogy milyen kútnál is tankolunk. Az ár az egy dolog, de a min?séggel ( üzemanyag, hajtóanyag min?ség ) ismét kezdenek bajok lenni némelyik forgalmazónál. A kúthálózatok is szépen átalakulnak, az új tulajdonosok a nevet is lecserélik meg a beszerzési forrás is más lett vagy lesz.
Nem egészen egyforma a benzin oktánszáma a Duna túlsó partján és idehaza. Az olyan hazai kúthálózatoknál, ahol a nagyker beszerzési forrás is ott található, ezeknél a kutaknál azért nincs ilyen gond.
A benzin oktánszáma igazából egy szám csak, kísérleti módon lehet igazolni, hogy a minta milyen értékkel bír. Aki végeztetett már ilyen oktánszám vizsgálatot, az tudja, hogy a végeredmény mindig az eladó kutat igazolta, azaz a benzin megfelel?nek min?síttetett.
- - - - - - - -
Áralakító tényez?k a hazai és a világ viszonylatában:
- Az els? az USD/EUR árfolyam.
- A második az USD/HUF árfolyam, mert a generálforgalmazónál a világpiaci árhoz igazított elszámolásában az USD az egység, az EUR/HUF árfolyam ehhez szorosan kapcsolódik.
- A harmadik az id?járás, mert a globális felmelegedés miatt a f?tésre mindenhol kevesebb energia megy el, ez pedig kihat a k?olaj és földgáz keresletre.
- A negyedik a megvásárolt mennyiség: lassan beállt az egyensúly, ami drága, az nem fogy annyira, azaz kevesebb bevétel lett, mint az olcsóbb áron történt forgalmazáskor. Mivel az adótartalom igen magas, ezért a piacgazdasági körülmények között igen furcsa helyzet tud el?állni.
- Az ötödik az olajtartalékok alakulása.
- A hatodik az olajkitermel?knek a kvótájuk betartására irányuló magatartásuk.
- A hetedik a világ politikai helyzet, f?leg a Közel-keleti, újabban az orosz-ukrán, 2017-ben meg az Észak-koreai katonai er?fitogtatás.
- A nyolcadik a tornádók kialakulása.
- A kilencedik az újkori speciális támadások a tankerek és az olajfinomítok ellen.
- A tizedik a Covid-19 pandémia: szinte teljesen leállt a személyszállító légiközlekedés 2020 tavaszán.
- - - - - - - -
1 hordó = 1 barrel = 159 liter
- - - - - - - -
1 US gallon = 3.7854118 liter
- - - - - - - -
A jobb min?ség? üzemanyag ( hajtóanyag ) használatakor el?ször pl. a motor hangja fog csökkenni, ehhez néhányszor 10 l felhasználása szükséges. Régebbi járm?veknél kés?bb jelentkezik a javulás.
Ha valaki nem érzékeli a különbséget néhány 10 l jobb min?ség? üzemanyag felhasználása után, akkor ott a motor környékén vagy egyéb más helyeken már komolyabb bajok is vannak.
Csúcson vagy annak közelében járatott motoroknál hosszabb távon a katalizátor élettartama az, ami nagyon bánhatja a nem éppen jó min?ség? hajtóanyag használatot. Természetesen normál igénybevétel? motoroknál is fennáll az el?bb említett veszély, kicsit kés?bbi bekövetkezéssel.
A jobb min?ség? hajtólötty energiatartalma is több, ezért kevesebbel is beéri a motor.
A motor égésterében a lerakódások hosszabb távon alakulnak ki. Ahhoz, hogy ez kis mérték? legyen vagy egyáltalán ne következzen be, itt és ekkor számít nagyon az elégetett anyag min?sége.

Mostani akció << Twitter Speciális termékek. '93-tól az Autódoktor Fehér & F. B.T. a gyors segítség! Nem akciós: 1. Know-how átvételi lehet?ség járm? fenntartók és szervizek részére. Folyamatban a mikro-, kis- és középvállalkozások eszköz- és informatikai támogatási programja Pest megyében, a támogatási kérelmeket 2019.02.20. 08 órától várják. Know-how átvétele is támogatott. Gyorsuló tempóban cserél?dnek a bels? égés? er?forrásokkal hajtott gépjárm?vek. Ebben a gyorsan változó helyzetben tudunk s...


Tovább a teljes hírhez »

Közlekedsz? Bizonyítottan már 1993-tól az Autodoktor Fehér & F. B.T. a balesetmentes haza- és célhoz érésért a legjobb segítség!  Twitter A járm?veket vezet? emberek magatartására és a vezetés közbeni viselkedésére ható rengeteg tényez? közül az egyik az ID?JÁRÁS (hideg-meleg frontok, szél, légnyomás változás, vihar, tornádó)  és az ehhez igen szorosan kapcsolódó HOLDFÁZIS. Újhold: 05.22. - péntek - 19 óra 39 perckor volt. Telihold: 06.05. - péntek - 21 óra 12 perckor. - - Er?sen melegszik a F...


Tovább a teljes hírhez »

Aktuális dolgokban is az Autódoktor Fehér & F. B.T. a biztos, gyors és pontos segítség már 1993 óta! KORONAVÍRUS!!!!! Amennyiben valaki id?sebb 65 évesnél, vagy fiatalabb ugyan, de valamilyen krónikus betegsége van, vagy az immunrendszere gyenge, vagy semmi baja sincs..., na akkor NEM SZABAD MOST MÉG MEGFERT?Z?DNI!! TILOS e vírust tömegesen (nagy s?r?ségben) belélegezni. Fert?zött kézzel a szemhez, orrhoz, szájhoz nyúlni egyet jelent a vírus alaptulajdonságához való igazodással, az él? gazdaszervezetbe ...


Tovább a teljes hírhez »

Verseny és szellem, vezetési szemlélet. Kanyartechnika, járm? csúszáshatár, vészfékezés: itt végképp az Autodoktor Fehér & F. B.T. a segítség már 1993 óta! Twitter 1. Hungaroring, F1 pálya  Autós, motoros nyílt nap: a 2012. évt?l a Hungaroring Sport Zrt. szervezésében kerül sor az ilyen rendezvényekre.  Sok járm?vezet? mondja: azért nem jön ki a versenypályára, mert nincs elég gyors autója hozzá. Nem gyors autó kell, hanem megbízható, a Hungaroringen az F1 pályán els? sorban a vezetéstechnika...


Tovább a teljes hírhez »

Értékesítés (járm?vek, alkatrészek, gumik, egyéb): 1993 óta itt aztán pláne az Autódoktor Fehér & F. B.T. a precíz segítség! Twitter Know-how, új és professzionális autós termékek, alkatrészek: a Speciális termékek alatt. Új járm?vek: csak rendelésre. Segítünk a választásban is, mert ez mostanában már igen fontos kérdés. Használt járm?vek: A kocsi 2020.01.20-án ELKELT! HONDA Jazz Comfort 2017. novemberi.  Több kép: Autódoktor Fehér Az els? és magánszemély tulajdonostól: 2017 novemberi, úja...


Tovább a teljes hírhez »

A hazai járm?vek rendszámtábláin látható jelzések és a szmogriadó. Az Autodoktor Fehér & F. B.T. segítsége is jól jön már 1993 óta! Twitter 1. Az els?n és a menetirány szerinti jobb oldalon: - a régieken az országjelzés H jele és a piros-fehér-zöld színek, az újabbakon ez utóbbi helyett az EU kék logója.  2. A hátsón és középen esetenként még 2019 év végéig lehetett jelzéseket látni: a./  a m?szaki vizsga és a vizsgamatrica (felül és kör alakú) színeinek kapcsolata: - sötét zöld: a 2018. évben...


Tovább a teljes hírhez »

Exkluzív egyedi ritkaságok: 1993 óta az Autódoktor Fehér & F. B.T. a biztos segítség! Twitter I. Eredeti és Dél-Afrikából 1982 januárjában hozott 1981-s nyomtatású 1982-es plusz egy hónapos South Africa lapozható fali naptár eladó.      Tartalom: 13 db színes nagyméret? panoráma fotó eredeti színekkel (fedlap + 12 hónap), a természetben a hónapok szerinti id?járással látható különböz? helyszínek fotóival. Olyan kép is van, ami ma már nem létez? természeti tájat mutat (keleti parton egy l...


Tovább a teljes hírhez »

Korábbi aktualitások (2004 a kezd? dátum). Már régt?l is - 1993 óta - az Autodoktor Fehér & F. B.T. a segítség! Twitter - - A húsvét a keresztény világ legnagyobb ünnepe! 2020-ban a Covid-19 világjárvány miatt a locsolkodás, festett és hímes tojások ajándékozása elmaradt.Viszont az E-LOCSOLÁS m?ködött..., akár Magyarország vagy a világ összes hölgyét is meg tudom így locsolni ...   ITT- - ?sz és tavasz: a hajnali, kés? esti köd, nyálkás, vizes, t?leveles, faleveles utak. Tessék óvatosan közlek...


Tovább a teljes hírhez »