Hajtólötty © = üzemanyag, hajtóanyag (hajtó lötty)
1993 óta az Autodoktor Fehér & F. B.T. a minőségi rangsorával segít!



Már 2004-ben is igen nagy sikere volt az alábbi lehetőségnek: Hajtólötty minőségi rangsor    (csak e-mailben válaszolunk...)

2013 elején ismét 400 Ft fölé ment az E95 és a dízel hajtólötty is, sőt április elején is 430 feletti az ár, hol a benzin, hol a dízel a drágább. A folyamat nyáron és ősz elején is kitartott, viszont a dízel tartósan drágább maradt. Október végére 1 liter E95-s benzin ára 400 Ft alá ment, decemberre ismét fölé került.
2014 eleje további pici csökkenést hozott. A forint gyengülése az ár emelkedését, a nyersolaj árának csökkenése az ár esését segíti. Az orosz-ukrán válság is hat az árakra. Irakban komoly gondok vannak, emiatt június elején a nyersolaj ára meredek emelkedést mutatott, 100-110 USD a hordónkénti ár a tengerentúlon, illetve Európában. A dollár augusztus vége óta viszont erősödésnek indult, emiatt lefelé megy az olajár (az orosz-ukrán konfliktusban az USA -EU tengely meghúzta a nagy olajfegyver ravaszát): szeptember közepén 92-96 az érték, október elején 90-92, okt. közepén meg 86-88, november közepén 74-78, december elején 64-68, a végén 56-59 (!). Egyenes következményként 370-390 Ft lett 2014 októberben 1 liter hajtólötty, majd 340-360.
2015 elején 53-51. 335-345, majd 47-49, 48-48 (!), 330-340. Persze az lenne az igazi, ha Európában is hasonlóan alacsonyak lennének a hajtólötty árak, mint Észak-Amerikában. Február elején megint 54-51, közepén 61-51, március közepén és vége felé 57-47. Április elején 57-51, májusban 64-54, június elején 65-60, július végén 55-48, aug. elején 45-49, aug. vége felé 38-40. szept. eleje-közepe 40-44, októberben és novemberben is kb. ennyi..., igazából stagnál. Decemberben már 40 USD alá ment az ár, a hónap közepén 35-37. Az USD-EUR árfolyam közel járt a paritáshoz.
2016 34.54 - 35.71 jan.06., a Brent az olcsóbb, a 6 nagy olajcég leállította a kereskedésüket Európában. Jan.11.: 32-33, majd egy napra rá 30 USD alá ment az ár.... Január végére minden fajta álhírek miatt 33-32. Február 3-án egy nap alatt 8 % emelkedés... Március elején 37 - 40, a harmadik harmadban 40 - 41. Közben megint a Brent a drágább, áprilisban is folytatódik az igen enyhe emelkedés, a vége felé 47-45. Május elején 45-44, a közepén 48-47, majd 45-43. Június közepén 50-49, a vége felé 49-47. Július eleje 50-48, majd 49-47, a harmadik harmadban 45-44. Augusztus elején 42-39, a végén 49.7-47.3. Szeptember elején 47-43, a közepén 48-46, a végén 49-48. Egyezség született a kitermelés csökkentéséről szept. 29-én (Irán és Irak nélkül), okt. első hetének végén már 52-50, a harmadik héten 53-51, a végén 50-49. November elején is folytatódik a csökkenés, 45-47, a hónap közepén 44-45, majd a hó vége felé emelkedéssel 48-49. December elején folytatódik az emelkedés, 55-52, majd enyhe csökkenéssel 54-51.
2017 Az első héten 57-54. Január 10-én 55-52, 20-án 54-51, 27-én 56-54. Február 06-án 57-54, 17-én 56-53. Március elején 56-54, 9-én 53-50, 28-án 50-48. Április 8-án 55-52, 21-én 53-50, 30-án 52-49. Május elején 51-48, május 7-én 49-46. Június elején 49-47, a közepén 48-46, majd 47-45. Júliusban 48-46, a közepén 49-47. Augusztus 1.: hirtelen 51-50, majd 52-47. Szeptember elején változatlan, majd a 2. héten 54-50, a 3. héten 56-51, a záró napokon 59-52.
Októbertől stabilan 10 % feletti az árdifferencia, Európa ennyivel drágább olajügyben. Október elején 56-50, 12-én 57-51, 24-én 57-52, 28-án 60-54, 31-én 61-54. November 4-én 62-56, 10-én 64-57, 19-én 63-56, 24-én 63-58, 30-án 63-57. December 12-én 65-58.
2018 Január 5-én 68-62, 16-án 70-64, 24-én 70-65, 31-én 69-65. Február 16-án 64-61, 26-án 67-64. Március 19-én 66-62, 26-án 70-66. Április 5-én 68-64, 13-án 72-67, 28-án 75-68. Május 15-én 78-71. Június 5-én 75-65, 27-én 76-71. Július 03-án 79-74, 17-én 72-68, 25-én 73-69. Augusztus 07-én 74-69, 09-én 72-67, 13-án 73-68, 28-án 76-69. Szeptember 03-án 77-70, 13-án 79-70.
- - - - - - - -
Az iráni atomegyezmény megkötése után ismét exportálhat kőolajat Irán, ezzel egyáltalán nem csökkent a világpiaci nyersolaj túlkínálat, ami 2016 februárban még nagyobbá vált. Ezen egyezmény olajpiaci részét rúgta fel az USA, indulás 2018.08.06. kezdettel, december végéig a napi 2.4 millió hordóból 1 millióval kevesebbet adhat csak el Irán.
A palaolaj kitermelés beindult, nem csökken, sőt, az amerikai piac nem fog olajimportra szorulni. A korábbi 132 termelő kút 2017-ben már 308-ra növekedett(!). A palagáz kitermelés is nagy jövő előtt áll.

- - - - - - - -
2011.07.01: az etanolra az addigi 0 Ft helyett 12 Ft/l jövedéki adó lett kivetve. Az E85 etanol részarányára a jövedéki adó így 40000 Ft lett 1000 literenként. Az E85 jövedéki adója 2012.01.01. dátummal ismét emelkedett, 70000 Ft 1000 literre az etanol részarányára Az etanolra marad 2018-ig a mostani kedvezményes jövedéki adó (2013.03.20.).vonatkozóan.Valamennyi üzemanyag esetén 2012.01.01. kezdettel végár emelkedés történt, mivel ettől az időponttól kezdve 27 % lett az ÁFA kulcs.
- - - - - - - -
Jelenleg a legelterjedtebb hajtóanyagok: benzin: Euro 85, 95, 98, 99, 100. Gázolaj (dízelolaj).
- - - - - - - -
Egy liter benzin árában 2009.12.31-g 109, a gázolajéban 90,5 forint volt a jövedéki adótartalom, 2010. január 01-l 120, illetve 97,35 forintra emelkedett. 2010.01.01. napján és azóta is folyamatosan drágult a gépi guruláshoz felhasználható folyékony energia ( benzin, gázolaj, gáz), pedig korábban "csak" 75-85 USD körül volt egy hordó nyersolaj. Igazából valami egyáltalán nem stimmel a hazai hajtólötty (hajtóanyag, üzemanyag) árakkal, mert a környező országokhoz képest idehaza a legdrágább az E 95 benzin és a gázolaj. Az ÁFA kulcs mondjuk itthon 25 % 2009.07.01. majd 27 % 2012.01.01. hatállyal.
2016.10.01.: az alacsony nyersolaj ára (negyedéves szinten 50 USD alatti az átlagár) miatt jövedéki adó emelés volt Magyarországon.

Azt, hogy hol tankoljak, szerintünk az üzemanyag minősége dönti el, nem az ára. A forró (vagy simán meleg) levegő oxigén tartalma kisebb, mint a hidegé. A kánikulában (melegebb időben is) előfordulhat, hogy a megszokott üzemanyag (hajtóanyag - hajtólötty) ellenére csilingel a benzines motor.
Több megoldás van ilyenkor:
- pár százalékban magasabb oktánszámú hajtólöttyöt kell tankolni a megszokott mellé. Számlás fizetéskor a két pisztoly használata kissé nehézkes: tankolás, besétálás a kasszához és fizetés először, vissza séta, másikból újra töltés, besétálás, újbóli fizetés.
- csak profi felhasználóknak való módszer, ezt kizárólag üzembentartói vagy szerviz szerződéssel rendelkező ügyfeleink vehetik igénybe (a káros öngyulladás kiküszöbölése mellett további előny a kisebb tankolási számla is!)
- - - - - - - -
Újabb fejlesztésű üzemanyagok (hajtólöttyök): 
E 10: 10 % etanol, 90 % 95-ös benzin. E85: 85 % etanol, 15 % 95-s benzin. Az E 85 <1 ppm értékkel rendelkezik. Biodízel: 95 % gázolaj, 5 % növényi eredetű olaj. Hidrogén.
- - - - - - - -
Egy kis E85 (etanol) vélemény és tapasztalat (2010.03.31.):
Miket nem produkál az élet: injektoros, 4 hengeres 16 szelepes benzines motorral, eredeti gyári motor-elektronikával és az ehhez tartozó üzemanyag ellátó rendszerrel (azaz semmi átalakítás a gépen) az E85 használata:
- nekem a végsebesség felment 215-e, enyhe lejtőn 220-a, nagyobbnál meg ...
már 800 f/percnél is megy simán a gép 5. fokozatban, ergo a fogyi normál használat mellett semmivel nem nő (inkább csökkent még télen    is), mert kevesebbet fordul a főtengely a leggyorsabban elért legmagasabb fokozatot használva,
- olyat gyorsul a gép, hogy bátran bemegyek a szuper autók mellé még emelkedőn is,
- kisebb a motor hőterhelése,
- üzemanyag szűrő: kb. 1 éves etanolos használat után cseréltem ki. A régit szétvágva, a szűrőbetétet belülről megnézve az derült ki, hogy 120 e. km megtétele után elég cserélni (a gyári csereperiódus 60 vagy 80 e. km),
- a motor síri csendes,
- a váltó zaját így már lehet hallani 5-10-15-30-40 km/ó értékig,
- síszálláson nem használtam sok etanolt, azaz E85-t.
A hajtólötty-levegő arány E95 esetén 1:13.8 (1.0 lambda értéken 1:14.7)
A szerviz intervallumot megemeltem 20 e. km-e a korábbi 15 ezres értékről.
Kiegészítés: azért, hogy ne kelljen semmiféle elektronikus kütyü, a speciális egyensúly fenntartásával oldottam meg a tankoláskori adatokat. A külső hőmérséklet az alap.
A Ford T modellje a múlt század elején is ment alkohollal..., úgyhogy senki nem találta fel a spanyol viaszkot..., Ford Biopower Focus is van már.
Kis számtan: 218 Ft/l az E85, 326 Ft/l az E95, 108 Ft/l a különbség, na ne már, hogy ne érje meg tankonként az akár 3500, de simán 2800 Ft-s jelenlegi megtakarítás! (semmi kütyü, aminél a megtérülési időt kellene bogarászni, meg ugye az autó élettartama...)
Beruházás, ha nincs véletlenül: egy benzines kanna, amire emlékeztetőül E85 van felírva vastag zöld filccel.
Fogyasztás (2010. májusban): 1201 km 87,2 literrel, azaz 7,26 literre jött ki 100 km-re vonatkoztatva. Ehhez még hozzátesszük, hogy egy 1.8-as benzines motorral felszerelt 1143 kg saját tömegű 4 ajtós sedan autóról van szó. Jelenleg 206660 km a futásteljesítménye. (2016.07.21.)
Azóta az etanol  megint 320 Ft lett, az E95 meg 415 Ft (2014. május eleje). Az árdifferencia miatt viszont még mindig sokat lehet takarékoskodni, télen kevesebbet ugyan, mint nyáron, de lehet.
- - - - - - - -
Elektromos hajtás: a villanyszámlát tessék nézni, az akkumulátorok töltése hazánkban általában telephelyen, nyilvános töltőpontokon (itt jelenleg ingyenes a töltés...) vagy otthon történhet. Budapesten van már több töltőhely, lassan indul a töltőfejek fejlesztése-kiépítése (2014. év eleji hír). 2015-ben 114 töltőhely volt Magyarországon, komoly fejlesztésekkel 2100 elektromos töltőoszlop lesz 5 éven belül. Külön kormányzati támogatással 2017-ben a 10000-nél nagyobb lélekszámú helységek pályázhattak elektromos töltők kiépítésre, telepítésére.

Jelenleg is kapható több tisztán elektromos és hibrid hajtású autótípus Magyarországon is. A hírnökök legelső példányai 10 évesek bőven elmúltak már. Az ár? 30000 EUR az olcsóbbak. A Tesla alapmodelljei 100000 EUR induló árral rendelkeznek. Az olcsóbb 3-as meg nem az igazi... 1.5 milliós támogatáa jár Magyarországon tisztán villanyautó vásárlásához.

A 2007-s őszi frankfurti autószalonon volt egy új hibridautó is (elektromos-hagyományos hajtású), aminek a fogyasztását 2.8 literre ígérik. Igaz, az elektromos résszel egy feltöltéssel 38 km - normál 20 C°- n az oda-vissza miatt annyi mint 19 km - a hatótávolság, azaz a használat szempontjából városi autóról van szó, mert az 1.6-s motor tartós használatakor nem annyi a fogyasztás, mint a jól hangzó kicsi érték.
Forrás: Napi Online 2008.11.19.
A BMW, a világ legnagyobb luxusautó-gyártója úgy döntött: itt az ideje a tervezgetés és ígérgetés helyett bejelentésekkel előállni. Ennek jegyében közölte, hogy 2010 elején megkezdi a Mini tisztán elektromos meghajtású változatának gyártását. A tesztek 2009 tavaszán kezdődnek. Mindezt hol máshol, mint a kaliforniai Beverly Hillsben nyilatkozta újságíróknak Friedrich Eichiner, BMW fejlesztésért felelős igazgatósági tagja.
Az első 500 Mini Cooper E-t New York-i, New Jersey-i és kaliforniai autósoknak adják oda próbára 2013 márciusban. Ugyanakkor a cég végső elektromos autója különbözhet a ma ismert Minitől, ami, ugye, arra szolgál, hogy a tulajdonos mindenki tudomására hozhassa környezettudatos voltát. Az autó tervezett végsebessége 150 kilométer/óra körül alakulhat és fékezéséről az villanymotor gondoskodhat, ami azzal jár, hogy amit leszáll a gázpedálról a vezető, durván lassulni kezd a járgány.
Az elektromos autó lítium-ion akkumulátorait a járműhöz adott, a tulajdonos garázsában felállítható töltőállomással két óra alatt fel lehet tölteni, míg normál hálózat használata esetén 10 órára van ehhez szükség. A hatótáv körülbelül 250 kilométer. A házi "benzinkút" ára benne van a várhatóan havi 850 dolláros (körülbelül 180 ezer forint) lízingdíjban.
Az elektromos meghajtási rendszert a kaliforniai A.C. Propulsion Inc. szállítja, amely részt vett a villanymotoros Tesla utcai versenyautók fejlesztésének korábbi szakaszában is. A Propulsion egyelőre őrzi függetlenségét, de együtt kíván működni az autógyártókkal motorelemek szállításában.
- - - - - - - -
LPG, CNG: az alumínium alkatrészek, a hézagolók és a hidrotőkék néha nehezen viselik az átalakítást.
LNG: a cseppfolyós földgáz is belép a sorba.
A CNG jövedéki adót kapott 2015.01.01. kezdettel.
Ha eredendően olyan motorral, alkatrészekkel épített autóba kerül bele utólag a gázszett, amit erre az üzemmódra is terveztek - három ilyen márka képviselteti magát itthon -, akkor természetesen nincs ilyen gond.
Teljesítmény csökkenés, kisebb csomagtér viszont van, 20-30 %-s üzemanyagra jutó költségmegtakarítással párosulva. A beszerelési költségek és a szett ára egyszeri beruházás, de nem kis tétel. Itt is ki kell számolni, hogy mennyi km -t megy valaki egy év alatt és ennek függvényében kiszámolható a valóságos megtakarítás kezdete.
Néha hátrányt jelenthet az is, hogy mélygarázsba, parkoló házba nem lehet gázüzemű járművel behajtani.
Külföldön már kapható tisztán gázüzemű motorral szerelt jármű. Budapesten gázüzemű buszok (CNG) is vannak már (2014).
Megjelent a piacon - egyelőre csak a dél-koreai saját hazain - az első LPG hibrid autó, ami megkapta a Super Low Emissions Vehicle, SULEV környezetvédelmi besorolást. Az autó közel 99 KW összteljesítménnyel rendelkezik, amiből a villanymotor 15 KW-os.
- - - - - - - -
Hidrogén: van már ilyen hajtású személygépkocsiból több darab a világon, igaz, igen drágák, ezért még egy darabig nem jelennek meg a napi kínálatban. Jelenleg kúthálózat sincs.
A BMW a 100 darabból álló új típusú, gyártású és hidrogén hajtású autóflottáját kiadta tesztelésre (Hydrogen 7).
Haszonjárműben - városi buszokban - már üzemszerűen használnak ilyen hajtóanyagú motorokat, pl. Németországban vagy Szingapúrban.
2008.06.16. A Honda is beszállt a hidrogén hajtású autók eladásába: ez év júliusától Dél-Kaliforniába ad lízingbe pár darabot, Japánban a negyedik negyedévtől fog szintén lízingformában értékesíteni ezekből a kocsikból. A gyári terv az, hogy 2011 végéig 200 db lízingkonstrukciós eladás ( bérbe adás ) jön létre, havi 600 dolláros áron. 2016-ban olyan Honda is készült hidrogén hajtással, ami akár házi generátorként használható egy külön egységgel a 220 V biztosítására.
- - - - - - - -
Jó minőségű üzemanyagot (hajtóanyagot) itthon is lehet venni, a számlán látszik, mennyi is az a ppm.
- - - - - - - -
Ismét aktuális: jobban oda kell figyelni, hogy milyen kútnál is tankolunk. Az ár az egy dolog, de a minőséggel ( üzemanyag, hajtóanyag minőség ) ismét kezdenek bajok lenni némelyik forgalmazónál. A kúthálózatok is szépen átalakulnak, az új tulajdonosok a nevet is lecserélik meg a beszerzési forrás is más lett vagy lesz.
Nem egészen egyforma a benzin oktánszáma a Duna túlsó partján és idehaza. Az olyan hazai kúthálózatoknál, ahol a nagyker beszerzési forrás is ott található, ezeknél a kutaknál azért nincs ilyen gond.
A benzin oktánszáma igazából egy szám csak, kísérleti módon lehet igazolni, hogy a minta milyen értékkel bír. Aki végeztetett már ilyen oktánszám vizsgálatot, az tudja, hogy a végeredmény mindig az eladó kutat igazolta, azaz a benzin megfelelőnek minősíttetett.
- - - - - - - -
Áralakító tényezők a hazai és a világ viszonylatában:
- Az első az USD/EUR árfolyam.
- A második az USD/HUF árfolyam, mert a generálforgalmazónál a világpiaci árhoz igazított elszámolásában az USD az egység, az EUR/HUF árfolyam ehhez szorosan kapcsolódik.
- A harmadik az időjárás, mert a globális felmelegedés miatt a fűtésre mindenhol kevesebb energia megy el, ez pedig kihat a kőolaj és földgáz keresletre.
- A negyedik a megvásárolt mennyiség: lassan beállt az egyensúly, ami drága, az nem fogy annyira, azaz kevesebb bevétel lett, mint az olcsóbb áron történt forgalmazáskor. Mivel az adótartalom igen magas, ezért a piacgazdasági körülmények között igen furcsa helyzet tud előállni.
- Az ötödik az olajtartalékok alakulása.
- A hatodik az olajkitermelőknek a kvótájuk betartására irányuló magatartásuk.
- A hetedik a világ politikai helyzet, főleg a Közel-keleti, újabban az orosz-ukrán, most 2017-ben meg az Észak-koreai katonai erőfitogtatás.
- A nyolcadik a tornádók kialakulása
- - - - - - - -
1 hordó = 1 barrel = 159 liter
- - - - - - - -
1 US gallon = 3.7854118 liter
- - - - - - - -
A jobb minőségű üzemanyag ( hajtóanyag ) használatakor először pl. a motor hangja fog csökkenni, ehhez néhányszor 10 l felhasználása szükséges. Régebbi járműveknél később jelentkezik a javulás.
Ha valaki nem érzékeli a különbséget néhány 10 l jobb minőségű üzemanyag felhasználása után, akkor ott a motor környékén vagy egyéb más helyeken már komolyabb bajok is vannak.
Csúcson vagy annak közelében járatott motoroknál hosszabb távon a katalizátor élettartama az, ami nagyon bánhatja a nem éppen jó minőségű hajtóanyag használatot. Természetesen normál igénybevételű motoroknál is fennáll az előbb említett veszély, kicsit későbbi bekövetkezéssel.
A jobb minőségű hajtólötty energiatartalma is több, ezért kevesebbel is beéri a motor.
A motor égésterében a lerakódások hosszabb távon alakulnak ki. Ahhoz, hogy ez kis mértékű legyen vagy egyáltalán ne következzen be, itt és ekkor számít nagyon az elégetett anyag minősége.

Mostani akció << Speciális termékek. 1993-tól az Autódoktor Fehér & F. B.T. a segítség! Nem akciós: 1. 7 db B10 kategóriás szgk. és 1 db B05 kategóriás tgk. KGFB. 2. 2018.12.31. határnapig know-how átvételi lehetőség jármű fenntartók és szervizek részére. Az IGAZI AUTÓDOKTOR know-how alkalmazásával szilárd alapokon marad állva a jelenlegi világgazdasági helyzetben is. A know-how partner többek között jogosulttá válik az autodoktor.hu, az autodoktor.eu domain nevek szerinti (az ilyen végződésű) e-m...


Tovább a teljes hírhez »

Közlekedsz? Bizonyítottan már 1993-tól az Autodoktor Fehér & F. B.T. a balesetmentes hazaérésért a legjobb segítség!  A járműveket vezető emberek magatartására és a vezetés közbeni viselkedésére ható rengeteg tényező közül az egyik az IDŐJÁRÁS (hideg-meleg frontok) és az ehhez szorosan kapcsolódó HOLDFÁZIS. Telihold 09.25. - kedd - hajnali 4 óra 53 perckor volt, előtte hétfőn és vele évszakváltó nagy hidegfront jött! - -  Erősen melegszik a Föld klímája,  2016 a legmelegebb év volt az em...


Tovább a teljes hírhez »

Aktuális dolgokban is az Autódoktor Fehér & F. B.T. a biztos, gyors és pontos segítség már 1993 óta! Szeptember: szept. 21-én késő délutánig (estig) tartott a hosszú nyár. Az ősz 24-én nagyot alkotott. - - A már kopottas nyári gumik így szezon végén nagyon balesetveszélyesek! Amit használnak, az kopik (romlik)! Az esős idő nem olyan, mint a száraz! Szeptember 21. után ősz van. Még az is előfordulhat, hogy az ősz rövid lesz és a tél lesz hosszú. - - 2018 július 01. kezdettel Franciaországban az olyan főú...


Tovább a teljes hírhez »

Verseny és szellem, vezetési szemlélet. Kanyartechnika, jármű csúszáshatár, vészfékezés: itt végképp az Autodoktor Fehér & F. B.T. a segítség már 1993 óta! 1. Hungaroring, F1 pálya  Autós, motoros nyílt nap: a 2012. évtől a Hungaroring Sport Zrt. szervezésében kerül sor az ilyen rendezvényekre.  Sok járművezető mondja: azért nem jön ki a versenypályára, mert nincs elég gyors autója hozzá. Nem gyors autó kell, hanem megbízható, a Hungaroringen az F1 pályán első sorban a vezetéstechnikai tudás s...


Tovább a teljes hírhez »

Értékesítés (járművek, alkatrészek, gumik, egyéb): 1993 óta itt aztán pláne az Autódoktor Fehér & F. B.T. a precíz segítség! Know-how, új és professzionális autós termékek, alkatrészek: a Speciális termékek alatt. Új járművek: csak rendelésre. Segítünk a választásban is. Használt járművek: - - -  Használt autós tartozékok: Autódoktor garancia, felszereléssel is.1. 2 db 175/65/14 T Uniroyal M-S plus 6 téli gumiabroncs, 9.5-10 mm profilmélységgel. Ár: 5500 Ft/db2. 1 db 175/65/14 T Uniroyal M-S plus ...


Tovább a teljes hírhez »

A hazai járművek rendszámtábláin látható jelzések és a szmogriadó. Az Autodoktor Fehér & F. B.T. segítsége is jól jön már 1993 óta! 1. Az elsőn és a menetirány szerinti jobb oldalon: - a régieken az országjelzés H jele és a piros-fehér-zöld színek, az újabbakon ez utóbbi helyett az EU kék logója.  2. A hátsón és középen esetenként 2019-ig: - a műszaki vizsga és a vizsgamatrica (felül és kör alakú) színeinek kapcsolata: - piros : a 2015. évben már régen lejárt,- sötétkék : 2016-ban már szintén rég ...


Tovább a teljes hírhez »

Exkluzív egyedi ritkaságok: 1993 óta az Autódoktor Fehér & F. B.T. a biztos segítség! I. Eredeti és Dél-Afrikából 1982 januárjában hozott 1981-s nyomtatású 1982-es plusz egy hónapos South Africa lapozható fali naptár eladó.      Tartalom: 13 db színes nagyméretű panoráma fotó eredeti színekkel (fedlap + 12 hónap), a természetben a hónapok szerinti időjárással látható különböző helyszínek fotóival. Olyan kép is van, ami ma már nem létező természeti tájat mutat (keleti parton egy laguna......


Tovább a teljes hírhez »

Korábbi aktualitások (2004 a kezdő dátum). Már régtől is - 1993 óta - az Autodoktor Fehér & F. B.T. a segítség! A húsvét a keresztény világ legnagyobb ünnepe! - - Advent. Adventi időszak: az Úr eljövetelére való várakozás. Az advent szó jelentése: eljövetel,  a latin „adventus Domini” kifejezésből származik, ami annyit tesz: „az Úr eljövetele”. Hit, remény, öröm, szeretet. - - Pünkösd. A pünkösd a húsvét utáni 7. vasárnapon és hétfőn tartott keresztény ünnep, amelyen a ker...


Tovább a teljes hírhez »