Autó tesztek
Az Autodoktor Fehér & F. B.T. speciális és egyedi tesztjei már 1993-tól!



Ebben a rovatban a saját magunk által elvégzett rövid vagy hosszútávú tesztekről és az üzemeltetési tapasztalatokról számolunk be.

Új autók

I. teszt:

- megtett távolság: 469 km
- időtartam: 1 nap (nappal, este).
- időpont: 2009.05.27. du.-l 05.28. du.-g.

Jármű: 2009-s új Honda Civic Hybrid HID 09, 4 ajtós sedan, pár ezer km-s futásteljesítménnyel.

Erőforrás adatok: 1.4-s benzinmotor (70 KW), villanymotor (14.7 KW)

Külső dizájn: kiváló.
Belső tér dizájn: kiváló
Vezető ülésének beállíthatósága: jó
Vezetői helyzet beállíthatósága: kiváló
Kényelem: kiváló, mind az első két ülésen, mind hátul.
Csomagtér: kiváló. A hátsó ülések nem dönthetőek.
Járműből a kiláthatóság: kiváló, a kocsi orrát nem láthatjuk. Az oldaltükrökben látható térre vonatkozóan jó az érték.

Külső festés tulajdonságai: a rovarfoltok, maradványok igen könnyen eltávolíthatóak a speciális festésről (pl. a gépháztetőről, az első spoilerről, külső tükör burkolatokról és a hűtődíszrácsról).

Vezethetőség:

- Az automata váltó és a tempomat miatt rendkívül komfortos. Tempomattal (bármilyen útszakaszon) mindig takarékosabb volt az autó a teszt alatt, mint gázpedálos vezetéskor, pedig nagyon figyeltem a jobb lábra.
- A tempomat használatát kell egy kicsit gyakorolni, viszont 40 km/ó értéken is működik, továbbá nem " törik el " az ember jobb hüvelykujja a kormánykapcsoló gyakori működtetésekor sem.
- Az első kerekek aláfordulása közepes.
- A 195/65/15-s gumiméret miatt jobban figyelni kell a tempósabb kanyarvételekre.
- Az igen takarékos vezetéshez némi gyakorlás szükséges a kocsi sajátosságai miatt.
- Intenzív gyorsításhoz akár a sport (S) fokozat is azonnal használható, D állásban maradva masszív gázadásra a 84.7 KW (115 LE) feletti összteljesítmény elég gyorsítóerőt produkál még 130-140 km/ó közötti haladásnál is. Az L fokozatnak terepen van jelentősége.
- Az előzésekkor (ezek megkezdése előtt) érdemes a repülőgépekre jellemző műszerfal bal oldalán jól látható töltöttségjelzőt megnézni (rápillantani), mert a fele közeli állapotban a gyorsításhoz nem marad plusz energia a villanymotornak.
- Motorfék és az ezzel járó akkutöltés a gázpedálról lelépve mindig van, továbbá normál fékpedálos üzemmódban is elég gyors az akkumulátor(ok) újratöltése. Ilyenkor az energiaáramlást jelző műszer a zöld tartományban jelez. Minél jobb a motorfékezés hatásfoka, annál több zöld jelzőszegmens világít. Itt jegyezzük meg, hogy a négy tárcsafék élettartama nagyban növelhető a precízen "kiszámolt" és pontosan végrehajtott megállásokkal és fékezésekkel. A féktárcsákra és a fékbetétekre hővé és porrá átalakuló felesleges energia kiküszöbölése kellő gyakorlással hamar elsajátítható.
- Álló helyzetben (haladásból fékezéssel megállva) a benzinmotor automatikusan kikapcsol, ha a fékpedált lenyomva tartjuk legalább 2 másodpercig és nem emeljük el a lábunkat róla.
A fékpedálról lelépve azonnal beindul a benzinmotor és mire a gázpedálhoz ér a jobb lábunk, már gyorsíthatunk is a járművel. Lassabb jobb láb áthelyezésnél a kocsi kúszó mozgással elindul.
- Egyenletes városi haladásnál (15 és 55 km/h között) képes az autó kizárólag az elektromotor segítségével haladni. Ekkor az alapjárati érték csak a fordulatszámmérőn látszik és az energiaáramlás jelző műszer a fehér tartományban jelez.
- Mind kényelmes öreguras, mind közepesen gyors (pl. hölgy járművezetők , mind robbanékony fiatalos, mind sportos formában igen jól vezethető az autó.
- Végsebességet ilyen kevés futásteljesítményű autón elvből nem próbálok ki, a maximális motorfordulatszámot sem használtam egyik automataváltós pozícióban és az aktuális fokozatban sem.

Átlagfogyasztás:

- 5.5 - 5.6 l/100 km, amiben városi, elővárosi, helyközi, autóút és autópálya is volt, ez utóbbi kettőből 300 km. Autópályát és autóutat kihagyó használat esetén lehetséges a 4.6 l/100 km-s átlagfogyasztás elérése is.
A műszerfali kijelző és a tele tankoláskori értékek egyezőséget mutattak!

Mivel e típus első sorban a környezetvédelemről és az energia takarékosságról szól, ezért természetesen a menettulajdonságok kontra átlagfogyasztás vizsgálat volt a fő cél.

A tesztelésen KIVÁLÓ eredményt ért el az autó mind az átlagfogyasztás, mind az ehhez társuló menettulajdonságok terén.

Rövid távon és teszt vezetéstechnika szerint is már az első használatkor egy igen kedvező átlagfogyasztási érték jött ki a jármű nagyságát (nagy belső tér, nagy csomagtér) és az önsúlyt is figyelembe véve.

Menet közbeni furcsaságok:
- amikor az elektromotort tápláló akkumulátor(ok) kapacitásuk feléhez érnek (és nincs szükség motorfékes vagy normál fékezéses üzemmódra, pl. állandó sebességgel történő haladáskor), akkor az automatikusan bekapcsolódó töltés miatt egy kisebb rezdülés érezhető a járműben, ezt viszont valószínűleg sokan nem is érzékelik.

Köszönjük a Honda Hungary Kft-k, hogy rendelkezésünkre bocsátották az autót.
________

II. teszt:

- megtett távolság: 703 km
- időtartam: 1.5 nap (nappal, este, jelentős részben esőben).
- időpont: 2009.06.23. de.-l 06.24. du.-g.

Jármű: 2009-es új Honda Insight 09, 5 ajtós, pár ezer km-s futásteljesítménnyel.

Erőforrás adatok: 1.3-as benzinmotor (65 KW), villanymotor (10 KW)

Külső dizájn: jó.

A figyelemfelkeltést hivatott egyedi színes matricázás miatt valóban sokan felfigyeltek a járműre. Volt olyan eset is, amikor az ellenkező irányba haladó jármű megfordult, utánunk jött, megvárta, míg leparkoltunk és odajött a járműhöz egy nem is rövid beszélgetésre.

Belső tér dizájn: jó.
Vezető ülésének beállíthatósága: jó
Vezetői helyzet beállíthatósága: kiváló.
Kényelem: kiváló, mind az első két ülésen, mind hátul.
Csomagtér: közepes. A hátsó ülések dönthetőek.
Járműből a kiláthatóság: kiváló, a kocsi orrát nem láthatjuk. Az oldaltükrök nagyok.

Vezethetőség:

- Az automata váltó és a tempomat miatt rendkívül komfortos. Tempomattal és a kézzel ki-be kapcsolható ECO üzemmódban (bármilyen útszakaszon) mindig takarékosabb volt az autó a teszt alatt, mint gázpedálos vezetéskor, pedig nagyon figyeltem a jobb lábra.
- A tempomat használatát kell egy kicsit gyakorolni, viszont 40 km/ó értéken is működik, továbbá nem " törik el " az ember jobb hüvelykujja a kormánykapcsoló gyakori működtetésekor sem.
- Az első kerekek aláfordulása kiváló.
- A 185/55/16-s gumiméret nagyon tempós kanyarvételekre is alkalmas.
- A műszerfali nagy kijelzőn (középen alul) 6 különböző ( ebből 5 fehér ) jelzést láthatunk kézi váltásokkal (a nappal is bekapcsolt tompított fényszórók vagy helyzetjelzők esetén ez a típus nem veszi éjszakai fokozatra ezen jelzések fényerejét),
a./ - a zöld vezetéstechnikát jelző faágakat szimbolizáló maximális 5 jelzést, ezen ágak szegmensei is jelzik a hatékonyságot (kíméletes gyorsítás, motorfékezés),
b./ - a biztonsági övek - 5 ülőhelyre - bekapcsolását ellenőrző ablakot,
c./ - a három utolsó útszakasz átlagfogyasztását jelző egymás alatti vízszintes jelzéseket, megállás utáni gyújtás levételt követő későbbi újra induláskor az alsó utolsó jelzés törlődik, az új legfelső jelzi az aktuális értéket,
d./ - az akkumulátor töltöttségét és az energiaáramlást jelző ábrát,
e./ - a km adatokat (össz, A, B)
f./ - üres fekete ablakot (kikapcsolt jelzés).
- Az igen takarékos ECO üzemmódban való vezetéshez némi gyakorlás szükséges a kocsi sajátosságai miatt.
- Intenzív gyorsításhoz akár a sport (S) fokozat is azonnal használható, D állásban maradva masszív gázadásra a 75 KW (102 LE) feletti összteljesítmény elég gyorsítóerőt produkál még 130-140 km/ó közötti haladásnál is.
- Az előzésekkor (ezek megkezdése előtt) érdemes bekalkulálni azt a tényt, hogy az akkumulátor-töltöttség fele közeli állapotában a gyorsításhoz nem marad plusz energia a villanymotornak.
- Motorfék és az ezzel járó akkutöltés a gázpedálról lelépve mindig van, továbbá normál fékpedálos üzemmódban is elég gyors az akkumulátor(ok) újratöltése. Minél jobb a motorfékezés hatásfoka, annál több fa jelzőszegmens világít. Itt jegyezzük meg, hogy a négy tárcsafék élettartama nagyban növelhető a precízen "kiszámolt" és pontosan végrehajtott megállásokkal és fékezésekkel. A féktárcsákra, a fékbetétekre hővé és porrá átalakuló felesleges energia kiküszöbölése kellő gyakorlással hamar elsajátítható.
- Haladásból fékezéssel megállva a benzinmotor már megállás előtt automatikusan kikapcsol, ha a fékpedált lenyomva tartjuk és nem emeljük el a lábunkat róla.
A fékpedálról lelépve azonnal beindul a benzinmotor és mire a gázpedálhoz ér a jobb lábunk, már gyorsíthatunk is a járművel. Lassabb jobb láb áthelyezésnél a kocsi kúszó mozgással elindul.
- Egyenletes városi haladásnál (15 és 55 km/h között) képes az autó kizárólag az elektromotor segítségével haladni. Ekkor az alapjárati érték csak a fordulatszámmérőn látszik és az energiaáramlás jelző műszer a kivét tartományban jelez.
- A kormánykerékről kézzel (jobb és bal) kapcsolható mind le-, mind felfelé az automata váltó.
- Mind kényelmes öreguras, mind közepesen gyors (pl. hölgy járművezetők), mind robbanékony fiatalos formában igen jól vezethető az autó.
- Végsebességet ilyen kevés futásteljesítményű autón elvből nem próbálok ki, a maximális motorfordulatszámot sem használtam egyik automataváltós pozícióban és az aktuális fokozatban sem.

Átlagfogyasztás:

- 3.25 - 3.6 l/100 km, amiben városi, elővárosi, helyközi, autóút és autópálya is volt, ez utóbbi kettőből 100 km. Autópályát és autóutat kihagyó használat esetén lehetséges a 3.0 l/100 km-es átlagfogyasztás elérése is.

Mivel e kisebb típus is első sorban a környezetvédelemről és az energia takarékosságról szól, ezért természetesen a menettulajdonságok kontra átlagfogyasztás vizsgálat volt a fő cél.

A tesztelésen KIVÁLÓ eredményt ért el az autó mind az átlagfogyasztás, mind az ehhez társuló menettulajdonságok terén.

Rövid távon és teszt vezetéstechnika szerint is már az első használatkor egy igen alacsony és kedvező átlagfogyasztási érték jött ki a jármű nagyságát ( jó belső tér, kisebb csomagtér ) és az önsúlyt is figyelembe véve.

Menet közbeni furcsaságok:
- amikor az elektromotort tápláló akkumulátor(ok) kapacitásuk feléhez érnek (és nincs szükség motorfékes vagy normál fékezéses üzemmódra, pl. állandó sebességgel történő haladáskor), akkor az automatikusan bekapcsolódó töltés miatt egy kis rezdülés érezhető a járműben, ezt viszont valószínűleg sokan nem is érzékelik.

Köszönjük a Honda Hungary Kft-nek, hogy rendelkezésünkre bocsátották az autót.
_________

III. teszt:

- megtett távolság: 1357 km
- időtartam: 5.5 nap
- időpont: 2009.12.08. 14 órától 2009.12.14. 10 óráig.

Jármű: 2009-s új Honda Insight 09, 5 ajtós, pár ezer km-s futásteljesítménnyel.

Erőforrás adatok: 1.3-as benzinmotor (65 KW), villanymotor (10 KW)

Egy újabb járművet kaptunk a Honda Hungary Kft.-től a tartós tesztre, egyszínű fehér színben, téli gumikkal felszerelve.

A korábbi rövidtávú II. tesztben leírtakat nem ismétlem meg, viszont egy csomó újdonságot fedeztem fel a jármű hosszabb használata során.

Most hideg időben ment a kocsi, reggelente fűtött helyiségből indulva. A motor hőfokát számszerűen nem jelzi külön műszer, a műszerfal bal oldalán addig világít egy kék jelzés, amíg hideg a benzinmotor. Amíg e jelzés világít, addig nem lehet takarékoskodni a folyékony üzemanyaggal. Ez természetes is, mivel a legtöbb káros anyag kibocsátása hideg motornál keletkezik, azaz a minél gyorsabb üzemi hőfok elérése a cél.
Amikor a külső hőmérséklet 3 C° vagy alatti lesz, akkor a középső nagy kijelző éppen aktuális ablaka eltűnik és pár másodpercre egy narancssárga fagyásveszélyre figyelmeztető szép nagy jelzés jelenik meg, egyben a felső km órában a szintén narancssárga i jelzés látható, mondván, hogy információ van a kijelzőn, pluszban hangjelzés is figyelmezteti a vezetőt a veszélyre.

Kissé megtréfált a világítás kapcsoló. Mivel a hazai utakon lakott területen kívül nappal is kötelező a tompított első fény használata, ezért az AUTO állásban nem igazán vettem észre, hogy normál fényviszonyok mellett ezek az egyébként xenon lámpák nem világítanak.

Egy ilyen igazán energiatakarékos modellnél a menetfény nem lett volna luxus.

Az automata váltó és a tempomat használata:

- bekapcsolt ECO mellett álló helyzetből indulva és gázpedálos gyorsításkor 44 km/ó értéknél lehet bekapcsolni a tempomatot, visszafelé 39 km/ó értéknél még nem old ki magától.
Érdekes volt, hogy dombra fel mit csinál a tempomat: a legmagasabb fokozatban (7) addig maradt, amíg 3 km/ó értékkel nem esett vissza a beállított sebesség, ekkor viszont vagy egy, de akár kettővel is visszaváltott és igen intenzív gyorsításba kezdett a kocsi. Ekkor kékbe ment át a felső km óra/takarékosság jelző és a pillanatnyi fogyasztás is a jobb szélre ugrott. Mivel ez az automatikus műveletsor nem éppen a takarékosságról szól, ezért a néhány eddigi tesztpilóták által feleslegesnek ítélt kézi fokozatváltókat is bevontam a játékba, egészen pontosan csak a felfelé váltó jobb fület. A kézi beavatkozással nem engedtem a visszaváltásokat csak úgy megtenni, a haladási sebesség függvényében a 7-s, vagy a 6-s fokozatban igyekeztem tartani a váltót.
Autópályán vagy autóúton haladva természetesen voltak olyan esetek is, amikor lábbal nyomva a gázpedált intenzív gyorsításra kellett késztetni a kocsit, ekkor 0.1 literrel azonnal megugrott az aktuális - szakasz - átlagfogyasztás.
Gyorsítás után mindig igyekeztem visszatérni a korábbi beállított sebességre, ehhez célszerűen a lefelé billentyűrészt kell használni. A felfelé billentyűrész véletlenszerű megnyomásakor ismételten gyorsításba kezd a jármű, ezért ezt az üzemmódot kerüljük.
Zöld gyorsításkor lassan gyorsul a jármű, a felfelé billentyűrész használatakor a szakaszos működtetéskor - szaknyelven 0.5 vagy 1 mp-s triggereléssel - szépen a zöld színben marad a kijelző. Többszöri gyors egymásutáni megnyomáskor viszont intenzív gyorsításra lehet bírni így kézzel is a járművet, ehhez viszont idő kell.
Lassításkor célszerű először a tempomatot kikapcsolni, ekkor sokkal jobb az akkutöltés és az elektromos fékhatás is, ezután - ha szükséges - jöhet a lábfékezés.
Kisebb lassulás eléréséhez a lefelé billentyűrészt kell szakaszosan működtetni.

Kipróbáltam tempomat nélkül az S fokozatot is, teljesen a vezetőre van bízva, hogy hol vált föl.

40-45 km/ó sebességgel haladva 2.8-3.4 l, bizonyos sík útszakaszokon 85-90 km/ó értéknél 3.4-3.6 l a kijelző szerint a fogyasztás. Természetesen a végső átlagfogyasztásban a változó terepviszonyok is szerepet játszanak, pl. Tarvisióból Velencéig az autópályán akár 2.4 l is lehet ez az érték, visszafelé meg ennek akár a háromszorosa is.

Megálláskori motor leállás és beindulás:

- A megszokott módon leáll a motor, viszont a hideg külső hőmérséklet miatt kb. 30 mp múlva a fékpedál tartós lenyomása ellenére beindul.

Dugóban araszolás:

- Az átlagfogyasztás gyilkosa ez a használati mód. Itt és ekkor hiába a leheletnyi gázpedál működtetés, a 0-40 km/ó közötti sebesség és gyorsítás/fékezés nem segíti a 3.5-3.8 l/100 km alatti fogyasztás elérését.

Átlagfogyasztás:

4.32 l/100 km az összesen megtett útra a számolt, ami nem egyezett meg a kijelzőn mutatott értékkel, ez utóbbi 0.3 literrel több volt, pedig csurig tankoltam visszaadás előtt a kocsit.
Autópályán néha 150 km/ó értékre is fel kellett gyorsítani rövid távon a kocsit, mert pl. egy több kamionból álló konvojt csak úgy kis sebességkülönbséggel megelőzni nem lehet. Ez vezetéstechnikai kérdés és nem takarékossági. Mindenki szabadon eldöntheti, hogy vagy beáll egy ilyen konvoj mögé - rosszabb esetben a járművek közé - vagy a mögöttes forgalom függvényében megelőzi ezen járműveket.

Egyéb észrevételek:

- A kocsi átvételekor megnéztem a még megtehető km értéket - teli tankkal adták át a járművet -, 607 km volt a kiírt érték. Ezt a számot a korábbi járműhasználó vezetési stílusa alapján írja ki a kocsi fedélzeti számítógépe.
Visszaadáskor ez az érték 758 km volt.

- Az ablaktörlő lapátok hihetetlen nagy területet tartanak tisztán az első szélvédőn.


Köszönjük a Honda Hungary Kft-nek, hogy rendelkezésünkre bocsátották az autót.
_________

IV. teszt:

- megtett távolság: 2610  km
- időtartam: 2016.09.28. 08 órától 2017.03.30. 18 óráig.

Jármű: Ford Focus kombi 1.6 Ecoboost Trend Plusz

Erőforrás adatok: 1.6-as turbós benzinmotor, 110 KW.

Külső dizájn: a jó és a kiváló között.

Belső tér dizájn: jó. Burkolatok kissé durva felületűek.

Vezető ülésének beállíthatósága: jó.
Vezetői helyzet beállíthatósága: kiváló.
Kormány állíthatósága: kiváló
Kényelem: kiváló, mind az első két ülésen, mind hátul. A belső kialakítás miatt minden oldaltér passzentos érzést kelt, viszont sehová sem veri be se a vezető, sem az utas a lábszárát pl. ki-vagy beszálláskor vagy utazás közben.
Csomagtér: nagy. Az osztott hátsó ülések dönthetőek, a felhajtható osztott ülés párnákba pontosan illeszkednek a háttámlák (betolt fejtámlákkal, azaz nem kell kivenni), így egy elég méretes tér jön létre, akár aludni is lehet így a kocsiban.
Járműből a kiláthatóság: jó, a kocsi orrát nem láthatjuk. Az oldaltükrök nagyok. A középső tükörből csak a hátsó ajtó ablakát, meg persze  azon a mögöttes teret látjuk.
Vezethetőség:
- a hat fokozatú manuális váltó használata külön begyakorlást igényel. Az erőforrás adottságai miatt szemrebbenés nélkül lehet 1000 f/min értékkel autózni, természetesen 6. fokozatban is, persze padlógázt azért ilyenkor nem érdemes (nem is szabad) nyomni. A továbbiakat később.
- a külön és direkt trend futóművel rendelt kocsi kanyarstabilitása olyan, minta sínen menne a kanyarban  és tempósabb haladásnál is.
Egyéb:
- hihetetlen dolgokat produkált  a kocsi, viszont a teszt végére az átlagfogyasztást 5.7-6.2 l/100 km között alakult a korábbi 7.5 - 7.6 l/100 km helyett...
- speciális akkumulátor van a kocsiban  az aut. START-STOP rendszer miatt. Ez a funkció akkor működik, ha megállás után üresbe raktuk a váltót. Amikor az akkumulátor kapocsfeszültsége nem ér el egy bizonyos értéket, akkor nem áll le a motor megállás után üresbe tett váltónál sem., amúgy számtalan paramétert figyel még a rendszer ehhez a funkcióhoz.
Az akkumulátor élettartama max. 50 hónap.
- végsebesség 225 km\ó sík úton. 205 km\ó felett kezd el lassabban gyorsulni a kocsi.
- a fékrendszer nagyon hatékony, tesztpályán is próbálva olyan lassulásokat produkál a kocsi, hogy külön figyelni kell a gyorsabb és rövidebb megállásokra, lassulásokra.

_________


A kipontozások a VALÓS km futásnál a még most is tartó megbízható használatot jelentik. A fogyasztási adatok valósak, ellenőrizhetőek.

a./ - Ford Fiesta 1.4 16V, 5 ajtós, s.kék metál, 0 - 186.200 km. 5.1-7.2 l\100 km. Karambolmentesen - több kisebb karcolással - eladva.
b./ - Ford Focus 1.4 16V Ambiente kombi, ezüst metál, 0 - 175.000 km, kiváló állapotban és karambolmentesen eladva.
c./ - Ford Focus 1.6 16V Ambiente kombi, metál s.kék, , 0 - 206.000 km, kiváló állapotban karambol- és sérülésmentesen eladva.
d./ - Ford Focus 1.8 16V Ghia akril fehér Sedan, 0 - 138.000 km, kitűnő állapotban karambol- és sérülésmentesen eladva.
e./ - Ford Focus 1.8 16V Ghia pepper red Sedan, 1999.11. havi, 0 - 217.116 - .....km. 5.7-8.5 l\100 km.
f./ - Ford Focus 2.0 16V Trend, 5 ajtós , garfit szürke metál, 2002. 02. havi, 0 - 316.126  - ..... km. 5.6-9.2 l\100 km.
g./ - Ford Mondeo 1.8 16V Trend kombi, s.kék metál, 0 - 206.810 km, normál állapotban eladva.
h./ - Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend 5 ajtós, arany metál, 0 - 68.000 km, kitűnő állapotban kisebb fénysérülésekkel eladva.
i./ - Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia 5 ajtós, fekete metál, 0 - 219.675 km. Karambolmentesen normál állapotban eladva.
j./ - Ford Focus 1.6 16V Ambiente kombi, világos kék metál, 2004.06. havi, 0 - 254.135 km. Karambolmentesen eladva.
k.
/- Ford Focus 1.6 ECOBOOST Trend kombi, 0 - 65.180 - .... km. 5.6-6.2 l/100 km.
l
.
/- Ford Transit Connect TDCi, 0 - 54.205 - ..... km. 5.5-7.2 l/100 km.
m./- Honda Akkord 2.0 16V, benzines, 4 ajtós sedan, arany metál, 0 - 116.350 km. 6.6-9.2 l/100 km. Karambolmentesen eladva.
n./- Ford Fiesta 1.6 Duratec 16V, 5 ajtós, tonic, 0 - 59.126 km. 4.8-7.2 l/100 km. Karambolmentesen eladva.
o./- Hyundai I30 1.4 16V, 5 ajtós, ezüst, 0 - 85.449  - ... km. 5.9-7.8 l/100 km.

-
-----------------
Élettartam tesztek (a fenti típusoknál):

- motor: az 1.6 Zetec SE motoroknál az első szériáknál a szoros illesztés miatt olajlehúzó gyűrű törések történtek.
- váltó: a Focus 1.8 Zetec motorral szerelt típusoknál a váltóban a differenciálmű 130 e. km környékén igen megzajosodik.
- féltengely: az első generációs C-max betegsége a klattyogás.
- gyújtótrafó, gyertyakábelek 105-130 e. km után csere, az 1.4 motorosoknál a trafót 60 e. km környékén kell cserélni.
- az 1.6 motorosok ventilátor csatlakozójában van egy tüske, amit időben kezelni kell, különben szénné ég.
-
a
szervo szivattyútól a tartályhoz vezető vastagabb cső mikro lyukas lesz az 1\A Focusoknál 200.000 km után.
- a kipufogó oldali leömlő hol felül, hol a nyaknál reped el az 1.4-1.6 motoroknál, 10 év vagy 100-130 e. km környékén.
- termosztát: a kisebb motoroknál 90-110 e. km, nagyobbaknál 110-150 e km.
- Focus I: fém fékcső kilyukadás 16 év környékén a hátsó fékkörnél
(a hosszabbak, nem bírja ki a 20 évet...).

Egyéb érdekességek:

Fiesta made in France komputere 60 e. km élettartamú. Nissan-ok szintén francia komputere már jóval kevesebb kilométernél szintén cserés.

Dízel Mondeók kettős tömegű főtengely ékszíjtárcsája és a szíjfeszítő max. 60 e. km után cserés.
A kuplung kettős tömegű lendkerék nem igazán jól sikerült konstrukció a Fordokban, legyen a motor dízel vagy benzines.
AC pumpa 155-235 e. km élettartamú a benzines modellekben. Az 1.4 motorral szereltek a rövidebb élettartamúak.
Vezérmű szíj szett csere gyári előírása 150
- 1.8, 2.0 benzineseknél 160 e. - km, vagy 10 év, volt olyan, hogy 11 évesen cseréltünk csak szettet, ha nem érte el a km értéket a számláló.
_____________


Francia autók:

Renault Megane 1.6 (benzines) 4 ajtós sedan teszt.

- km tartama: 2500 km.
- időtartama: 1 hét

Vezethetőség: a kocsi az alacsonyabb fordulatszám tartományokban is rugalmasan használható, az első kerekek aláfordulása jó.

Kényelem: közepes.

Menet közbeni furcsaságok: a váltókar gáz vagy motorfék üzemváltáskor, gyorsításkor több cm-s előre-hátra játékot produkált.

Fogyasztás: megfelelő, 5.6-7.5 l/100 km.

Hosszútávú szerviztapasztalatok:

- gyújtótekercs (hengerenként egyenkénti) cseréje többször vált esedékessé, még az első éves garancia időben is, a Renault gyár utasítása alapján csak kettőt cserélhetett a (márka)szerviz garanciában.
- motorolaj fogyasztás: alig mérhető, a könnyű futású olajjal is.
- hátsó teleszkópok rövid ideig bírták csak.
- levegőszűrő hosszú élettartamú.
- hátsó fékmunkahengerek idő előtt (a második év végére) tönkre mentek,
- első féktárcsákat 67 e. km-l cserélni kellett, a fékbetétek másodszori cseréje is ekkor vált esedékessé.
- b.h ajtó nem nyitható, se kívülről, sem belülről (76 e. km). Sikerült a hibát orvosolni.
- vezérmű - szíj, görgők - csere a gyári előírás - 5 év vagy 120 e. km - helyett 11 év 3 hónap után  lett elvégezve: a szíj még bírta volna, a görgők már zajosak voltak (89 e. km).
___________







Mostani akció << Speciális termékek. 1993-tól az Autódoktor Fehér & F. B.T. a segítség! Nem akciós: 1. 7 db B10 kategóriás szgk. és 1 db B05 kategóriás tgk. KGFB. 2. 2018.12.31. határnapig know-how átvételi lehetőség jármű fenntartók és szervizek részére. Az IGAZI AUTÓDOKTOR know-how alkalmazásával szilárd alapokon marad állva a jelenlegi világgazdasági helyzetben is. A know-how partner többek között jogosulttá válik az autodoktor.hu, az autodoktor.eu domain nevek szerinti (az ilyen végződésű) e-m...


Tovább a teljes hírhez »

Közlekedsz? Bizonyítottan már 1993-tól az Autodoktor Fehér & F. B.T. a balesetmentes hazaérésért a legjobb segítség!  A járműveket vezető emberek magatartására és a vezetés közbeni viselkedésére ható rengeteg tényező közül az egyik az IDŐJÁRÁS (hideg-meleg frontok) és az ehhez szorosan kapcsolódó HOLDFÁZIS.  Újhold 08.11. - szombat - 11 óra 59 perckor volt. - -  Erősen melegszik a Föld klímája,  2016 a legmelegebb év volt az emberiség földi létének pontosan mért időszakában (talán a...


Tovább a teljes hírhez »

Aktuális dolgokban is az Autódoktor Fehér & F. B.T. a biztos, gyors és pontos segítség már 1993 óta! Július végére ideért a kánikula. Augusztus: Skóciát és a környékét leszámítva mindenhol forrósággal telik az első két hét!!!- - Az idei jubileumi 50. KÉKSZALAG teliholddal párosult. - - 2018 július 01. kezdettel Franciaországban az olyan főútvonalakon, ahol a kétirányú forgalom között nincs valamilyen fizikai térelválasztó telepítve, ott lakott területen kívül 80 km/ó a maximális sebesség határ az eddigi...


Tovább a teljes hírhez »

Verseny és szellem, vezetési szemlélet. Kanyartechnika, jármű csúszáshatár, vészfékezés: itt végképp az Autodoktor Fehér & F. B.T. a segítség már 1993 óta! 1. Hungaroring, F1 pálya  Autós, motoros nyílt nap: a 2012. évtől a Hungaroring Sport Zrt. szervezésében kerül sor az ilyen rendezvényekre.  Sok járművezető mondja: azért nem jön ki a versenypályára, mert nincs elég gyors autója hozzá. Nem gyors autó kell, hanem megbízható, a Hungaroringen az F1 pályán első sorban a vezetéstechnikai tudás s...


Tovább a teljes hírhez »

Értékesítés (járművek, alkatrészek, gumik, egyéb): 1993 óta itt aztán pláne az Autódoktor Fehér & F. B.T. a precíz segítség! Know-how, új és professzionális autós termékek, alkatrészek: a Speciális termékek alatt. Új járművek: csak rendelésre. Segítünk a választásban is. Használt járművek: - - -  Használt autós tartozékok: Autódoktor garancia, felszereléssel is.1. 2 db 175/65/14 T Uniroyal M-S plus 6 téli gumiabroncs, 9.5-10 mm profilmélységgel. Ár: 5500 Ft/db2. 1 db 175/65/14 T Uniroyal M-S plus ...


Tovább a teljes hírhez »

A hazai járművek rendszámtábláin látható jelzések és a szmogriadó. Az Autodoktor Fehér & F. B.T. segítsége is jól jön már 1993 óta! 1. Az elsőn és a menetirány szerinti jobb oldalon: - a régieken az országjelzés H jele és a piros-fehér-zöld színek, az újabbakon ez utóbbi helyett az EU kék logója.  2. A hátsón és középen esetenként 2019-ig: - a műszaki vizsga és a vizsgamatrica (felül és kör alakú) színeinek kapcsolata: - piros : a 2015. évben már régen lejárt,- sötétkék : 2016-ban már szintén rég ...


Tovább a teljes hírhez »

Exkluzív egyedi ritkaságok: 1993 óta az Autódoktor Fehér & F. B.T. a biztos segítség! I. Eredeti és Dél-Afrikából 1982 januárjában hozott 1981-s nyomtatású 1982-es plusz egy hónapos South Africa lapozható fali naptár eladó.      Tartalom: 13 db színes nagyméretű panoráma fotó eredeti színekkel (fedlap + 12 hónap), a természetben a hónapok szerinti időjárással látható különböző helyszínek fotóival. Olyan kép is van, ami ma már nem létező természeti tájat mutat (keleti parton egy laguna......


Tovább a teljes hírhez »

Korábbi aktualitások (2004 a kezdő dátum). Már régtől is - 1993 óta - az Autodoktor Fehér & F. B.T. a segítség! A húsvét a keresztény világ legnagyobb ünnepe! - - Advent. Adventi időszak: az Úr eljövetelére való várakozás. Az advent szó jelentése: eljövetel,  a latin „adventus Domini” kifejezésből származik, ami annyit tesz: „az Úr eljövetele”. Hit, remény, öröm, szeretet. - - Pünkösd. A pünkösd a húsvét utáni 7. vasárnapon és hétfőn tartott keresztény ünnep, amelyen a ker...


Tovább a teljes hírhez »