Hozzászólás beküldése

Beküldte: F.Tibor Dátum: 2017/09/13 14:13
91.200.12.143 216.66.89.226 184.185.66.110 91.241.168.166 87.226.183.89 Mit csinálsz éppen?


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2017/07/01 13:23
Borbély István részére. Szép napot, a kartergáz visszavezető csövet kellene először megnézni, szükség esetén cserélni, az alapjárati motort szintén ellenőrizni kell. Az elektromos csatlakozónál kell kezdeni, reméljük az elektromos jelek is odaérnek a motorvezérlőből. Tisztítani is lehet, de általában csak a cseréje segít. A pillangó szelep tengelye sem lóghat, a szelepülék alapos tisztítása is szükséges lehet.


Beküldte: Borbély István Dátum: 2017/06/30 18:24
Tisztelt Autodoktor!rnrnVolvo S40. 2001 évjárat B4204S motorkód. Hibajelenség: Indításkor csak rngázadásra indul, alapjárat egyáltalán nics, kuplungkinyomásra motor rnleáll.Beindulás után/gázadásra/ megy rendesen, fogyasztása, ereje rendben, rncsak váltáskor, kuplungkinyomásra leáll a motor, felengedésre elindul rnrendesen.rnVálaszát előre is köszönöm...


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2017/06/22 09:24
A 2017. év első nagy nyári hőhullámában a nem megfelelően karbantartott belső égésű motorokkal szerelt járművek sorban mondják fel a szolgálatot. A motor hőegyensúlya felborul a nem megfelelő hűtés miatt. Néhány ok: ékszíj szakadás, hűtőcső kilyukadás, hűtő elkoszolódása, hűtőventilátor hiba, ventilátor csatlakozó hiba, hőgomba hiba, kiegyenlítő tartály repedés, termosztát nem működik, lyukas a hűtőrendszer, kevés a hűtőfolyadék, maximális teljesítménnyel akar valaki haladni, kevés a motorolaj.


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2017/04/23 11:34
Szebb napot Erika, könnyen előfordulhat, hogy a nagy műtét befejezéseként nem raktak rendesen vissza mindent a helyére (pl. a generátor csatlakozást, akku sarukat nem húzták meg rendesen), persze ezer egyéb ok is lehet a leállás mögött.


Beküldte: Erika Dátum: 2017/04/22 19:05
Tisztelt Uram.rnKövetkező problémámmal keresném.1999 rnopel omega b 2,5 v6 ecotech rnmotoros.vezérműszij csere után útközben rnmásnap megállt a kocsi.próbáktam rnbeindítani de inditás után rögtön le is rnáll akkumlátor lámpa ég.esetleg valami rnötlet?


Beküldte: Varga István Dátum: 2017/03/09 06:39
Köszönöm!


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2017/03/09 00:43
Varga István részére: kissé csalóka, hogy a valamikori kétütemű motoroknál alkalmazott nagyobb gázzal való leállítás a nyerő. Alapjárati motor, kartergáz visszavezető rendszer ellenőrzése legyen az első lépés, utána jöhet a hőmérséklet jeladók és a pillangó szelep tengely helyzetének (zár-e rendesen) és a két végén a tömítettségének a vizsgálata. A légszűrő sem lehet eltömődött állapotban. Elektromos gázpedál esetén hibás jel fennállása is előfordulhat.


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2017/03/09 00:22
Cs.Heni részére: a zárt hűtőrendszerben túlnyomás van meleg (vagy forró) motornál, ezért 105 C° vagy felette is lehet a víz hőmérséklete anélkül, hogy forrna, azaz ezt szemmel nem lehet látni és füllel hallani. Készséggel elhiszem, hogy a vízhőfok rendben van, akkor viszont a műszercsoportban nem jó a hőfokmérő műszer vagy az áramköre (a jeladó cserés volt, persze ha jó lett beépítve és nem utángyártott).


Beküldte: Cs. Heni Dátum: 2017/03/08 21:04
Tisztelt Uram!rnKöszönöm szépen a válaszát. Még annyit tennék hozzá a jelenséghez, hogy a víz rnhőmérséklete a valóságban nem emelkedik meg, nem mutatja a túlmelegedés, túlforrás rnjeleit.Azonnali újraindításnál visszaáll az üzemmeleg hőmérsékletre a mutató, és rnjó darabig úgy is marad. Az autó futott kilométere 217.000.-


Beküldte: Varga István Dátum: 2017/03/08 10:00
Tisztelt Szakértő! rnrn2005-ös 2000-es benzines Mazda 5 tulaj vagyok.rnrnA problémám a következő: hideg -és meleg indításnál is előfordul,hogy 3-5 másodpercig is indítóznom kell mire beindul a motor,de van amikor egyből (bár ez rikább).Ha megálláskor 2000-2500-as fordulaton állítom le az autót(finoman nyomom a gázt),utána a következő indulásnál “pöc-röff”.rnGyanítom ,hogy nem megfelelő az indításkor az üzemanyagkeverék aránya.rnEsetleg hibás hűtővízjeladó vagy felső holtponti jeladó lehet a hiba?Tudna tanácsot adni?Az autó rendben üzemel,nem rángat,egyéb hibajeleket nem produkál.Köszönömrn


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2017/03/08 09:30
Szép napot Hölgyem, a futott és pontos km alapján közelebb járhatnánk az igazsághoz, e nélkül az alábbi okok jöhetnek szóba: viszkokuplungos hűtő ventillátor esetén ez lehet rossz, nagyobb menetteljesítménykor nem forog olyan gyorsan, hogy megfelelő hűtést biztosítson a nagy motorhűtőnek. A második ok lehet, hogy régi vagy nem megfelelő összeállítású a hűtőfolyadék a rendszerben, a harmadik ok lehet a nem teljesen kinyitó termosztát (vagy a már nem működő termosztát, ami egy kicsit nyitva állásban maradt), a negyedik ok lehet a vízpumpa lapátjainak elkopása. Az ötödik és legrosszabb ok lehet, ha mikrorepedéses valahol a hengerfej. A felsoroltak közül egy időben akár több is fennállhat (többszervi elégtelenség az emberi orvoslásban, MOF szindróma).


Beküldte: Cs. Heni Dátum: 2017/03/07 18:47
Tisztelt Uram! 2006-os Ssangyong rnKyront vettunk tavaly ev vegen. A jo rngazda gondossagaval mindent rnmegjavittattunk csereltettunk ami rnszukseges. Ahutofolyadek hofokmero rnteves jelzest ad. Uzemi hobol azonnal rnfelmegy a mutato a maximumig. Ha rnleallitjuk a motort elmegy egy darabig rnde rovid idon belul megint jelez. rnVarosi autozas kozben nem jon ki a rnhiba. Csak hosszabb uton ill rnautopalyan. Kicsereltek az erzekelot rnsemmi. Felujitottak a generatort rnsemmi. Most a motor vezerles rnfelujitasat javasoljak ami rnkettoszazezer az uj vezerles rnotszazezer. Az On tapasztalata szerint rnlehet egyeb problema? Tisztelettel es rnkoszonettel


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2017/02/27 18:01
Szebb napot Péter, a szervo szivattyú terheléskor (kormány mozgatásakor) teljesítményt vesz el a motortól, ezért pl. álló helyzetben az alapjárati rendszer ezt igyekszik ellensúlyozni azzal, hogy fordulatot emel majd csökkent. A szervo folyadék hangja hallatszik teljesen kitekert kormányállásnál és minél kevesebb szervo folyadék van a rendszerben, annál jobban visít az elegy. Melegen tágul a szervo folyadék (többnek látszik térfogatilag), ezért csalóka, hogy nem visít. HIDEGEN MINIMUM a Min jelnél kell lennie a szervo folyadék szintnek a tartályában, ez most nincs így, valahol szökik a szervo folyadék, szivárgást meg kell keresni, szükség esetén javítani, majd HIDEGEN szintre kell tölteni.


Beküldte: Sz.Péter Dátum: 2017/02/27 15:00
Kedves Tibor! A közelmúltban vásároltam egy 2005-ös 1.8-as Nissan Primera-t, rnés azt vettem észre, hogy álló helyzetben, járó motor mellett tekerve a rnkormányt egyhén megemelkedik az alapjárat (800-ról felmegy 1000-re majd rnvisszaesik). Ez mennyire \"normális\" jelenség? Továbbá azt tapasztaltam, hogy rnhideg motorral történő indulás után egy éles balkanyarban kitekert rnkormányállásnál olyan zajt lép fel, mint amit hátramenetben lehet hallani (de rnmeleg motornál már nem lehet előcsalni ezt a hangot). rnA szervófolyadék tartály fedelét levéve látszik, hogy van benne folyadék, de a rntartályon oldalán lévő jelöléseknél nem látszik a folyadékszint. A rnszervófolyadék színe normálisnak tűnik, nem sötét. Előre is nagyon köszönöm a rnválaszát! Üdv: Péter


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2017/02/15 12:28
Az alvázszám a jó azonosító, bár annyira nincs szükségünk rá, mivel még az is kiderült, hogy nem is annyira újabb a Transit.


Beküldte: fz.techniker Dátum: 2017/02/11 08:47
Válasz Fehér Tibor úr kérdésére:rnIgen a visszajelzőlámpa jelezte, hogy nincs töltés. Majd a motorkódot is megírom.rnÁltalában a 2 db Akkumulátorral szerelt Tranzitoknál jelentkezik ez a gond.rnüdv.rn


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2017/02/09 01:46
Világított az akku töltés-visszajelző piros lámpa a műszerfalon, mielőtt a generátor felújítása megtörtént?


Beküldte: fz.techniker Dátum: 2017/02/08 20:55
Folyt.rnA megzakkant protokoll valahogy így módosult. Kulcs elfordít, automata azonnal bekattan, és az indító késdelem nélkül forgat.rnA dízelmotor pár taktus után beindul, az indító forgat tovább, mindaddig amíg a kulcs az 50 es áramkört zárja.rnIndítókulcs elereszt, automata lekapcsol, a dizelmotor 8-10 taktus után láll.rnMintha lekapcsolta volna valami a befecskendezést.rnrn


Beküldte: fz.techniker Dátum: 2017/02/08 20:45
Folyt köv:rnA ezen a megzakkant Tranziton az indítómotor és a generátor csak párban szerelve okoznak indulási zavart. (nem indítási, hanem indulási zavart).rnBármelyikük lecserélését követően a Tranzit motorja azonnal beindul.rnHa egy hibátlan Tranzitot indítunk, a kulcs elfordítása után kis szünet következik, majd bekattan az automata, és csak azután kezd forgatni az indítómotor.rnAhogy beindult, még a kulcs eleresztése előtt lekapcsol az automata, nem forgat tovább az indító.rnfolyt.


Beküldte: fz.techniker Dátum: 2017/02/08 20:28
Folytatás:rnAz indítómotor intenzíven forgat, az akku nyugalmi feszültségernterhelővillával mérve kifogástalan. Másik járműbe szerelve szintén.rnÍgy az akkuhiba kizárható. Próbaképpen vadonatúj teljesen feltöltött akkumulátorok beépítése után is ugyanaz a helyzet.rnA generátor csúszógyűrűje egyébként csutkára volt kopva, cserélnem kellett. A javított generátor hibátlanul dolgozik egy másik Tranziton.rnFolyt. köv.rn


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2017/02/02 10:17
Azért mert valaki azt mondja, hogy az akku hiba kizárt, még nem jelenti azt, hogy igaz is az állítás. Ebben a hardver-összeállításban a generátor lekötése után minden jó, ezt írtad, a másik Transitban meg ezzel a generátorral is müxik a gép, igaz, abban meg másik akku és ECU van.


Beküldte: fz.techniker Dátum: 2017/02/01 20:43
Köszönöm a gyors választ.rnGyanítottam, hogy a motorvezérlőegység akad ki valamiért.rnÚgy tűnik, mintha a majdnem beindulás pillanatában a komfortelektronika nem az indítómotor behúzó áramkörét szakítaná, hanem a magasnyomású szivattyúét. Mintha felcserélné őket. Hasonló IRQ ütközés a PC kártyáknál fordul elő, ha hibás a driver.rnAz akkumulátor hiba kizárt. A javított generátor kifogástalanul működik egy másik típus-azonos hardverkörnyezetben.rnrnrnrn


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2017/02/01 17:27
Név nélküli utolsó kérdező részére: a generátort nem sikerült rendesen (szakszerűen) felújítani (ha egyáltalán kellett), ráadásul (ugyan nem írtad, de a Transit valószínűleg már egy újabb TDCi lehet) ezért ebben a gépben az ECU (több egyéb mellett ez szabályozza a töltést) a generátor-jelhiba miatt most meg nem működik rendesen, továbbá az akkumulátor is rossz vagy rossz lehet.


Beküldte: fz.techniker Dátum: 2017/02/01 04:54
Ford Transit.rnGenerátor meghibásodás (csúszógyűrű és kefetartó cserével) javítva.rnEzt követően a motorja nem indul, csak ha a szívótorokba hidegindítót kap. Hidegindító nélkül az indítási fogatás fázisa alatt néhány taktust jár a motor, de mintha valami lekapcsolná a magasnyomású szivattyút. rnAkkumulátor feszültség kifogástalan, az indítómotor intenzíven forgat.rnEgyébként a generátor hibátlanul tölt. Visszafolyó zárlat nincs.Az összes ismert trükk után sincs pozitív eredmény.rnGenerátorról a vezeték lekötése után a motor azonnal indít. Ha a generátor vezetéket visszakötjük akkor nincs az indítási folyamat során befecskendezés. Kísérlet képen lecseréljük az indítómotort is.rnA motor könnyen és azonnal indul. Ez teljességgel érthetetlen.rnUgyanis a generátor, és az indítómotor egy másik Ford Tranzitra szerelve azon hibátlan, és nem okoz indítási zavart.rnMűszeres diagnosztika lefuttatva hibakódot nem ír ki. A magasnyomású szivattyú újra installja után a motor mindaddig indu


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2017/01/17 18:44
Helló Zsolt, inkább azt kéne tudni, hogy mennyi a valós km a kocsiban, továbbá ha zöld színű a motorhűtő fagyálló, akkor 6 évente volt-e cserélve? Benzines nagyon ritkán lesz hengerfejes, ahhoz az kell, hogy hűtővíz nélkül vagy lezárt (hibás)termosztáttal szaladgáljanak vele.


Beküldte: Zsolt Dátum: 2017/01/17 11:20
Kedves Tibor! Először is nagyon köszönöm az eddigi hasznos tanácsokat! rnJelenleg autovásárlás előtt állok, egy 2004-es VW Polo-t (benzines 1.4 16V) rnnéztem meg. Az autó jó állapotban van, de amikor letekertem a hűtővíz rnkiegyenlítő tartály sapkáját, az összegyűlt hűtővíz tetején láttam minimális rnhabosodást (de a sapka tetején nem volt lerakódás). A hab olyasmi volt, mintha rnmosogatószer, vagy szélvédőmosó (\"vékony hab\") került volna a fagyállóba. rnMennyire \"normális\" ez a habosodás? Kezdődő hengerfejprobléma lenne? Előre is rnnagyon köszönöm a választ! Üdv: Zsolt


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2017/01/05 10:22
Szebb új évet is kaphattál volna. A vezérlés alapeleme a vezérmű szíj 60 e. km-s periódusonként cserés (vagy lett volna), a törések a szíj túlzott megnyúlásából és/vagy szakadásából adódhattak.


Beküldte: ernö Dátum: 2017/01/02 17:16
jó estét ,erre nem számitottam szelep himba korongokal együtt és vezérlés!


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/12/29 15:59
Akkor is meg kell keresni, hogy miért nincs üzemanyag továbbítás a porlasztó csúcsokhoz. Az adagoló előtt az üza. szivattyú megy?


Beküldte: ernö Dátum: 2016/12/29 13:22
kedves tibor,gázolaj szürö cseélve légtelenitve ,az autó sem inditásnál sem huzásnál, a kipufogon nem jön ki semmi füst egyáltalán semmi %


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/12/29 07:57
Szebb napot gyury (emö), elsőre a gázolaj szűrőt kellene villámgyorsan vízteleníteni vagy ha az elmúlt 60 e. km óta nem volt cserélve, akkor kicserélni. Simán lehet még, hogy lelevegősödött a rendszer. A legrosszabb, ha az adagoló elszállt vagy a porlasztócsúcsok nagyon kopottak vagy a vezérlés elállítódott.


Beküldte: ernö Dátum: 2016/12/28 11:14
tiszteletem ,olyan problémám lenne hogy ,nem indul az autó sem huzásra sem inditásra,az autó tipusa opel astra caravan 1.7 diesel .izzitás jó generátor felujitva ,üzemanyag 10 liter van benne,az autó egyik naprol a másikra megállt szakaszosan darabosan ment ,kivillant a töltés generátor felujjitva,nem tudom mi lehet a gond mágnes szelep ok,


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/12/14 10:08
Helló Gyula, elméletileg és gyakorlatilag a gyújtás ráadásakor az összes kontrollámpának világítania kell (jók és ellenőrzésre készek az áramköreik), így annak is, amit írsz és az a normális, ha beindítás után elalszik (mindegyik). Gond akkor van, ha csak ez az egy világít gyújtás ráadásakor.


Beküldte: Gyula Dátum: 2016/12/13 23:53
Sziasztok. 1 hete vasaroltam egy Fiat rnpunto 98as evjaratu 1.2 16v t gyujtasal rnmikor kontaktot adok ra kigyul az rninjector ego.begyujtom elalszik es enyi. rnCsak gyujtasnal gyul ki. Valakinek valami rntipp?..


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/11/23 06:31
József, amúgy millió oka lehet, hogy nem indul,viszont ha van gyújtás (van szikra is a gyertyákon), akkor az üzemanyag hiányzik, vagy a vezérlés nincs a helyén. Üzemanyag szivattyút ellenőrizni, gyújtás ráadásakor egy zzzzzzzzz hangot kell hallani. Ha nincs hang, akkor vagy a biztosítékja rossz vagy a szivattyú adta meg magát vagy a relés lapon elveszett a tápfeszültsége. Vezérlés ellenőrzése, kompresszió megnézése még a feladat.


Beküldte: Matota József Dátum: 2016/11/22 18:49
Tisztelt autódoktor!rnSegítségre lenne szükségem!Van egy ford escort kombi 1,6-os benzines autóm. Van gyújtás rajta, de még húzásra se indul be. Mi lehet a baja?rnKöszönöm a segítséget!rnÜdv: József


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/11/15 16:30
Helló Zsolt, a jeladók gyári cikkszámai sem egyformák, ezért nem érdemes átdugni a stekkereket. Katalizátort jól felmelegíteni..., vagy a pillangó szelep tengelye azért már lötyög és ott szívja a falsot, mert ugye azt írtad, hogy abbamarad a hibajelenség, ha nagyobb gázt adsz.


Beküldte: WZsolt Dátum: 2016/11/15 13:49
Kedves Tibor! Nagyon köszönöm a tanácsokat, az autót valóban szinte csak rövid rnvárosi utakra használom, könnyen lehet, hogy a katalizátor hamarosan cserés rnlesz. Azóta viszont felmerült, hogy esetleg a vízhőfok jeladó a hibás. Ennél a rnmotortípusnál a termosztátházon egymás mellett van két jeladó, egy kék rn(motorvezérlő) és egy fekete (vízhőmérséklet jelző műszer). A két stekkert rnfelcserélve (üzemi hőm.-nél a kék jeladó jele 100 Ohm-mal nagyobb a feketénél) rnmegszűntek a meleg indításkor jelentkező alapjáratingadozások, igaz, most rnhidegen indul nehezen. Ez nyilván átmeneti megoldás, és a jeladó cserés lesz. rnJól gondolom, hogy a két jeladó nem csereszabatos egymással? Mert erre sem a rnjavítási kézikönyvben, sem az alkatrészüzletek oldalán nem találtam utalást. rnElőre is köszönöm! Üdv: Zsolt.


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/11/10 12:40
Szebb napot Zsolt, mivel csak meleg indításkor van probléma és az alap dolgokat már megnézted vagy kicserélted (magyarul nem szívhat falsot sehol sem és az alapjárati motor is ténylegesen jó), a hiba oka a katalizátor környékén leledzik. Javaslom, hogy egy tempósabb országúti menettel kellene a kipufogó rendszert és az előtte lévő katalizátort alaposan felmelegíteni, ezáltal kiégetni. Másik ok lehet, hogy magas a kartergáz. Ennek visszavezető rendszerét is alaposan ki kellene tisztítani.


Beküldte: WZsolt Dátum: 2016/11/08 14:21
Kedves Tibor! 1.3-as benzines VW Polo-m (93\'-es évj., közp. inj. AAV motorkód) rnérdekes hibajelenséget produkál: az üzemmeleg motor alapjárata leállítás majd rnújraindítás után hullámzik (felpörög majd visszaesik). Ez elindulás után rnteljesen megszűnik (sőt néha elindulás előtt nagyobb gázadásra is), és rnkizárólag akkor produkálja, ha a motort melegen indítom újra. Menet közben rn(vagy lámpánál állva) soha nem csinálja, de néha az az érzésem, hogy nagyobb rngázadásra enyhén torpan. Új a lambdaszonda és az alapjáratállító motor. A rnvákumcsöveket ellenőriztem, és a zárhíd támasztásán kívül jelenleg nincs rnhasznosabb ötletem. Előre is nagyon köszönöm a válaszát. Üdv: Zsolt


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/10/21 07:28
Szebb napot E. Gergely, a tisztítások után jöhet akkor a csatlakozók (gázpedálnál és a fojtószelepnél is) tisztítása. Nem javulás esetén az elektromos gázpedált is érdemes szétszedni és kontaktfolyadékkal kezelni, az érintkezőket erősebbre állítani. A hibakód motor teljesítmény csökkenést is jelent.


Beküldte: Gergely Dátum: 2016/10/20 17:08
Szép napot!rnVolvo v50 1.6D 2006-os évjáratnál P1577-es hibakódot generált (azaz magyar forditásban eltérés a gázpedél szenzora és a folytószelep szenzora kozt. A szervizben kitisztitották a légtomegmérot és a szivórészt. Egy hétig problémamentesen jártam az autóval aztán a hiba városi kozlekedésnél újra elojott. Szintén P1577. Mik lehetnek az okok? Koszonom elore is :) Gergely


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/10/20 06:36
Szép napot József, vagy a szívóoldalon falsot szív a motor (hőmérséklettől függően), vagy a felső holtponti jeladó nem jó, és ezért az előgyújtás kisebb a kelleténél. A motor kopása is benne lehet a dologban.


Beküldte: Kovács József Dátum: 2016/10/18 14:31
Tisztelt Autó Doktor!rnVolvo s70 2.0 benzines autóm már régebb óta rángat és durrog, főleg alacsony rnfordulaton. több normális szerelőnél is voltam, nagyon sok mindent rnkicseréltek, kimértek(légtömeg mérő, lambda, gyújtástrafó, rnkábel,benzinszűrő,computer ellenőrzés, vezetékek, kontaktok).Amikor eljöttem a rnszervízekből, az autó jól ment!néhány nap, vagy néhány hét után újra előjött a rnrégi hiba. Segítségét előre is köszönömrnrnTisztelettelrnKovács József


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/10/08 13:47
Soos részére: Ez az általad is jelzett hibajelenség egy autónknál akkor 35 perces kényszer-állást produkált. A hengerfej hőmérséklet jeladó rossz (vagy a csatlakozásánál kontakthiba lehet) elsőre, mert üzemmeleg motornál hamis értéket ad a computernek. Lehet egyszerű kontakthiba is a soktűs computer csatlakozónál. Köztes hiba, ha nincs gyújtás melegen,a legrosszabb ok, ha az oxigénszonda vagy a katalizátor a ludas. A töltésjelző lámpa kigyulladása vagy generátor hiba (itt kontakthiba), vagy a testkábel két végén a rögzítéseinél korróziós kontakthiba, végül mezei akkumulátor hiba (cellazárlatos vagy simán elöregedett).


Beküldte: S.A. Dátum: 2016/10/07 23:06
Kedves Tibor! Opel Corsa C 1.0 típusú 2004-es évjáratú gépkocsinál az alábbi rnhiba jelentkezik néhány hónapja: Hosszabb táv megtétele után, ha megállok rnvele, nem indul újra azonnal, indítózásnál teker, de nem indul be csak kb 1- rn1,5 óra „kényszerpihenő” után. A hiba soha nem jön elő reggeli indításkor, és rnrövid táv megtétele után sem, csak ha hosszabb utat megyek vele. Akkumulátor, rngyertyák, benzinszűrő cserélve lett, de semmi változás. Ma kigyulladt a rntöltésjelző lámpa és leállt a motor menet közben, vontatni kellett, de azóta rnmár újra be tudtam indítani. Mi lehet a gond? Köszönöm, ha válaszolsz! S.A.


Beküldte: Boros Gergely Dátum: 2016/10/04 21:32
Kedves Tibor! Meg nem volt idom elvinni rnszerencsere. Megnezem,de milyen kapcsolo rnvan ott? Bejott a hideg es mar fazi is :)rnKoszonom!rnUdvrnGergo


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/09/29 14:28
Helló Gergely, mielőtt szétkapnátok elemi darabjaira a kocsit, előtte még a kuplungpedálnál lévő kapcsolót kéne alaposan megnézni kontakt ügyileg.


Beküldte: B.Gergely Dátum: 2016/09/29 11:29
Kedves Tibor! rnKöszönöm a kimerítő választ. Akkor elindulunk ezen a vonalon,aztán meglátjuk. rnAz autóban valósan 202e km van,10e km olajcsere,légszűrő,gázolajszűrő csere rnvan van mindig. Remélem rálelünk a hiba okára.rnMegírom ha sikerült.rnÜdvrnB.Gergely


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/09/28 14:46
Akkor szép napot Gergely, jól körülhatároltan ez az alapjárathoz kötött hibajelenség, ami részben hőfokfüggő is. Van egy pár hőmérséklet jeladó a hengerfejnél és a blokkon, ezeket mind le kell ellenőrizni, meg a leállító áramkört is. Mivel nincs elegendő nyomás - vagy nulla van éppen - alapjáraton, ami azért vándorol hengerről hengerre, mert a primer (elsődleges) nyomásoldalon jelentkezik a hiány, az éppen kinyitó befecskendező ezen ront vagy éppen hullámszerűen javít. Azt éppen nem tudom, hogy mennyi km van valósan a motorban, viszont a szeleptányérok rapszodikus jó - éppen nem jó záródása (kokszosodása) is fura dolgokat művel elektronikailag mérhető hibák nélkül is. A legjobb az lenne, hogy a befecskendezőknél kellene rámérni üzem közben a nyit-zár feszültségcsúcsokra, mert lehet hogy azt írja ki, hogy magas érték, de lehet hogy ez azért van, mert nincs üzemanyag és a szabályozó rendszer maximumra akarja nyitni az befecskendezési időket.


Beküldte: B.Gergely Dátum: 2016/09/27 14:07
Helló Autódoktor! rnPontosan ahogy írtad. Mindegy milyen fokozatban vagyok,2000 alá esik a rnfordulat akár motorfékkel is és kész,ja meg hogy hideg legyen(van hogy rnhidegben sem csinálja) nagyon hidegekben sűrűbben,ilyenkor 1-2szer reggel,de rnnyáron nem csinálja. Cseréltek nyomás szabályzót próba kép ,de az sem rnsegített. Igazi kihívás :) de akkor mért nem minden henger? Egyszerre csak rnkettőnél ír hibát.


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/09/27 13:54
Helló Gergely, magyarul: ha kinyomod a kuplungot menet közben és egyidejűleg leveszed a gázpedálról a jobb lábad (pl. mert fékezel)akkor áll le a motor. A pontos diagnózishoz azért kellene még az, hogy mit csinál a motor, ha mondjuk hármas vagy kettes fokozatban csak gázelvétellel (motorfékkel) lassulsz addig a határig, amíg előjön az alapjárat és annak kéne tovább vinnie lassan a kocsit. Így elsőre úgy látszik, hogy hidegen - pl. 15 fok alatt - már nincs alapjáratot fenntartó nyomás a befecskendezőknél és az égéstérben emiatt nincs robbanóképes elegy vagy csak ez utóbbi nem alakul ki a hengerekben keletkező veszteségek miatt.


Beküldte: B.Gergely Dátum: 2016/09/27 08:32
Tisztelt Autódoktor! rnVisszatérő hiba miatt kérnék tanácsot ill ötletet merre keressük a hibát.rnAutó Alfa 147 1,9JTD 8v. jelenség: Csak 15 fok alatt jelentkezik,rendesen rnindul,megy is,de motor fékezésnél illetve esetleges lassabb váltásnál leáll. rnGyújtás le-fel és megy tovább. Mechanikus dolgokat átnéztük,minden működik rnrendesen. Hibakód: befecskendező áramkőr magas jelszint. És mindig másik rnhengerre dobja ki. rnKábelszakadásra gyanakszom most már,ami hidegben széthúzódik v letestel rnvalahol. rnMás hiba jelenség nincs.rnElőre is köszönöm a segítségét!


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/08/17 00:45
Szép napot Beatrix, gondolom komplett lámpatest (izzók-alaplap) csere volt és a fedélzeti kijelző írja ki a hibát. Elsőre a lámpatestbe menő csatlakozót kellene műszerrel átnézni, nagy valószínűséggel a negatív (test) bemenet nem jó. Amennyiben itt megvan a 12 Volt (terheléssel nézve) az összes ponton, akkor a lámpatest áramköreit kell megvizsgálni.


Beküldte: Beatrix Dátum: 2016/08/16 13:24
Tisztelt autodoktor!! 1996os opel vectra b 2000 autorol volna szó! hátso lámpa csere utàn feszt azt irja ki hogy hátsó villàgitàs gyenge hogy tudnák orvosolni ezt a problémát izzocsere megvolt s azota is csak kiirja hogy hátso világitás gyenge. Elöre is köszönöm válaszát!!!


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/07/10 12:29
András, az önindító szorul (ha tényleg jó az akku és nem cellazárlatos), azaz egy közepes felújítás rá férne. Szegény keveréket mutat a hibakód. Repedt, törött csövek nem lehetnek a szívó oldalon, utána lehet megnézni a légtömeg mérőt és a hőmérséklet mérő jeladókat. Végül lehet még üzemanyag nyomás hiba is, azaz az AC keveset nyom vagy a nyomáskapcsoló hibás.


Beküldte: T.András Dátum: 2016/07/07 14:04
Szép napotrnrnVan egy 2001-es évjáratú Vectra B 1.8 autom. Pár óra állás után nem akar illetve csak sokszori próbálkozásra indul. rnOlyan mintha az akksi lelenne merulve, lassan teker. Az akkumulátor jó! Illetve van egy hibakódom is p0170.rnLenne ötlete a hiba ? Elöre is köszönöm


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/06/20 16:51
Szép napot László,amennyiben a gázolajszűrő rendben van, és az adagolót sem csavargatta el senki, akkor az adagoló kezdi megadni magát, bár ez az adott típusnál 1-1.5 millió km alatt olyan ritka, mint a fehér holló. Másodiknak jöhet az izzítógyertyák, az EGR és a légtömeg mérő vizsgálata. Harmadikként sajnos lehet már akkora veszteség a rendszerben, hogy hidegen (és most nem a mínuszokban történő hidegindításra kell gondolni)nincs meg már a megfelelő teljesítmény az alapjárat felépítéséhez sem.rn


Beküldte: D.László Dátum: 2016/06/19 10:37
Helló érdeklődnék mi a baj ? Mercedes w210 220D első índításra rángatrnnem pörög fel, majd leáll . 2-ikra semmi baj veszi a fordulatot megrnminden, igaz néha kicsit alapjárat ingadozik de nem mindig .rnrn


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/06/07 07:04
Szép napot Ferenc, ha nem függ a fordulatszámtól, akkor valamelyik elektromos szelep vagy relé csinálja.


Beküldte: F Ferenc Dátum: 2016/06/05 14:18
De még is kb 5p tartott.


Beküldte: F FERENC Dátum: 2016/06/05 09:39
Elnézést,most jobban megfigyeltem és rnhidegen nem csinálja a rnkattogást.Legalábbis most nem lehetett rnhallani.


Beküldte: F Ferenc Dátum: 2016/06/04 20:45
Tisztelt Autódoktor. Van egy 2001.-es 1.6 benzines volvo s40-es em.rn Az lenne a problémám hogy előjött valami fura kattogó hang a motorból.Hidegen rnmelegen egyaránt. Mindha valami régi nagy álló óra lenne benne,legalábbis a rnkattogás ugyan az mint az óra kattogása. Még az üteme is megegyezik. Kit-kat-rnkit-kat. Gázadásnál nem változik az ütem,mindig ugyan az.rnrnMi lehet a baj? Válaszát előre is köszönöm. rnrnTisztelettel: F Ferenc


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/05/23 09:22
Szép napot Miklós, elektronikusan szabályozott teljesítmény visszavétel-hozzáadás akkor szokott előjönni, ha valami nincs rendben a hűtésnél vagy a klímakompresszor rakoncátlankodik. Hűtés gondnál: a termosztát-ház és\\vagy kiegyenlítő tartály hajszálrepedés és\\vagy a termosztát rossz működés. Klímakompresszor gondnál: néha már megszorul, itt csak a csere segít. Amikor a klímaszíj feszítő vagy a főtengelyen lévő kis ékszíjtárcsa (ez is sajnos kettős tömegű)kezdi megadni magát, akkor akár kerepelő hang is jön néha e tárcsa felől, ez nem azonos a klímakompresszor kerepelésével. Amikor egyik fenti hiba sem áll még fenn, akkor jön az, hogy a 4 henger nem egyformán működik már, kompresszióban és\\vagy a befecskendezőknél nagy már a szórás.


Beküldte: Urbanovics Miklós Dátum: 2016/05/22 16:58
Üdv, 2006-os 2.2 TDCI Ford Mondeo (Mk3) tulajdonosa vagyok és a következő rnhibajelenséget produkálja az autó:rnrnKb. 1 éve (kb. 15.000 km óta) nagyobb sebességnél (80-100 fölött) és rn4.-5.-6. sebességfokozatban (ahol a fordulatszám már nem gyorsan növekedik) rnérzékelhető a következő:rnEgyenletes pedálállásnál változik a fordulatszám, mégpedig úgy, mintha rnpillanatokra elvenném a gázról a lábam. Az autó nem torpan, csak nem gyorsul rnannyira, mintha folyamatosan tudna gyorsulni.rnElőfordul, hogy fél mp-enként 2-300-at esik a fordulatszám, aztán vissza, de rnvan, amikor tizedmásodpercenként oszcillál le-fel a fordulatszám, rnértelemszerűen ezesetben csak kb. 100-at tud esni egyszerre.rnNéha (de egyre ritkábban) rendesen működik, ilyenkor érezhetően jobban is rngyorsul.rnEgy Ford szakszervíz rákötötte gépre, az ki is mutatta, hogy a fordulatszám rnvisszaeséskor a rendszer visszaveszi a teljesítményt, de hibakódot nem küld, rnezért tanácstalanok


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/05/10 17:55
A pillanatnyi motorleállásnak jelen estben két oka van (lehet): az elektromos okból történő és a keverékképzésből adódó. A másodiknál nincs robbanóképes elegy a dugattyúk felett (VAGY TÚL DÚS VAGY TÚL SZEGÉNY). A melegítéses szakaszban dús a keverék, ekkor jó a működés, tehát az üzemmeleg állapot elérésekor határértékre kerül a keverék, erre jön rá a gyenge szikrateljesítmény és a nem jó helyen lévő gyújtási időpont. A problémát első körben az előgyújtás növelésével lehet orvosolni.


Beküldte: Kovács Gábor Dátum: 2016/05/10 09:41
Tisztelt Autódoktor!rnrn1996-os, 1.5 benzines Kia Sephia egy ideje rendszertelenül megtorpan egy pillanatra, van, hogy pár másodperc alatt többször is, néha viszont 30-40 km-en át egyszer sem. Ezt néha gázadásnál, néha a gáz tartásánál, illetve néha enyhe gázelvételnél is csinálja. Az egyetlen dolog, amihez kötni tudom, az a teljesen üzemmeleg motor, azaz hidegen és addig, amíg csak a hűtővíz éri el az üzemi hőmérsékletet, az olaj még valószínűleg nem, nem csinálja.rnCserélve lettek a gyertyák, az elosztófedél, a rotor, a MAP-szenzor, az üzemanyagszűrő, a trafó, illetve lehúztam a fojtószelep-potenciométert és a Lambda-szondát is egy teszt erejéig, de így is csinálja. Egy idő után bejött a nehéz indíthatóság és erőtlenség, de ezt a vízhőfok-jeladó cseréje megoldotta, viszont a torpanás maradt. A hibakódolvasó nem ír hibát. Egy ismerős a gyújtás-jeladóra tippel, de bizonytalan tipp alapján nem szeretnék újabb soktízezer forintot költeni.rnÖn szerint mi lehet a hiba?rnrnTisztelettel:r


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/05/02 08:30
Például 0-65 e. Ft között. 0, ha önerőből vagy családtaggal készül el a dolog. Közelítő árakat mindenkinek kell mondani egy javítás megkezdése előtt, viszont szabadáras szolgáltatás esetén erősen szórhat az érték. Ugyan nem írtam korábban, de a kontakt hibák kizárása után kiderülhet az is, hogy a műszercsoportban az elektronika (processzor, mutatómozgató motor vagy mindkettő)is haldoklik.


Beküldte: Varga Lajos Dátum: 2016/04/28 17:43
Kedves Tibor!rnrnKöszönöm a gyors és pontos válaszát. Ennek a javításnak nagyságrendileg mennyi lehet a költsége (javítás+anyag) a két szélső esetet tekintve (csak kontakthiba vagy jeladó csere)?rnrnVálaszát előre is köszönöm!rnrnÜdvözlettel, Varga Lajos


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/04/28 16:16
Varga Lajos részére: a műszeregység soktűs csatlakozójánál lehet kontakt hiba vagy a km jeladó kezdi megadni magát. Az első esetben ki kell venni a műszercsoportot, akkor lehet hozzáférni a csatlakozáshoz. Néha még az aranyozott érintkező láb is átmegy részleges átvezetővé. A második esetben is a jeladó csatlakozóját kell megtisztítani (sajnos mindkét végén), ha nem javul a dolog, akkor a csere jön.


Beküldte: Varga Lajos Dátum: 2016/04/28 13:40
Tisztelt Autódoktor!rnrnAz alábbi problémával kapcsolatban kérném a tanácsát.rnEgy 1,4-es 1999-es, nagyon jó állapotú, 68e km-ert futott Citroen Xsara kilométer órája maximum 20km/órát mutat menet közben, délután már jól működik. Más hiba nem észlelhető. Az autó az utóbbi napokban nem garázsban állt éjjel. Ön szerint mi lehet a probléma?rnVálaszát előre is köszönöm.rnrnÜdvözlettel, Varga Lajos


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/04/27 17:17
B.Dia részére: az a kérdés, hogy a korábbi adás-vétel mikor volt, mert a használt járműre is van az eladói oldalról kötelezettség a termékre, így ha pl. csak melegben jön elő a hiba, akkor 6 hónapon belüli adás-vétel esetén az eladó felel az akkori és csak az általa eltitkolt hibáért, amit persze ő tudhatott. Egyben itt a válasz a második kérdésére is: egy mostani eladáskor illik tájékoztatni az új vevőt a meglévő hibáról, ellenkező esetben a jogait ismerő vevő esetén visszaszáll a gond, mint eladóra. Rejtett hiba általában az új termékekre vonatkozik, ami a gyártáskor és az ezutáni átadáskor már megvolt. Használt terméknél ezt elég nehéz 10-12 év után bizonyítani, ezért ez általában nem járható út.


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/04/27 16:59
H.Zoltán részére: ha már 190-220 e. vagy több km van valósan a motorban, akkor talán el lehet gondolkodni a mechanikus felújításon, bár a mai világban ehhez a \"régi\" módszerhez nem feltétlenül kell ragaszkodni.


Beküldte: H.Zoltán Dátum: 2016/04/26 19:42
Csipegeti az olajat,kartergáz is van egy kevés és enyhe kék szín látszik a kipufogógáz szinében.Köszönöm segítő tanácsát.Elérkezett egy nagyfelujítás ideje. Köszönettel:Zolirn


Beküldte: B Dia Dátum: 2016/04/26 18:23
Tisztelt autodoktor! Köszönöm a válaszát. rnIgyekszünk türelemmel lenni és keresni a rnhibát. A kérdésem még az lenne ez rejtett rnhibának számitana e ha eladásra szánnánk rnaz autót. Illetve az volt e amikor ezt mi rnmegvettük. Köszönettel Dia


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/04/26 15:46
B.Dia részére: okozhatja a leírt hibát az e.gázpedál pillanatnyi kontakt hibája is, ezért először ki kéne venni az elektromos gázpedált. Szétszedés-megnézés, ekkor kiderülhet, hogy elkopott vagy csak kontakt hibás néha, ezután tisztítás-kenés-összerakás-visszaszerelés. Egyéb helyeken is lehet pillanatnyi kontakt hiba, azaz a megbízhatóság megteremtéséhez sok idő és türelem kell.


Beküldte: B Dia Dátum: 2016/04/26 12:37
Tisztelt Autodoktor! A segítsègét kérném. rnTavaly használtan vettünk egy 2004es rnMazda Mpv-t. Elöjött egy komoly probléma rnugyanis önálló életet él gondolegyet rnminden elöjel nélkül leesik a fordulat rnleáll a gázpedál nem reagál és lelassul rnmajd megáll. Újraindítás után mintha mi rnsem történt volna száguld. Hibakódot nem rnirt ki kicsereltek egy szelepet rajta de rnújból elöjött a hibaost az elektromos rngázpedált akarják kicserélni. Kérdésem az rnlenne mi okozhatja ezt a jelenséget, rnvalóban megoldódik a gond ha kicserélik a rngázpedált. Hosszabb külföldi utat rnterveznénk de így félö elindulni. rnKöszönöm válaszát. Dia


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/04/26 09:44
H.Zoltán részére: nem mindegy, hogy csak hideg motornál vagy minden indításnál (akár meleg motornál is) magas a fordulat egy darabig. Az utóbbinál általában a lambda szonda a ludas (meg néha a katalizátor is), persze előtte minden szívóoldali csövet, szervo dobot, sortömítés-csavarokat meg kell nézni. Az alapjárat melegen nem 1000 f\\\\min, bőven alatta van. Olajbeöntő fedelet levéve ha erős hang jön alapjáraton, meg esetleg enyhe füst is van, akkor a magas kartergáz is okozhatja a rendellenes jelenséget.


Beküldte: H.Zoltán Dátum: 2016/04/24 09:26
Tisztelt autódoktor!rnEgy éve vettem egy fiat punto 1.2 75 lovas mpi motoros autót.Előtte régi karburátoros swiftem volt,ugyhogy nagyon fel sem tűnt az indításkori felpörgés.Egészen addig,amíg nem beszéltem egy márkatárssal.Nekem minden indításkor felpörög a motor,hidegen 2500,melegen 2000 a fordulat.Aztán gyorsan visszaesik 1500,majd 1000-re,ami mint kiderült a rendes fordulata lenne.Vagyis kb.1000 +fordulatom van.Alapjárat stabil,900 körüli.Vezérlés a helyén,csövek jók,cserélve lettek,gyertyák szépek,igaz nem őzbarnák,inkább világosak.Jól megy,jól fogyaszt.MIL lámpa nem világít.Folytószelepnél semmi lerakódás,alapjárati motorja is új.rnKöszönettel várom válaszát.


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/04/20 14:53
A főtengely holtponti jeladó csere ezek szerint nem oldotta meg a hibát, viszont ha jó jeladó lett beépítve, akkor a csatlakozásainál(mindkét végen) is elveszhet a jelszint (vagy lecsökken), továbbá a motorhőmérséklet érzékelőt is ellenőrizni kell.


Beküldte: Török Zoltán Dátum: 2016/04/19 16:40
Bocsánat, - Főtengely helyzetérzékelő A áramkor alacsony bemeneti jel- a rnhibakód.


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/04/19 09:09
Török Zoltán részére: főfékhenger helyzetérzékelőt nem nagyon értem, fékfolyadék szint jeladó az van. A sok tűs csatlakozót a motorvezérlőnél kellene alaposan szemügyre venni, a kontakthibák ott is szoktak jelentkezni.


Beküldte: Török Zoltán Dátum: 2016/04/18 11:51
Üzenet:rnTisztelt Autódoktor!rnrn2002 opel corsa hidegen 3 ezres fordulatszámig semmi hibajelet nem produkál, rnmajd menet közben vagy állóhelyzetben átlépi a 3 e. ford.sz.-ot azonnal -----rn--főfékhenger helyzetérzékelő A áramkör alacsony bemeneti jel-- a kiolvasott rnhibajel.(ilyenko menet közben akadozik a teljesítmény ) Ahogy melegszik a rnmotor egyre magasabb fordulatszámon jelez a lámpa, 25 perc menet után rnmegszűnik minden gond.Gyertyákat, trafót és a hibakiolvasás után főtengely rnholtpontjeladót már cseréltem. Hogyan tovább, várom segítő válaszát ! Török rnZoltán


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/04/16 07:31
Szép napot Tamás, a magán autóvillamossági szakemberek is szabadáras kategóriában dolgoznak, azaz erről így én nem tudok nyilatkozni.


Beküldte: Lovas Tamás Dátum: 2016/04/15 08:11
Köszönöm Tibor! Kb mennyi az ára? ha maszek szerelő csinálja


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/04/14 08:58
R.János részére: falsot szív alapjáraton vagy beindításkor a motor (vagy túl szegény a a keverék vagy túl dús, fals szívásnál szegény), lehet alapjárati motor megakadás is. Ilyenkor tüzetesen át kell nézni az összes szívóoldali csövet, szívósori csavarokat után kell húzni.


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/04/14 08:53
Lovas Tamás részére: az AC hiba oka a biztosíték-reléslapon van, ott van néha megszakadva az AC áramköre. Igen nehéz javítani, a csere meg horror, egy átkötéssel és egy nyomógomb beépítéssel célszerű életre kelteni. Szikra nincs, azaz lehet, hogy a gyújtáskörben is szakadás van.


Beküldte: R. János Dátum: 2016/04/12 09:52
Tisztelt Cím!rnVan egy 2005 Skoda octavia 1.4 tour autóm. A napokban végeztem rajta fojtószelep takarítást, mert az alapjáratom ingadozott és néha indítás után felment 2000 -ig. A tisztítás után ezen probléma néhány napig nem jelentkezett, de a napokban már leállítás után nehezen indult, a fordulatszám újra ingadozott, majd kis idő elteltével beállt a normálisra. Hozzátartozik még , hogy hidegen csak második indításra indul. Mire utalhat ezen hibajelenség?


Beküldte: Lovas Tamás Dátum: 2016/04/12 09:46
Ford Escort Cabrio XR3I 1.8 16V ről lenne szó


Beküldte: Lovas Tamás Dátum: 2016/04/12 09:44
Tisztelt Autodoktor! olyan problémám lenne: önindító teker, de AC Pumpa nem rnnyom, szíkra sincs de ha direktre kötöm az ac-t akkor nyom. választ előrre is rnköszönöm!


Beküldte: D.Ferenc Dátum: 2016/03/26 20:09
Tisztelt Autódoktor rnKöszönöm válaszát, tesztelem a rntanácsát.rnÜdvözlettel rnD.Ferenc


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/03/24 09:59
Üdvözlöm Ferenc, elég sok minden egybeesés is csinálhatja a jelenséget. Az EGR szelep lekötése nem segített, mivel hiányzott az értéke a bemenő jeleknél. Második lépésben viszont a katalizátort kellene kiégetni, azaz egy minimum 50 km-s utat kellene autóúton vagy autópályán tempósan megtenni.


Beküldte: D.Ferenc Dátum: 2016/03/24 07:24
Tisztelt Autódoktor,rnKöszönöm válaszát.rnAz egr szelep ártatlan,a hiba rnelőfordulása közben lekötésre került,nem rnváltozott semmi. A pillangó szelep és rnkörnyezete átvizsgálása illetve rntisztítása is megtörtént.rnOkozhat ilyen problémát a üzemanyag rnnyomásszabályozó szelepének eltömődése rnvagy hibája? rnÜdvözlettel rnD.Ferenc, Carens 2.0 crdi


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/03/23 22:17
D. Ferenc részére: első nekifutásra az EGR szelepet kellene kipucolni. Eredeti és a leírt futásteljesítmény szerinti szelep estén lehet, hogy ez már nem segít, ekkor cserélni kell.


Beküldte: D. Ferenc Dátum: 2016/03/23 08:10
Tisztelt Autódoktor, rnrnEgy 2004-es D4EA motorszámú, 187.000 km-t futott 110 LE-ős 2.0 CRDI Carensem van, ami a következő hibajelenséget produkálja alkalmanként:rnrnReggeli első indítás gond nélküli. Azonban ha rövid utat teszek meg vele (pl átállok másik helyre, vagy óvodába (2 km) viszem a gyereket és onnan tovább szeretnék menni) rn- motor indul, de bizonytalan az alapjárat és általában nem reagál a gázpedálra, ha mégis, akkor sem tudja 1500 fölé vinni a fordulatot és azonnal lefullad, ha mégis sebességbe rakom és megpróbálok elindulnirn- motortérből hangos kattogás hallatszikrn- sűrű szürkés füst jön a kipufogóból, a környéken a látótávolságot erősen mérsékelve (mögöttem álló autó nem látszik tőle)rn- hibajelzés nincs, sem kijelezve, sem tárolva, a hibajelenség alatt sem jelez a diagnosztika hibás működéstrnTöbb próbálkozást követően a hiba megszűnik és az autó normálisan üzemel. A hibára egy szép nagy kormos folt a kipufogó alatt emlékezteti az embert. Szerelő, szerv


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/03/19 18:01
Nagy István részére: első nekifutásra a testkábel mindkét végét kellene alaposan szemügyre venni, korrodálódhatott vagy laza a csavarkötés.


Beküldte: F.Tibor Dátum: 2016/03/19 17:58
W.Zsolt részére: fals levegőt szív hidegen a rendszer a szívórészen, először ezt kell megszüntetni (ebben benne van az is, hogy valamelyik szívószelep nem zár rendesen).


Beküldte: Nagy Isván Dátum: 2016/03/19 08:38
Tisztelt Autodoktor!rnSzeretnék segiséget kérni abban hogy van egy 98-as b 2.0 dti sedanrnvectram s olyan hibát produkál hogy először is normális az hogy harnfölkapcsolom a tompitot világitást akkor az infó kijelző világitásarnszemmel láthatoan halványabb lesz járó motornál is.Olyan van még hogyrnha megy a világitás fűtés rádió járó motornál akkor ha indexelek akkorrnlehet hallani a fűtésen úgy fújja a levegőt ahogy az index jár pluszrnaz infó kijelző világitása is úgy jár.rnKérem segitsen hogy mit kelne megnéznem átnéznem megmérni.


Beküldte: W.Zsolt Dátum: 2016/03/18 10:23
Üdv! Az alany egy 93-as 1.3-as benzines VW Polo. Jellemzően a reggeli rnindításkor a motor rövid ideig egyenetlenül jár és füstöl (ugyanakkor nem rnfullad le), de amint elindulok az első néhány gázadás/motorfékes kigurulás rnután az alapjárat kisimul és minden OK egész nap többszöri rnleállás/hidegindítás után is. A Lambda szondát most cseréltem a használható rnötletekből viszont kifogytam... Előre is nagyon köszönöm a segítséget!


Mostani akció << Speciális termékek. 1993-tól az Autódoktor Fehér & F. B.T. a segítség! Nem akciós: 1. 7 db B10 kategóriás szgk. és 1 db B05 kategóriás tgk. KGFB. 2. 2018.12.31. határnapig know-how átvételi lehetőség jármű fenntartók és szervizek részére. Az IGAZI AUTÓDOKTOR know-how alkalmazásával szilárd alapokon marad állva a jelenlegi világgazdasági helyzetben is. A know-how partner többek között jogosulttá válik az autodoktor.hu, az autodoktor.eu domain nevek szerinti (az ilyen végződésű) e-m...


Tovább a teljes hírhez »

Közlekedsz? Bizonyítottan már 1993-tól az Autodoktor Fehér & F. B.T. a balesetmentes hazaérésért a legjobb segítség!  A járműveket vezető emberek magatartására és a vezetés közbeni viselkedésére ható rengeteg tényező közül az egyik az IDŐJÁRÁS (hideg-meleg frontok) és az ehhez szorosan kapcsolódó HOLDFÁZIS. Telihold 09.25. - kedd - hajnali 4 óra 53 perckor volt, előtte hétfőn és vele évszakváltó nagy hidegfront jött! - -  Erősen melegszik a Föld klímája,  2016 a legmelegebb év volt az em...


Tovább a teljes hírhez »

Aktuális dolgokban is az Autódoktor Fehér & F. B.T. a biztos, gyors és pontos segítség már 1993 óta! Szeptember: szept. 21-én késő délutánig (estig) tartott a hosszú nyár. Az ősz 24-én nagyot alkotott. - - A már kopottas nyári gumik így szezon végén nagyon balesetveszélyesek! Amit használnak, az kopik (romlik)! Az esős idő nem olyan, mint a száraz! Szeptember 21. után ősz van. Még az is előfordulhat, hogy az ősz rövid lesz és a tél lesz hosszú. - - 2018 július 01. kezdettel Franciaországban az olyan főú...


Tovább a teljes hírhez »

Verseny és szellem, vezetési szemlélet. Kanyartechnika, jármű csúszáshatár, vészfékezés: itt végképp az Autodoktor Fehér & F. B.T. a segítség már 1993 óta! 1. Hungaroring, F1 pálya  Autós, motoros nyílt nap: a 2012. évtől a Hungaroring Sport Zrt. szervezésében kerül sor az ilyen rendezvényekre.  Sok járművezető mondja: azért nem jön ki a versenypályára, mert nincs elég gyors autója hozzá. Nem gyors autó kell, hanem megbízható, a Hungaroringen az F1 pályán első sorban a vezetéstechnikai tudás s...


Tovább a teljes hírhez »

Értékesítés (járművek, alkatrészek, gumik, egyéb): 1993 óta itt aztán pláne az Autódoktor Fehér & F. B.T. a precíz segítség! Know-how, új és professzionális autós termékek, alkatrészek: a Speciális termékek alatt. Új járművek: csak rendelésre. Segítünk a választásban is. Használt járművek: - - -  Használt autós tartozékok: Autódoktor garancia, felszereléssel is.1. 2 db 175/65/14 T Uniroyal M-S plus 6 téli gumiabroncs, 9.5-10 mm profilmélységgel. Ár: 5500 Ft/db2. 1 db 175/65/14 T Uniroyal M-S plus ...


Tovább a teljes hírhez »

A hazai járművek rendszámtábláin látható jelzések és a szmogriadó. Az Autodoktor Fehér & F. B.T. segítsége is jól jön már 1993 óta! 1. Az elsőn és a menetirány szerinti jobb oldalon: - a régieken az országjelzés H jele és a piros-fehér-zöld színek, az újabbakon ez utóbbi helyett az EU kék logója.  2. A hátsón és középen esetenként 2019-ig: - a műszaki vizsga és a vizsgamatrica (felül és kör alakú) színeinek kapcsolata: - piros : a 2015. évben már régen lejárt,- sötétkék : 2016-ban már szintén rég ...


Tovább a teljes hírhez »

Exkluzív egyedi ritkaságok: 1993 óta az Autódoktor Fehér & F. B.T. a biztos segítség! I. Eredeti és Dél-Afrikából 1982 januárjában hozott 1981-s nyomtatású 1982-es plusz egy hónapos South Africa lapozható fali naptár eladó.      Tartalom: 13 db színes nagyméretű panoráma fotó eredeti színekkel (fedlap + 12 hónap), a természetben a hónapok szerinti időjárással látható különböző helyszínek fotóival. Olyan kép is van, ami ma már nem létező természeti tájat mutat (keleti parton egy laguna......


Tovább a teljes hírhez »

Korábbi aktualitások (2004 a kezdő dátum). Már régtől is - 1993 óta - az Autodoktor Fehér & F. B.T. a segítség! A húsvét a keresztény világ legnagyobb ünnepe! - - Advent. Adventi időszak: az Úr eljövetelére való várakozás. Az advent szó jelentése: eljövetel,  a latin „adventus Domini” kifejezésből származik, ami annyit tesz: „az Úr eljövetele”. Hit, remény, öröm, szeretet. - - Pünkösd. A pünkösd a húsvét utáni 7. vasárnapon és hétfőn tartott keresztény ünnep, amelyen a ker...


Tovább a teljes hírhez »