Autó tesztek
Az Autodoktor Fehér & F. B.T. speciális és egyedi tesztjei már 1993-tól!










Ebben a rovatban a saját magunk által elvégzett rövid vagy hosszútávú tesztekr?l és az üzemeltetési tapasztalatokról számolunk be.

Új autók

I. teszt:

- megtett távolság: 469 km
- id?tartam: 1 nap (nappal, este).
- id?pont: 2009.05.27. du.-l 05.28. du.-g.

Járm?: 2009-s új Honda Civic Hybrid HID 09, 4 ajtós sedan, pár ezer km-s futásteljesítménnyel.

Er?forrás adatok: 1.4-s benzinmotor (70 KW), villanymotor (14.7 KW)

Küls? dizájn: kiváló.
Bels? tér dizájn: kiváló
Vezet? ülésének beállíthatósága: jó
Vezet?i helyzet beállíthatósága: kiváló
Kényelem: kiváló, mind az els? két ülésen, mind hátul.
Csomagtér: kiváló. A hátsó ülések nem dönthet?ek.
Járm?b?l a kiláthatóság: kiváló, a kocsi orrát nem láthatjuk. Az oldaltükrökben látható térre vonatkozóan jó az érték.

Küls? festés tulajdonságai: a rovarfoltok, maradványok igen könnyen eltávolíthatóak a speciális festésr?l (pl. a gépháztet?r?l, az els? spoilerr?l, küls? tükör burkolatokról és a h?t?díszrácsról).

Vezethet?ség:

- Az automata váltó és a tempomat miatt rendkívül komfortos. Tempomattal (bármilyen útszakaszon) mindig takarékosabb volt az autó a teszt alatt, mint gázpedálos vezetéskor, pedig nagyon figyeltem a jobb lábra.
- A tempomat használatát kell egy kicsit gyakorolni, viszont 40 km/ó értéken is m?ködik, továbbá nem " törik el " az ember jobb hüvelykujja a kormánykapcsoló gyakori m?ködtetésekor sem.
- Az els? kerekek aláfordulása közepes.
- A 195/65/15-s gumiméret miatt jobban figyelni kell a tempósabb kanyarvételekre.
- Az igen takarékos vezetéshez némi gyakorlás szükséges a kocsi sajátosságai miatt.
- Intenzív gyorsításhoz akár a sport (S) fokozat is azonnal használható, D állásban maradva masszív gázadásra a 84.7 KW (115 LE) feletti összteljesítmény elég gyorsítóer?t produkál még 130-140 km/ó közötti haladásnál is. Az L fokozatnak terepen van jelent?sége.
- Az el?zésekkor (ezek megkezdése el?tt) érdemes a repül?gépekre jellemz? m?szerfal bal oldalán jól látható töltöttségjelz?t megnézni (rápillantani), mert a fele közeli állapotban a gyorsításhoz nem marad plusz energia a villanymotornak.
- Motorfék és az ezzel járó akkutöltés a gázpedálról lelépve mindig van, továbbá normál fékpedálos üzemmódban is elég gyors az akkumulátor(ok) újratöltése. Ilyenkor az energiaáramlást jelz? m?szer a zöld tartományban jelez. Minél jobb a motorfékezés hatásfoka, annál több zöld jelz?szegmens világít. Itt jegyezzük meg, hogy a négy tárcsafék élettartama nagyban növelhet? a precízen "kiszámolt" és pontosan végrehajtott megállásokkal és fékezésekkel. A féktárcsákra és a fékbetétekre h?vé és porrá átalakuló felesleges energia kiküszöbölése kell? gyakorlással hamar elsajátítható.
- Álló helyzetben (haladásból fékezéssel megállva) a benzinmotor automatikusan kikapcsol, ha a fékpedált lenyomva tartjuk legalább 2 másodpercig és nem emeljük el a lábunkat róla.
A fékpedálról lelépve azonnal beindul a benzinmotor és mire a gázpedálhoz ér a jobb lábunk, már gyorsíthatunk is a járm?vel. Lassabb jobb láb áthelyezésnél a kocsi kúszó mozgással elindul.
- Egyenletes városi haladásnál (15 és 55 km/h között) képes az autó kizárólag az elektromotor segítségével haladni. Ekkor az alapjárati érték csak a fordulatszámmér?n látszik és az energiaáramlás jelz? m?szer a fehér tartományban jelez.
- Mind kényelmes öreguras, mind közepesen gyors (pl. hölgy járm?vezet?k , mind robbanékony fiatalos, mind sportos formában igen jól vezethet? az autó.
- Végsebességet ilyen kevés futásteljesítmény? autón elvb?l nem próbálok ki, a maximális motorfordulatszámot sem használtam egyik automataváltós pozícióban és az aktuális fokozatban sem.

Átlagfogyasztás:

- 5.5 - 5.6 l/100 km, amiben városi, el?városi, helyközi, autóút és autópálya is volt, ez utóbbi kett?b?l 300 km. Autópályát és autóutat kihagyó használat esetén lehetséges a 4.6 l/100 km-s átlagfogyasztás elérése is.
A m?szerfali kijelz? és a tele tankoláskori értékek egyez?séget mutattak!

Mivel e típus els? sorban a környezetvédelemr?l és az energia takarékosságról szól, ezért természetesen a menettulajdonságok kontra átlagfogyasztás vizsgálat volt a f? cél.

A tesztelésen KIVÁLÓ eredményt ért el az autó mind az átlagfogyasztás, mind az ehhez társuló menettulajdonságok terén.

Rövid távon és teszt vezetéstechnika szerint is már az els? használatkor egy igen kedvez? átlagfogyasztási érték jött ki a járm? nagyságát (nagy bels? tér, nagy csomagtér) és az önsúlyt is figyelembe véve.

Menet közbeni furcsaságok:
- amikor az elektromotort tápláló akkumulátor(ok) kapacitásuk feléhez érnek (és nincs szükség motorfékes vagy normál fékezéses üzemmódra, pl. állandó sebességgel történ? haladáskor), akkor az automatikusan bekapcsolódó töltés miatt egy kisebb rezdülés érezhet? a járm?ben, ezt viszont valószín?leg sokan nem is érzékelik.

Köszönjük a Honda Hungary Kft-k, hogy rendelkezésünkre bocsátották az autót.
________

II. teszt:

- megtett távolság: 703 km
- id?tartam: 1.5 nap (nappal, este, jelent?s részben es?ben).
- id?pont: 2009.06.23. de.-l 06.24. du.-g.

Járm?: 2009-es új Honda Insight 09, 5 ajtós, pár ezer km-s futásteljesítménnyel.

Er?forrás adatok: 1.3-as benzinmotor (65 KW), villanymotor (10 KW)

Küls? dizájn: jó.

A figyelemfelkeltést hivatott egyedi színes matricázás miatt valóban sokan felfigyeltek a járm?re. Volt olyan eset is, amikor az ellenkez? irányba haladó járm? megfordult, utánunk jött, megvárta, míg leparkoltunk és odajött a járm?höz egy nem is rövid beszélgetésre.

Bels? tér dizájn: jó.
Vezet? ülésének beállíthatósága: jó
Vezet?i helyzet beállíthatósága: kiváló.
Kényelem: kiváló, mind az els? két ülésen, mind hátul.
Csomagtér: közepes. A hátsó ülések dönthet?ek.
Járm?b?l a kiláthatóság: kiváló, a kocsi orrát nem láthatjuk. Az oldaltükrök nagyok.

Vezethet?ség:

- Az automata váltó és a tempomat miatt rendkívül komfortos. Tempomattal és a kézzel ki-be kapcsolható ECO üzemmódban (bármilyen útszakaszon) mindig takarékosabb volt az autó a teszt alatt, mint gázpedálos vezetéskor, pedig nagyon figyeltem a jobb lábra.
- A tempomat használatát kell egy kicsit gyakorolni, viszont 40 km/ó értéken is m?ködik, továbbá nem " törik el " az ember jobb hüvelykujja a kormánykapcsoló gyakori m?ködtetésekor sem.
- Az els? kerekek aláfordulása kiváló.
- A 185/55/16-s gumiméret nagyon tempós kanyarvételekre is alkalmas.
- A m?szerfali nagy kijelz?n (középen alul) 6 különböz? ( ebb?l 5 fehér ) jelzést láthatunk kézi váltásokkal (a nappal is bekapcsolt tompított fényszórók vagy helyzetjelz?k esetén ez a típus nem veszi éjszakai fokozatra ezen jelzések fényerejét),
a./ - a zöld vezetéstechnikát jelz? faágakat szimbolizáló maximális 5 jelzést, ezen ágak szegmensei is jelzik a hatékonyságot (kíméletes gyorsítás, motorfékezés),
b./ - a biztonsági övek - 5 ül?helyre - bekapcsolását ellen?rz? ablakot,
c./ - a három utolsó útszakasz átlagfogyasztását jelz? egymás alatti vízszintes jelzéseket, megállás utáni gyújtás levételt követ? kés?bbi újra induláskor az alsó utolsó jelzés törl?dik, az új legfels? jelzi az aktuális értéket,
d./ - az akkumulátor töltöttségét és az energiaáramlást jelz? ábrát,
e./ - a km adatokat (össz, A, B)
f./ - üres fekete ablakot (kikapcsolt jelzés).
- Az igen takarékos ECO üzemmódban való vezetéshez némi gyakorlás szükséges a kocsi sajátosságai miatt.
- Intenzív gyorsításhoz akár a sport (S) fokozat is azonnal használható, D állásban maradva masszív gázadásra a 75 KW (102 LE) feletti összteljesítmény elég gyorsítóer?t produkál még 130-140 km/ó közötti haladásnál is.
- Az el?zésekkor (ezek megkezdése el?tt) érdemes bekalkulálni azt a tényt, hogy az akkumulátor-töltöttség fele közeli állapotában a gyorsításhoz nem marad plusz energia a villanymotornak.
- Motorfék és az ezzel járó akkutöltés a gázpedálról lelépve mindig van, továbbá normál fékpedálos üzemmódban is elég gyors az akkumulátor(ok) újratöltése. Minél jobb a motorfékezés hatásfoka, annál több fa jelz?szegmens világít. Itt jegyezzük meg, hogy a négy tárcsafék élettartama nagyban növelhet? a precízen "kiszámolt" és pontosan végrehajtott megállásokkal és fékezésekkel. A féktárcsákra, a fékbetétekre h?vé és porrá átalakuló felesleges energia kiküszöbölése kell? gyakorlással hamar elsajátítható.
- Haladásból fékezéssel megállva a benzinmotor már megállás el?tt automatikusan kikapcsol, ha a fékpedált lenyomva tartjuk és nem emeljük el a lábunkat róla.
A fékpedálról lelépve azonnal beindul a benzinmotor és mire a gázpedálhoz ér a jobb lábunk, már gyorsíthatunk is a járm?vel. Lassabb jobb láb áthelyezésnél a kocsi kúszó mozgással elindul.
- Egyenletes városi haladásnál (15 és 55 km/h között) képes az autó kizárólag az elektromotor segítségével haladni. Ekkor az alapjárati érték csak a fordulatszámmér?n látszik és az energiaáramlás jelz? m?szer a kivét tartományban jelez.
- A kormánykerékr?l kézzel (jobb és bal) kapcsolható mind le-, mind felfelé az automata váltó.
- Mind kényelmes öreguras, mind közepesen gyors (pl. hölgy járm?vezet?k), mind robbanékony fiatalos formában igen jól vezethet? az autó.
- Végsebességet ilyen kevés futásteljesítmény? autón elvb?l nem próbálok ki, a maximális motorfordulatszámot sem használtam egyik automataváltós pozícióban és az aktuális fokozatban sem.

Átlagfogyasztás:

- 3.25 - 3.6 l/100 km, amiben városi, el?városi, helyközi, autóút és autópálya is volt, ez utóbbi kett?b?l 100 km. Autópályát és autóutat kihagyó használat esetén lehetséges a 3.0 l/100 km-es átlagfogyasztás elérése is.

Mivel e kisebb típus is els? sorban a környezetvédelemr?l és az energia takarékosságról szól, ezért természetesen a menettulajdonságok kontra átlagfogyasztás vizsgálat volt a f? cél.

A tesztelésen KIVÁLÓ eredményt ért el az autó mind az átlagfogyasztás, mind az ehhez társuló menettulajdonságok terén.

Rövid távon és teszt vezetéstechnika szerint is már az els? használatkor egy igen alacsony és kedvez? átlagfogyasztási érték jött ki a járm? nagyságát ( jó bels? tér, kisebb csomagtér ) és az önsúlyt is figyelembe véve.

Menet közbeni furcsaságok:
- amikor az elektromotort tápláló akkumulátor(ok) kapacitásuk feléhez érnek (és nincs szükség motorfékes vagy normál fékezéses üzemmódra, pl. állandó sebességgel történ? haladáskor), akkor az automatikusan bekapcsolódó töltés miatt egy kis rezdülés érezhet? a járm?ben, ezt viszont valószín?leg sokan nem is érzékelik.

Köszönjük a Honda Hungary Kft-nek, hogy rendelkezésünkre bocsátották az autót.
_________

III. teszt:

- megtett távolság: 1357 km
- id?tartam: 5.5 nap
- id?pont: 2009.12.08. 14 órától 2009.12.14. 10 óráig.

Járm?: 2009-s új Honda Insight 09, 5 ajtós, pár ezer km-s futásteljesítménnyel.

Er?forrás adatok: 1.3-as benzinmotor (65 KW), villanymotor (10 KW)

Egy újabb járm?vet kaptunk a Honda Hungary Kft.-t?l a tartós tesztre, egyszín? fehér színben, téli gumikkal felszerelve.

A korábbi rövidtávú II. tesztben leírtakat nem ismétlem meg, viszont egy csomó újdonságot fedeztem fel a járm? hosszabb használata során.

Most hideg id?ben ment a kocsi, reggelente f?tött helyiségb?l indulva. A motor h?fokát számszer?en nem jelzi külön m?szer, a m?szerfal bal oldalán addig világít egy kék jelzés, amíg hideg a benzinmotor. Amíg e jelzés világít, addig nem lehet takarékoskodni a folyékony üzemanyaggal. Ez természetes is, mivel a legtöbb káros anyag kibocsátása hideg motornál keletkezik, azaz a minél gyorsabb üzemi h?fok elérése a cél.
Amikor a küls? h?mérséklet 3 C° vagy alatti lesz, akkor a középs? nagy kijelz? éppen aktuális ablaka elt?nik és pár másodpercre egy narancssárga fagyásveszélyre figyelmeztet? szép nagy jelzés jelenik meg, egyben a fels? km órában a szintén narancssárga i jelzés látható, mondván, hogy információ van a kijelz?n, pluszban hangjelzés is figyelmezteti a vezet?t a veszélyre.

Kissé megtréfált a világítás kapcsoló. Mivel a hazai utakon lakott területen kívül nappal is kötelez? a tompított els? fény használata, ezért az AUTO állásban nem igazán vettem észre, hogy normál fényviszonyok mellett ezek az egyébként xenon lámpák nem világítanak.

Egy ilyen igazán energiatakarékos modellnél a menetfény nem lett volna luxus.

Az automata váltó és a tempomat használata:

- bekapcsolt ECO mellett álló helyzetb?l indulva és gázpedálos gyorsításkor 44 km/ó értéknél lehet bekapcsolni a tempomatot, visszafelé 39 km/ó értéknél még nem old ki magától.
Érdekes volt, hogy dombra fel mit csinál a tempomat: a legmagasabb fokozatban (7) addig maradt, amíg 3 km/ó értékkel nem esett vissza a beállított sebesség, ekkor viszont vagy egy, de akár kett?vel is visszaváltott és igen intenzív gyorsításba kezdett a kocsi. Ekkor kékbe ment át a fels? km óra/takarékosság jelz? és a pillanatnyi fogyasztás is a jobb szélre ugrott. Mivel ez az automatikus m?veletsor nem éppen a takarékosságról szól, ezért a néhány eddigi tesztpilóták által feleslegesnek ítélt kézi fokozatváltókat is bevontam a játékba, egészen pontosan csak a felfelé váltó jobb fület. A kézi beavatkozással nem engedtem a visszaváltásokat csak úgy megtenni, a haladási sebesség függvényében a 7-s, vagy a 6-s fokozatban igyekeztem tartani a váltót.
Autópályán vagy autóúton haladva természetesen voltak olyan esetek is, amikor lábbal nyomva a gázpedált intenzív gyorsításra kellett késztetni a kocsit, ekkor 0.1 literrel azonnal megugrott az aktuális - szakasz - átlagfogyasztás.
Gyorsítás után mindig igyekeztem visszatérni a korábbi beállított sebességre, ehhez célszer?en a lefelé billenty?részt kell használni. A felfelé billenty?rész véletlenszer? megnyomásakor ismételten gyorsításba kezd a járm?, ezért ezt az üzemmódot kerüljük.
Zöld gyorsításkor lassan gyorsul a járm?, a felfelé billenty?rész használatakor a szakaszos m?ködtetéskor - szaknyelven 0.5 vagy 1 mp-s triggereléssel - szépen a zöld színben marad a kijelz?. Többszöri gyors egymásutáni megnyomáskor viszont intenzív gyorsításra lehet bírni így kézzel is a járm?vet, ehhez viszont id? kell.
Lassításkor célszer? el?ször a tempomatot kikapcsolni, ekkor sokkal jobb az akkutöltés és az elektromos fékhatás is, ezután - ha szükséges - jöhet a lábfékezés.
Kisebb lassulás eléréséhez a lefelé billenty?részt kell szakaszosan m?ködtetni.

Kipróbáltam tempomat nélkül az S fokozatot is, teljesen a vezet?re van bízva, hogy hol vált föl.

40-45 km/ó sebességgel haladva 2.8-3.4 l, bizonyos sík útszakaszokon 85-90 km/ó értéknél 3.4-3.6 l a kijelz? szerint a fogyasztás. Természetesen a végs? átlagfogyasztásban a változó terepviszonyok is szerepet játszanak, pl. Tarvisióból Velencéig az autópályán akár 2.4 l is lehet ez az érték, visszafelé meg ennek akár a háromszorosa is.

Megálláskori motor leállás és beindulás:

- A megszokott módon leáll a motor, viszont a hideg küls? h?mérséklet miatt kb. 30 mp múlva a fékpedál tartós lenyomása ellenére beindul.

Dugóban araszolás:

- Az átlagfogyasztás gyilkosa ez a használati mód. Itt és ekkor hiába a leheletnyi gázpedál m?ködtetés, a 0-40 km/ó közötti sebesség és gyorsítás/fékezés nem segíti a 3.5-3.8 l/100 km alatti fogyasztás elérését.

Átlagfogyasztás:

4.32 l/100 km az összesen megtett útra a számolt, ami nem egyezett meg a kijelz?n mutatott értékkel, ez utóbbi 0.3 literrel több volt, pedig csurig tankoltam visszaadás el?tt a kocsit.
Autópályán néha 150 km/ó értékre is fel kellett gyorsítani rövid távon a kocsit, mert pl. egy több kamionból álló konvojt csak úgy kis sebességkülönbséggel megel?zni nem lehet. Ez vezetéstechnikai kérdés és nem takarékossági. Mindenki szabadon eldöntheti, hogy vagy beáll egy ilyen konvoj mögé - rosszabb esetben a járm?vek közé - vagy a mögöttes forgalom függvényében megel?zi ezen járm?veket.

Egyéb észrevételek:

- A kocsi átvételekor megnéztem a még megtehet? km értéket - teli tankkal adták át a járm?vet -, 607 km volt a kiírt érték. Ezt a számot a korábbi járm?használó vezetési stílusa alapján írja ki a kocsi fedélzeti számítógépe.
Visszaadáskor ez az érték 758 km volt.

- Az ablaktörl? lapátok hihetetlen nagy területet tartanak tisztán az els? szélvéd?n.


Köszönjük a Honda Hungary Kft-nek, hogy rendelkezésünkre bocsátották az autót.
_________

IV. teszt:

- megtett távolság: 2610  km
- id?tartam: 2016.09.28. 08 órától 2017.03.30. 18 óráig.

Járm?: Ford Focus kombi 1.6 Ecoboost Trend Plusz

Er?forrás adatok: 1.6-os ecoboost benzinmotor, 110 KW.

Küls? dizájn: a jó és a kiváló között.

Bels? tér dizájn: jó. Burkolatok kissé durva felület?ek.

Vezet? ülésének beállíthatósága: jó.
Vezet?i helyzet beállíthatósága: kiváló.
Kormány állíthatósága: kiváló
Kényelem: kiváló, mind az els? két ülésen, mind hátul. A bels? kialakítás miatt minden oldaltér passzentos érzést kelt, viszont sehová sem veri be se a vezet?, sem az utas a lábszárát pl. ki-vagy beszálláskor vagy utazás közben.
Csomagtér: nagy. Az osztott hátsó ülések dönthet?ek, a felhajtható osztott ülés párnákba pontosan illeszkednek a háttámlák (betolt fejtámlákkal, azaz nem kell kivenni), így egy elég méretes tér jön létre, akár aludni is lehet így a kocsiban.
Járm?b?l a kiláthatóság: jó, a kocsi orrát nem láthatjuk. Az oldaltükrök nagyok. A középs? tükörb?l csak a hátsó ajtó ablakát, meg persze  azon a mögöttes teret látjuk.
Vezethet?ség:
- a hat fokozatú manuális váltó használata külön begyakorlást igényel. Az er?forrás adottságai miatt szemrebbenés nélkül lehet 1000 f/min értékkel autózni, természetesen 6. fokozatban is, persze padlógázt azért ilyenkor nem érdemes (nem is szabad) nyomni. A továbbiakat kés?bb.
- a külön és direkt trend futóm?vel rendelt kocsi kanyarstabilitása olyan, minta sínen menne a kanyarban  és tempósabb haladásnál is.
Egyéb:
- hihetetlen dolgokat produkált  a kocsi, viszont a teszt végére az átlagfogyasztást 5.7-6.2 l/100 km között alakult a korábbi 7.5 - 7.6 l/100 km helyett...
- speciális akkumulátor van a kocsiban  az aut. START-STOP rendszer miatt. Ez a funkció akkor m?ködik, ha megállás után üresbe raktuk a váltót. Amikor az akkumulátor kapocsfeszültsége nem ér el egy bizonyos értéket, akkor nem áll le a motor megállás után üresbe tett váltónál sem., amúgy számtalan paramétert figyel még a rendszer ehhez a funkcióhoz.
Az akkumulátor élettartama max. 50 hónap.
- végsebesség 225 km\ó sík úton. 205 km\ó felett kezd el lassabban gyorsulni a kocsi.
- a fékrendszer nagyon hatékony, tesztpályán is próbálva olyan lassulásokat produkál a kocsi, hogy külön figyelni kell a gyorsabb és rövidebb megállásokra, lassulásokra.

_________


VALÓS km futás. A fogyasztási adatok is valósak, ellen?rizhet?ek.

a./ - Ford Fiesta 1.4 16V, 5 ajtós, s.kék metál, 0 - 186.200 km. 5.1-7.2 l\100 km. Karambol mentesen - több kisebb karcolással - eladva.
b./ - Ford Focus 1.4 16V Ambiente kombi, ezüst metál, 0 - 175.000 km, kiváló állapotban és karambol mentesen eladva.
c./ - Ford Focus 1.6 16V Ambiente kombi, metál s.kék, , 0 - 206.000 km, kiváló állapotban karambol- és sérülés mentesen eladva.
d./ - Ford Focus 1.8 16V Ghia akril fehér Sedan, 0 - 138.000 km, kit?n? állapotban karambol- és sérülés mentesen eladva.
e./ - Ford Focus 1.8 16V Ghia pepper red Sedan, 1999.11. havi, 0 - 220.116  km, kiváló állapotban karambol-és sérülés mentesen eladva.
f./ - Ford Focus 2.0 16V Trend, 5 ajtós , garfit szürke metál, 2002. 02. havi, 0 - 319.826 km. 5.6-9.2 l\100 km, igen jó állapotban eladva.
g./ - Ford Mondeo 1.8 16V Trend kombi, s.kék metál, 0 - 206.810 km, normál állapotban eladva.
h./ - Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend 5 ajtós, arany metál, 0 - 68.000 km, kit?n? állapotban kisebb fénysérülésekkel eladva.
i./ - Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia 5 ajtós, fekete metál, 0 - 219.675 km. Karambol mentesen normál állapotban eladva.
j./ - Ford Focus 1.6 16V Ambiente kombi, világos kék metál, 2004.06. havi, 0 - 254.135 km. Karambol mentesen eladva.
k.
/- Ford Focus 1.6 ECOBOOST Trend kombi, 0 - 68.180 km. 5.6-6.2 l/100 km, kit?n? állapotban karambol mentesen eladva.
l
.
/- Ford Transit Connect TDCi, 0 - 568205 km. 5.5-7.2 l/100 km, kiváló állapotban karambol mentesen eladva.
m./- Honda Akkord 2.0 16V, benzines, 4 ajtós sedan, arany metál, 0 - 116.350 km. 6.6-9.2 l/100 km. Karambol mentesen eladva.
n./- Ford Fiesta 1.6 Duratec 16V, 5 ajtós, tonic, 0 - 59.126 km. 4.8-7.2 l/100 km. Karambol mentesen eladva.
o./- Hyundai I30 1.4 16V, 5 ajtós, ezüst, 0 - 89.449 km. 5.9-7.8 l/100 km. Karambol mentesen eladva.

-
-----------------
Élettartam tesztek (a fenti típusoknál):

- motor: az 1.6 Zetec SE motoroknál az els? szériáknál a szoros illesztés miatt olajlehúzó gy?r? törések történtek.
- váltó: a Focus 1.8 Zetec motorral szerelt típusoknál a váltóban a differenciálm? 130 e. km környékén igen megzajosodik.
- féltengely: az els? generációs C-max betegsége a klattyogás.
- gyújtótrafó, gyertyakábelek 105-130 e. km után csere, az 1.4 motorosoknál a trafót 60 e. km környékén kell cserélni.
- az 1.6 motorosok ventilátor csatlakozójában van egy tüske, amit id?ben kezelni kell, különben szénné ég.
-
a
szervo szivattyútól a tartályhoz vezet? vastagabb cs? mikro lyukas lesz az 1\A Focusoknál 200.000 km után.
- a kipufogó oldali leöml? hol felül, hol a nyaknál reped el az 1.4-1.6 motoroknál, 10 év vagy 100-130 e. km környékén.
- termosztát: a kisebb motoroknál 90-110 e. km, nagyobbaknál 110-150 e km.
- Focus I: fém fékcs? kilyukadás 16 év környékén a hátsó fékkörnél
(a hosszabbak, nem bírja ki a 20 évet...).

Egyéb érdekességek:

Fiesta made in France komputere 60 e. km élettartamú. Nissan-ok szintén francia komputere már jóval kevesebb kilométernél szintén cserés.

Dízel Mondeók kett?s tömeg? f?tengely ékszíjtárcsája és a szíjfeszít? max. 60 e. km után cserés.
A kuplung kett?s tömeg? lendkerék nem igazán jól sikerült konstrukció a Fordokban, legyen a motor dízel vagy benzines.
AC pumpa 155-235 e. km élettartamú a benzines modellekben. Az 1.4 motorral szereltek a rövidebb élettartamúak.
Vezérm? szíj szett csere gyári el?írása 150
- 1.8, 2.0 benzineseknél 160 e. - km, vagy 10 év, volt olyan, hogy 11 évesen cseréltünk csak szettet, ha nem érte el a km értéket a számláló.
_____________


Francia autók:

Renault Megane 1.6 (benzines) 4 ajtós sedan teszt.

- km tartama: 2500 km.
- id?tartama: 1 hét

Vezethet?ség: a kocsi az alacsonyabb fordulatszám tartományokban is rugalmasan használható, az els? kerekek aláfordulása jó.

Kényelem: közepes.

Menet közbeni furcsaságok: a váltókar gáz vagy motorfék üzemváltáskor, gyorsításkor több cm-s el?re-hátra játékot produkált.

Fogyasztás: megfelel?, 5.6-7.5 l/100 km.

Hosszútávú szerviztapasztalatok:

- gyújtótekercs (hengerenként egyenkénti) cseréje többször vált esedékessé, még az els? éves garancia id?ben is, a Renault gyár utasítása alapján csak kett?t cserélhetett a (márka)szerviz garanciában.
- motorolaj fogyasztás: alig mérhet?, a könny? futású olajjal is.
- hátsó teleszkópok rövid ideig bírták csak.
- leveg?sz?r? hosszú élettartamú.
- hátsó fékmunkahengerek id? el?tt (a második év végére) tönkre mentek,
- els? féktárcsákat 67 e. km-l cserélni kellett, a fékbetétek másodszori cseréje is ekkor vált esedékessé.
- b.h ajtó nem nyitható, se kívülr?l, sem belülr?l (76 e. km). Sikerült a hibát orvosolni.
- vezérm? - szíj, görg?k - csere a gyári el?írás - 5 év vagy 120 e. km - helyett 11 év 3 hónap után  lett elvégezve: a szíj még bírta volna, a görg?k már zajosak voltak (89 e. km).
___________







Mostani akció << Twitter Speciális termékek. '93-tól az Autódoktor Fehér & F. B.T. a gyors segítség! Nem akciós: 1. Know-how átvételi lehet?ség járm? fenntartók és szervizek részére. Folyamatban a mikro-, kis- és középvállalkozások eszköz- és informatikai támogatási programja Pest megyében, a támogatási kérelmeket 2019.02.20. 08 órától várják. Know-how átvétele is támogatott. Gyorsuló tempóban cserél?dnek a bels? égés? er?forrásokkal hajtott gépjárm?vek. Ebben a gyorsan változó helyzetben tudunk s...


Tovább a teljes hírhez »

Közlekedsz? Bizonyítottan már 1993-tól az Autodoktor Fehér & F. B.T. a balesetmentes haza- és célhoz érésért a legjobb segítség!  Twitter A járm?veket vezet? emberek magatartására és a vezetés közbeni viselkedésére ható rengeteg tényez? közül az egyik az ID?JÁRÁS (hideg-meleg frontok, szél, légnyomás változás, vihar, tornádó)  és az ehhez igen szorosan kapcsolódó HOLDFÁZIS. Újhold: 05.22. - péntek - 19 óra 39 perckor volt. Telihold: 06.05. - péntek - 21 óra 12 perckor. - - Er?sen melegszik a F...


Tovább a teljes hírhez »

Aktuális dolgokban is az Autódoktor Fehér & F. B.T. a biztos, gyors és pontos segítség már 1993 óta! KORONAVÍRUS!!!!! Amennyiben valaki id?sebb 65 évesnél, vagy fiatalabb ugyan, de valamilyen krónikus betegsége van, vagy az immunrendszere gyenge, vagy semmi baja sincs..., na akkor NEM SZABAD MOST MÉG MEGFERT?Z?DNI!! TILOS e vírust tömegesen (nagy s?r?ségben) belélegezni. Fert?zött kézzel a szemhez, orrhoz, szájhoz nyúlni egyet jelent a vírus alaptulajdonságához való igazodással, az él? gazdaszervezetbe ...


Tovább a teljes hírhez »

Verseny és szellem, vezetési szemlélet. Kanyartechnika, járm? csúszáshatár, vészfékezés: itt végképp az Autodoktor Fehér & F. B.T. a segítség már 1993 óta! Twitter 1. Hungaroring, F1 pálya  Autós, motoros nyílt nap: a 2012. évt?l a Hungaroring Sport Zrt. szervezésében kerül sor az ilyen rendezvényekre.  Sok járm?vezet? mondja: azért nem jön ki a versenypályára, mert nincs elég gyors autója hozzá. Nem gyors autó kell, hanem megbízható, a Hungaroringen az F1 pályán els? sorban a vezetéstechnika...


Tovább a teljes hírhez »

Értékesítés (járm?vek, alkatrészek, gumik, egyéb): 1993 óta itt aztán pláne az Autódoktor Fehér & F. B.T. a precíz segítség! Twitter Know-how, új és professzionális autós termékek, alkatrészek: a Speciális termékek alatt. Új járm?vek: csak rendelésre. Segítünk a választásban is, mert ez mostanában már igen fontos kérdés. Használt járm?vek: A kocsi 2020.01.20-án ELKELT! HONDA Jazz Comfort 2017. novemberi.  Több kép: Autódoktor Fehér Az els? és magánszemély tulajdonostól: 2017 novemberi, úja...


Tovább a teljes hírhez »

A hazai járm?vek rendszámtábláin látható jelzések és a szmogriadó. Az Autodoktor Fehér & F. B.T. segítsége is jól jön már 1993 óta! Twitter 1. Az els?n és a menetirány szerinti jobb oldalon: - a régieken az országjelzés H jele és a piros-fehér-zöld színek, az újabbakon ez utóbbi helyett az EU kék logója.  2. A hátsón és középen esetenként még 2019 év végéig lehetett jelzéseket látni: a./  a m?szaki vizsga és a vizsgamatrica (felül és kör alakú) színeinek kapcsolata: - sötét zöld: a 2018. évben...


Tovább a teljes hírhez »

Exkluzív egyedi ritkaságok: 1993 óta az Autódoktor Fehér & F. B.T. a biztos segítség! Twitter I. Eredeti és Dél-Afrikából 1982 januárjában hozott 1981-s nyomtatású 1982-es plusz egy hónapos South Africa lapozható fali naptár eladó.      Tartalom: 13 db színes nagyméret? panoráma fotó eredeti színekkel (fedlap + 12 hónap), a természetben a hónapok szerinti id?járással látható különböz? helyszínek fotóival. Olyan kép is van, ami ma már nem létez? természeti tájat mutat (keleti parton egy l...


Tovább a teljes hírhez »

Korábbi aktualitások (2004 a kezd? dátum). Már régt?l is - 1993 óta - az Autodoktor Fehér & F. B.T. a segítség! Twitter - - A húsvét a keresztény világ legnagyobb ünnepe! 2020-ban a Covid-19 világjárvány miatt a locsolkodás, festett és hímes tojások ajándékozása elmaradt.Viszont az E-LOCSOLÁS m?ködött..., akár Magyarország vagy a világ összes hölgyét is meg tudom így locsolni ...   ITT- - ?sz és tavasz: a hajnali, kés? esti köd, nyálkás, vizes, t?leveles, faleveles utak. Tessék óvatosan közlek...


Tovább a teljes hírhez »